מיכל נד”ב שופטת מחוזי מרכז לוד אישרה הגשת תביעה ייצוגית על פערי אגרות בתחום המשפחה – ת”צ 4455-08-13 שולמית סלם נ’ מדינת ישראל הנהלת בתי המשפט

Spread the love

ביהמ”ש אישר הגשת תביעה נגד הנהלת בתי המשפט ומשרד המשפטים, בשל פער של מאות אחוזים בין בתי המשפט למשפחה ובתי הדין הדתיים המדינה אינה מיישמת המלצות של צוות שהיא עצמה הקימה.

איתמר לוין, News1

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל נד”ב, אישרה (14.1.15) הגשת תביעה ייצוגית נגד הנהלת בתי המשפט ומשרד המשפטים, בשל ההפרש הניכר בין האגרות בבית המשפט למשפחה ובבתי הדין הדתיים.

הפער בין האגרות מגיע למאות אחוזים, ובסט התביעות הבסיסי – מזונות, משמורת ורכוש – מדובר על 3,811 שקל בבית המשפט למשפחה לעומת 684 שקל בבית הדין הרבני (פער של 557%). צוות של משרד המשפטים דן בנושא בשנים 2009-2007 והציע מהלך משולב של הפחתת האגרות בבתי המשפט למשפחה והעלאתן בבתי הדין הדתיים, אך למרות שחלפו 5.5 שנים – ההמלצות לא יושמו.

נד”ב הגיעה למסקנה, על סמך תצהירים של נציגי משרדי האוצר והמשפטים, כי שני המשרדים לא עשו דבר על-מנת לממש את ההמלצות. השרה דאז ציפי לבני רק הכריזה שבכוונתה ליישמן, אך לא נקטה בפעולה כלשהי; ואילו משרד האוצר טען שמדובר במהלך מורכב ובעל השלכות תקציביות משמעותיות, למרות שלא ביצע עבודת מטה מעבר לקבלת הדוח.

במצב זה, קובעת נד”ב, נפגעת זכות הגישה לערכאות, שכן ייתכן שהבחירה בין שני המסלולים – האזרחי והדתי – לא תיעשה בהכרח משיקולים משפטיים אלא משיקולים של עלות. עוד היא אומרת, כי מדובר גם בהפליה ובחוסר סבירות – כפי שקבע הצוות עצמו. את הקבוצה תייצג שולמית סלם, באמצעות עוה”ד יחזקאל סיבק וגלי עציון. המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל.

מיכל נד”ב שופטת ביהמ”ש מחוזי מרכז לוד בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, ת”צ 4455-08-13 שולמית סלם נגד הנהלת בתי המשפט ואחרים – החלטה, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות