תיעוד מזעזע של משרד הרווחה למח”ש על אלימות שוטרים ועלבונות קשים כלפי קטינה בת 16: “זונה, שרמוטה, צריכים לקרוא לך שירית כי את שרמוטה קטנה, בעצם שרמוטה גדולה, מוצצת כוס, לסבית”. מח”ש סגרה את התלונה בטענה שאינה בתחום טיפולה

Spread the love

תלונה מזעזעת של משרד הרווחה מעון מסילה, נגד שוטרי מחלק נוער של מרחב מוריה בירושלים כלפי קטינה בת 16 שנים.

הקטינה נעצרה על ידי המשטרה ביום 30/4/13 בבית אחותה הגדולה בירושלים, על פי צו בית משפט לנוער, המורה על השמתה במעון מסילה.

שניר, רכז קבוצת אופק ממעון מסילה העיד כי ראה את הקטינה יושבת אזוקה בניידת, כאשר שוטר בשם אורן, מחזיק אותה באזיקים ומצמיד את המרפק שלו לגרונה. לדברי הרכז של מעון מסילה, התנהגות השוטרים כלפי הקטינה הייתה אלימה, תוך שהם משתמשים בשפה בוטה ותוקפנית מולה.

הקטינה סיפרה, כי השוטרים עצרו אותה בביתה, התנפלו עליה ואזקו אותה, ללא שהיא מתנגדת, כשהם אומרים לה: “סוחרת סמים, נעשה לך פדיחות בשכונה שלך”.

במהלך הנסיעה בניידת, סובבו השוטרים את ידיה עם האזיקים כשהם צוחקים ביניהם ומטיחים בה עלבונות קשים: “זונה, שרמוטה, צריכים לקרוא לך שירית, כי את שרמוטה קטנה, בעצם שרמוטה גדולה, מוצצת כוס, לסבית”. אחד מהשוטרים כיוון לפניה עם הלייזר של המצית שלו ואמר לה: “בואי תפתחי את הפה ונבדוק אם יש לך בפנים שערות, בהקשר מיני”.

בהמשך הנסיעה השוטרים נקטו נגדה אלימות פיזית כשהם אומרים: “בואי אני אלמד אותך קיפולים, קיפולי ידיים, בלי שישארו לך סימנים”, ואז השוטר הצמיד את ידיו לגופה, הצמיד את זרועו ומרפקו לצווארה וחנק אותה כשהוא אומר לקטינה “הייתי צריך להעיף לאחותך חמישייה לפרצוף”.

העובדת הסוציאלית התקשרה באותו יום גם לאחותה של הקטינה, כדי לברר כיצד התנהל המעצר, ושמעה את אותם דברים: “התנהגות השוטרים היתה אלימה, נאמרו מילים גסות והתנהגו מגעיל”.

האחות סיפרה שגם לה אמר השוטר “אל תדברי איתיף עוד דקה תקבלי חמישייה לפצוף שלך”, וברגע שאחותה הקטנה קמה ממיטתה, קפצו עליה השוטרים, ישבו עליה והצמידו אותה לרצפה כשחצי גוף שלה על הספה והראש על הרצפה חנוק ושמו לה אזיקים. אחותה התנגדה למכות, וירד לה דם מהגרון כתוצאה מהחניקה.

עוד מתואר מתלונת העו”ס, כי השוטרים ירקו על הקטינה וקיללו אותה “זונה של ערבים, מזדיינת עם ערבים, יורדת לערבים”.

המשך התלונה מתארת אלימות חוזרת ונשנית של שוטרי מרחב מוריה כלפי הקטינה, גם בימים 16/5/13 ו- 19/5/13.

הקטינה היא בת למשפחה דתית. כתוצאה מהתערבות משרד הרווחה במשפחתה, היא נכנסה לדכאון קליני והתמכרה לסמים כשהיא במוסד מסילה.

מח”ש מטייחת העבירות החמורות כלפי הקטינה

בתגובה לתלונה המזעזעת הודיעו במח”ש כי “העובדות והטענות המפורטות בה אינן מתייחסות לנושאים המצויים בתחום טיפולה של המחלקה לחקירות שוטרים”.

אימה של הקטינה הגישה תלונה בפרקליטות המדינה, ושם הודיעו לה ביום 11/1/15 כי התיק נגנז בשל זניחת התלונה, בעוד שהאם בודקת ללא הפוגה מה עלה בגורל התלונה החמורה.

החבלות הקשות על גופה של הקטינה מאלימות השוטרים.

חיה מכות מהשטרים

חיה מכות מהשוטרים 2

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות