השופט יאיר דלוגין ביהמ"ש שלום תל אביב יפו – עו"ד דוד טוויג התרשל וישלם ללקוחה 77 אלף ש"ח – פסק דין ת"א 19060-03-13 דליה תשובה נ’ עו"ד דוד טוויג

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-2JU

עו”ד דוד טוויג התרשל בטיפול לקוחה בסכסוך ירושה, לא התייצב לדיונים בתביעת הלקוחה, לא הגיש תצהיר, לא התייחס להחלטות ביהמ”ש ולא הציג את המסמך העיקרי עליו הסתמך.

עו”ד דוד טוויג ישלם 77,000 ש”ח ללקוחה לשעבר בשל התרשלותו בטיפול בענייניה. כך קבע השופט יאיר דלוגין מביהמ”ש שלום בתל אביב.

דליה תשובה שכרה את עו”ד דוד טוויג בתחילת שנת 2009 בשל סכסוך ירושה עם אחיה של בעלה המנוח. לאחר שעו”ד טוויג קיבל את מלוא שכר טרחתו מהלקוחה, החל להתעלם ממנה, ועל כן היא שלחה לו מיילים בהם היא מתריאה כי הוא אינו מטופל בעניינה, לא חוזר אליה לטלפונים ובבירור שערכה עם ביהמ”ש התברר לה כי אין שום תיק על שמה. תשובה התריאה בפני עו”ד טוויג כי אם לא יחזור אליה היא תפנה ללשכת עורכי הדין.

על הודעת מייל זו השיב עו”ד טוויג:

“דליה, קיבלתי בהלם ובתדהמה את מכתבי איומיך הבלתי הוגנים ובלתי הגונים בעליל. זאת אחרי כל מה שעשיתי עבורך הרבה מאוד מעל ומעבר לנושא בו סיכמנו את תחום עבודתי.

סיכמנו מספר פעמים כי הקבלות תרוכזנה לקראת ההליך המשפטי וכעת כדי להוסיף חטא על פשע את גם מאיימת.

העבירי בקשה את פרטיו של הרב שלך, הרב שלי ידבר איתו.

אין לך מושג מה הפסדת בהתנהלותך ובהשתלחותך. בושי והכלמי לך.

עד לשיחות עם הרב אינני יוצר עמך קשר. את רשאית לפעול כרצונך. עליי לא מאיימים. ראי ערך יצחק תשובה קרוב משפחתך.

שוב ובושי והכלמי לך. קיימות דרכים תרבותיות להתנהל ובוודאי ובוודאי למי שסייע לך בכל ליבו יום יום ושעה שעה הן ביום והן בליל.

במצב הנוכחי באמת ובתמים עלייך להיזהר גם מעונש שמים כי את מחזירה רע ומר על כל הטוב שעושים עבורך. פעלי כרצונך. עד שלא יתקבל שם הרב שלך אין התקדמות.”

תשובה השיבה לעו”ד טוויג כי גם היא המומה מהתנהלותו ודרשה ממנו שיחזיר לה את הכספים ששילמה לו, אולם עו”ד טוויג סירב.

התובעת פנתה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, שהגישו נגדו כתב אישום ונגזר עליו חודש שלילת רישיון.

השופט דלוגין מציין את מחדליו של עו”ד טוויג אף במהלך הדיון בפניו מלהתייצג לישיבה מקדמית ביום 10.4.14, ומחדלו מלהגיש תצהיר עדות מטעמו, מחדלו מלהגיב להחלטת השופט מיום 10.4.14 במסגרתה התבקש לתת הסבר לאי התייצבותו בפניו וכן מחדליו הנוספים מלתת הסברים.

דלוגין קובע, כי עד נובמבר 2009 פעל טוויג בצורה סבירה, שכן תשובה העבירה אליו חומר רב והוא נזקק לזמן כדי להגיש את התביעה בשמה. אולם מאז אותו מועד ועד מרץ 2010, לא עשה טוויג דבר כדי לקדם את הטיפול בתיק, ובעיקר לא הגיש,  כפי שסיכם עם הלקוחה בקשה לביטול ההסכמה להעברת הסכסוך לגישור.

עו”ד טוויג טען שהגיש בקשה כזאת, אך לא הביא ולו ראיה ממשית כלשהי לטיוטת כתב התביעה ולא הציגה בפני דלוגין. הוא גם הודה, כי לא בדק כלל מה עלה בגורלה של בקשה זו. השופט אף מציין כי עו”ד טוויג לא השיב לתובעת כל סכום משכר הטרחה ששולם לו על ידה למרות שגם לפי גירסתו, הוא לא ביצע את העבודה שלשמה נשכרו שירותיו וזאת גם על פי הודאתו שלו.

סוף דבר, השופט דלוגין קבע, כי הוא מחייב את עו”ד טוויג לשלם לתובעת סך 60,000 ש”ח, רוב שכר הטרחה ששילמה לו,  ויפצה אותה בסך 7,000 ש”ח על עוגמת הנפש שגרם לה, ישלם שכר טירחה בסך 10,000 ש”ח לעו”ד שמעון גנון שייצג את התובעת, ויחזיר את ההוצאות שהיו לה במסגרת ההליך.

פסק דין, שופט יאיר דלוגין ביהמש שלום תל אביב – ת.א. 19060-03-13 דליה תשובה נ’ עו”ד דוד טוויג – עו”ד טוויג התרשל וישלם, קובץ Pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות