ביקורת קשה בדוח מבקר המדינה 2015 על לשכת רווחה לוד הוציאו קטין בן 10 שנים ללא הצדקה למרכז חירום

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/pxMec-4Np

דוח מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לשנת 2015, קובץ pdf

לשכת רווחה לוד – חטיפת ילדים מעולים חדשים

דוח מבקר המדינה נפתח בביקורת חריפה על משרד הרווחה, עמ’ 16 לדוח מתואר, עולה חדשה, אם חד הורית לילד בן 10.5 שנים, פנתה ללשכת רווחה לוד, לאחר שבנה הוצא למקלט חירום” על פי צו בית משפט שלום רמלה. לאם היו טענות רבות נגד לשכת רווחה בעיריית רמלה, שיזמה את ההליך.

מאחר שהילד הוצא ממשמורת האם על פי החלטת בית משפט, הייתה הנציבות מנועה מלהתערב בהחלטה לגופה. עם זאת, מאחר שלאם לא הייתה אפשרות לממן עורך דין שיסייע לה, קישר מבקר המדינה בינה לבין הגב’ לידיה רבינוביץ, מהסיוע המשפטי בתל-אביב, שם סייעו לה למלא טופס בקשה לסיוע משפטי לקבלת ייצוג להשבת בנה. בסופו של דבר הוחזר הילד לביתו.

טעם מר מלשכת רווחה לוד – ניסו למנות בכפייה אפוטרופוס על עולה חדש

מתלוננת פנתה ללשכת רווחה לוד, סיפרה כי אביה עלה לארץ מאוקראינה. אולם, עוד לפני שהוכר כעולה וקיבל תעודת זהות ישראלית, הוא איבד את ההכרה ואושפז במחולקת טיפול נמרץ בבית החולים. מאחר שהוא עדיין לא הוכר כעולה, ולא היה לו ביטוח רפואי, הוא נדרש לשאת בכל הוצאות האשפוז.

לשכת רווחה לוד, פעלו מיד כדי למנות לאבא אפוטרופוס.

בתו של האב פנתה למבקר המדינה, ובשיחה שקיימו עובדי לשכת נציבות תלונות הציבור עם היועץ המשפטי של רשות האוכלוסין, קיבל אביה של המתלוננת כבר למחרת תעודת זהות ישראלית, ועקב כך לא נדרש לשאת בהוצאות האשפוז.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות