עו”ד סוזי עוזסיני ארניה עמדת הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין בנוגע להצעת חוק העונשין: תיקון – בעילה אסורה בהסכמה ומעשה סדום במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת, התשע”ו-2015

Spread the love

במסגרת הצעת חוק העונשין, תיקון סעיף 346, יווסף סעיף ג’: “הבועל אישה שמלאו לה 18 שנים תוך ניצול יחסי מרות או תלות, במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת או של מי שמתחזה להיות כהן דת או של אדם הידוע או המציג את עצמו כבעל סגלות רוחניות מיוחדות, דינו – מאסר 3 שנים”.

תיקון סעיף 347, יווסף סעיף א’2: “העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו 18 שנים תוך ניצול יחסי מרות או תלות, במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת או של מי שמתחזה להיות כהן דת או של אדם הידוע או המציג את עצמו כבעל סגולות רוחניות מיוחדות, דינו – מאסר 3 שנים”.

הצעת החוק מאוקטובר 2015, מתייחסת בעיקר לבעילה אסורה תוך ניצול של בחורי ישיבות וקטינים ושל מנוצלים מינית, לאו דווקא כתות. כיום לא קיים סעיף בחוק המסדיר סוגיה זו או הקובע מיהו מנהיג כת.

הצעת חוק העונשין (תיקון – בעילה אסורה בהסכמה ומעשה סדום במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת), התשע”ו-2015. יוזמים: חברי הכנסת – מיכל רוזין, עליזה לביא, עאידה תומא סלימאן, יוסי יונה, נחמן שי, תמר זנדברג, מיכל בירן, מיקי לוי, מאיר כהן, דב חנין, ינון מגל, יפעת שאשא ביטון, בצלאל סמוטריץ’, רחל עזריה, עפר שלח. מצטרפים: חברי הכנסת יואל חסון ומרב מיכאלי, קובץ pdf

עו”ד סוזי עוזסיני ארניה, מומחית בפלילים, הציגה את עמדת הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין לגבי הצעת החוק.

על פניו, עיקרי העמדה עוסקים במנהיגים רוחניים, שמנהלים אורח חיים פוליגמי (ריבוי נשים). הנשים והילדים מפתחים תלות רגשית וכלכלית בראש הכת. השליטה מתבטאת במובן פסיכולוגי: הנשים והילדים מצייתים לכל הוראה של המנהיג ותלויים בו כלכלית למחייתם, מתגוררים בביתו תחת שליטתו, והמנהיג נוהג בנשים ובילדים מנהג בעלים.

על פי עמדת הפורום הפלילי, המסוכנות בסיטואציה זו גלומה בכך שאותם אנשים לא מודעים לכך כי הם קורבנות מנוצלים, והורגלו לחיות באופן שבו הם מרצים את מנהיגם הרוחני, וחוששים שאם לא יצייתו לו ייענשו משמיים.

עמדת הפורום הפלילי לשכת עורכי הדין בנוגע להצעת חוק העונשין (תיקון – בעילה אסורה בהסכמה ומעשה סדום במסגרת הדרכה או ייעוץ של כהן דת), התשע”ו-2015, קובץ pdf

לשכת עורכי הדין עורכת ערב עיון שיתקיים ביום 18/4/16 בנושא: כתות, עבירות מין במשפחה, במסגרת זו יתנו הנחיה והשקפה ממבטם של שני הצדדים של המתרס, בדבר ההליכים השיקומיים הנדרשים, ובמסגרת ההליך הפלילי.

2059-page-001 2059-page-002

document-page-001 document-page-002 document-page-003

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות