הרב עוזי משולם הי”ד שהביא לזעקה גדולה על פרשת חטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן

Spread the love

“אלה רבותיי, גנבו 700 תינוקות מבתי חולים, מבתי ילדים, וממקומות אחרים, אשר הוצאו בעורמה, מזרועות הוריהם על ידי תחבולות שונות. שנים הכחישו את זה, עד שאחד מהם הודה את האמת, וגם זה לא עזר. משטרת ישראל לא הקימה ועדת חקירה, כי היא הפושעת. פושע לא יכול לשפוט את עצמו. פושע מחסל את מי שרק יעלה את זה.”

דברי הרב עוזי משולם.

“הם ניתקו לנו את החשמל, פתאום היה חושך אימים, וזמן קצר אחר כך פתאום היה אור. הם האירו בפרוג’קטורים או משהו את כל המקום כנראה”.

המשטרה בעת הצביאה על ביתו של הרב עוזי משולם:

“לכבוד הרבנית אלישבע משולם, אנא הורי לאנשים בבית להניח את נשקם ולהתפזר, איש איש לביתו ומשפחתו. מובטח לכם שלא יאונה לכם כל רע”.

יהוד 1994. סכסוך בניה פעוט בערב פסח הופך לדרמה בשידור חי המעסיקה את המדינה כולה במשך חמישים יום.

הרב עוזי משולם, מנהיג תימני כריזמטי, מסתגר בביתו עם תלמידיו החמושים, ודורש הקמת ועדת חקירה ממלכתית להיעלמותם של אלפי ילדים תימנים בשנים שלאחר קום המדינה.

בזמן שהתקשורת עטה על הסיפור, הפוליטיקאים עולים לרגל לבית ביהוד והמשטרה מאיימת בפריצה אלימה לתוך המתחם, עולה פרשת ילדי תימן על סדר היום הציבורי בעוצמה חסרת תקדים, חושפת פצעים שמעולם לא הגלידו ומעוררת מחלוקות היסטוריות ופוליטיות.

אייל בלחסן, יוצר דוקומנטריסט ומפיק, הוא מיוצרי “לוד: בין ייאוש לתקווה” ו”נחשון וקסמן: הספירה לאחור”. זהו סרטו הראשון של העיתונאי נועם שיזף.

בימוי: אייל בלחסן, נועם שיזף.

מפיק: אסף אמיר.

מפיקה בפועל: תמי כהן.

תסריט: אייל בלחסן, נעם שיזף.

צילום: עודד קירמה.

עריכה: חגי לזר.

עיצוב פס-קול: מיכאל אמת.

מקור: נורמה הפקות, תל אביב 51 דקות, עברית, תרגום לאנגלי הופק בתמיכת ערוץ 8

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות