אשר גרוניס נשיא העליון לשעבר על פנסיה תקציבית לשופטים: 15 אלף ש”ח? בושה וחרפה!

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/pxMec-3Rf

בהקלטה נשמע גרוניס מסביר כי מוטב ששופט רע יישאר במערכת, על פני הדחתו בתנאי הפנסיה המוצעים לו: “המדינה תשלם מחיר כבד אם זה יימשך לאורך שנים”.

יהושע בריינר, http://news.walla.co.il/item/2923527

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס טען בשבוע שעבר כי 15 אלף שקלים לחודש אינם קצבת פנסיה מספקת עבור שופטים – כך ניתן לשמוע בהקלטה מתוך כנס סגור שנערך בתל אביב, על ידי מועדון הבוגרים של הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית, ונחשפת כעת (ראשון) לראשונה. גרוניס הוסיף כי לדעתו, הפנסיה הנמוכה היא הסיבה שבגללה קשה לשחרר שופטים שאינם עושים את עבודתם כראוי לפני גיל הפרישה המצוין בחוק.

האמירה המפתיעה הגיעה בעקבות שאלה של אחד הנוכחים, שרצה לדעת מדוע גרוניס מתנגד לעריכת משובים לשופטים שחלה ירידה משמעותית בתפקודם.

גרוניס השיב בשאלה:

“אדם מונה לשופט בגיל 40, ולאורך 15 שנים תפקד כשופט טוב. לאחר 15 שנים חלה ירידה בתפקוד שלו. מה עושים במצב כזה?”.

הוא הציג לנוכחים את הלבטים הניצבים בפני שופט שמתלבט אם לפרוש מתפקידו. “קל מאוד לומר ‘טוב, אנחנו צריכים להיפטר מאותו שופט או מאותה שופטת. עד אז הם רכשו עשר עד 12 שנים של זכויות בפרקטיקה פרטית, ומדובר בגרושים”, אמר.

אשר גרוניס. פנסיה תקציבית 15 אלף ש”ח בחודש
Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות