שאול שוחט ביהמ”ש מחוזי ת”א: מרים פרידלר אפוטרופוסית לנכסי זקנה העלימה 1.5 מיליון ש”ח וסדר הראיות לא יתהפך למרות הודאה והדחה רמ”ש 21564-09-15

Spread the love

לפנינו החלטה בבר”ע שהגיעה אל שוחט, על החלטה של שפרה גליק להפוך את סדר הבאת הראיות, כך שהנתבעת, עו”ד מרים פרידלר, מי שהייתה אפוטרופוסית לנכסי אישה חסוייה, היא זו שתתחיל בהבאת הראיות בתביעה שעניינה גניבת כספי החסויה ע”י עו”ד מרים פרידלר. כיום החסויה מטופלת ע”י עו”ד מרגלית נוח שתובעת להשבת כספי הגזל.

על פי פרטי התביעה עו”ד מרים פרידלר הוציאה מחשבון החסויה סך של כ- 3,650,000 ש”ח ללא רשות בית המשפט ובניגוד לתקנות האפוטרופסות. ביום 19.8.14 הגישה החסויה נגד האפוטרופוסית לשעבר מרים פרידלר תביעה כספית ע”ס 1,697,722 ש”ח. לטענת החסוייה כעולה מהדו”חות הכספיים שהוגשו ע”י פרידלר, במהלך השנים בהם שימשה המבקשת פרידלר אפוטרופוסית למשיבה, משכה מחשבון האפוטרופסות סך של 3,658,588 ש”ח כאשר סך של 1,662,599 ש”ח  מהווה שכ”ט שהגיע לה בשל הטיפול בתביעה נזיקין בגין רשלנות רפואית נגד בית החולים סורוקה, שהגישה בשמה של החסויה. התביעה הועמדה על היתרה בסך 1,697,722 ש”ח, שלטענת החסוייה נמשכה ע”י עו”ד פרידלר שלא כדין, התביעה צורפה כנספח ג’ לבר”ע.

גליק חשבה שאכן האפוטרופוסית הודתה במשיכת הכספים, ולכן היא זו שצריכה להתחיל במסכת הראיות: הודאה והדחה. אבל, פרידלר לקחה עו”ד אשר יקרים לליבו של שוחט, והוא הפך את ההחלטה. כך שהתובעת, החסוייה היא זו שצריכה לפתוח את מסכת ההוכחות.

אותנו מעניין איך הגיעה עו”ד מרים פרידלר לשכר טרחה של מיליון וחצי על תביעת רשלנות נגד בית החולים? כמה מיליונים היא הצליחה להוציא? ואם כן, איך האפוטרופוס הכללי הרשה לה למשוך עוד מיליון וחצי ש”ח בלי לגלות שהאפוטרופוסית מרוקנת את החשבון? את שוחט כמובן כל זה לא מעניין. כל עוד עורכי הדין עושים כסף, הוא שמח.

פסק דין שופט שאול שוחט רמ”ש 21564-09-15 מרים פרידלר עו”ד נ’ מ.א.נ חסויה ע”י עו”ד מרגלית נח האפוטרופוסית לרכוש החסויה, קובץ pdf

פסק דין תמ”ש 28140-08-14 שופטת שפרה גליק , קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

2 thoughts on “שאול שוחט ביהמ”ש מחוזי ת”א: מרים פרידלר אפוטרופוסית לנכסי זקנה העלימה 1.5 מיליון ש”ח וסדר הראיות לא יתהפך למרות הודאה והדחה רמ”ש 21564-09-15

  1. את מתבקשת לפרסם באותיות זהות לפרסום המשמיץ את תגובתי זו- התביעה נגד עו”ד מרים פרידלר
    נשוא הכתבה, נדחתה! תוך חיוב התובעת בתשלום הוצאות בסך 50 אלף שח.
    ביהמ”ש קבע שכל פעולותיה של עו”ד מרים פרידלר היו לטובת החסויה והגדיר את פעולותיה אלה “לא פחות ממפעל חיים”!

    תגובת המערכת: אין ולא קיימת קביעה כזו. את מוזמנת להפנות למס’ הליך בביהמ”ש העליון.

  2. התביעה המדוברת נגד עו”ד מרים פרידלר נדחתה! תוך חיוב האפוטרופסית בהוצאו7ת של 50 אלף שח! ביהמש קבע שכל פעולותיה של עו”ד פרידלר היו לטובת החסויה והגדיר את פעולותיה אלה “כלא פחות ממפעל חיים…”!
    נא פרסמי תגובתי זו מיידית והסירי את הכתבה המשמיצה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות