נשים בעולם העסקים 6 (פרק ב’) השוטר שמעון לביא (מרחב דן) מציק לסטודנטיות מבצלאל עמית גונן וורד לוי שביצעו מחאה מול ביתה של מיכל הלפרין הממונה על הגבלים עסקיים

Spread the love

מסתבר שסדרת הכתבות “נשים בעולם העסקים” מצליחה להניע את הציבור לצאת לפעולה ולהביע מחאה ציבורית. סטודנטיות מבצלאל קראו את הכתבה: נשים בעולם העסקים 6 – מיכל הלפרין הממונה על הגבלים עסקיים תאפשר…, חקרו גם הן את הנושא, והחליטו לצאת להפגין מול ביתה של הממונה על הגבלים עסקיים. התוצאה: מיכל הלפרין מגישה תלונות במשטרה, ושוטרי ישראל עכשיו עסוקים בצייד של סטודנטיות מבצלאל, כדי שלא יפריעו למיכל הלפרין לטחון את הציבור ולמלא את חשבון הבנק של הלפרין ומקורביה.  

במשטרת רמת גן אין הרבה פעילות. משעמם לשוטרים של שמעון לביא. הם חכמים על סטודנטיות של בצלאל. לכן מפקד התחנה שמעון לביא החליט לצאת לצייד של הסטודנטיות שיצאו לפעילות חברתית. כל הכבוד לעמית גונן וורד לוי. מפקד התחנה שמעון לביא יצא עבד נרצע של שלטון החונטה. החוקר יעקב גבאי, “שכח” שתפקידו דווקא להגן על אזרחים מפני שלטון מושחת, ובמקום לבדוק ולחקור את טענותיה של עמית גונן, פעל במהופך. הוציא נגדה צו הרחקה מאיזור מגוריה של הלפרין. לא היה כל מקום להוציא צו הרחקה, שכן עד כמה שידוע לאזרחי המדינה, זכות המחאה מוכרת בחקיקת יסוד כבוד האדם וחירותו.

מייל שהתקבל במערכת מאת amit gonen:

היי חברים,

מה נשמע? מקווה שהכל טוב. שמי עמית גונן, אני סטודנטית לאומנות בבצלאל בת 26 ופעילה חברתית. אני ראיתי שכתבתם על מיכל הלפרין בסדרת הכתבות של נשים בעולם העסקים, וחשבתי שאולי יעניין אותכם לשמוע שמיכל הלפרין הגישה נגדי תלונה במשטרה בגלל פעילות מחאה חברתית, ובאופן ספציפי בגלל פעילות הסברה של הפצת מנשרים באזור מגוריה המביעים ביקורת כנגד המדיניות שהיא מתווה.
ביום רביעי האחרון נחקרתי באזהרה במשטרת רמת גן, לקחו ממני טביעות אצבעות ואילצו אותי לחתום על צו הרחקה ל 30 יום. הטענה שלהם היא שלשים פלייר עם מגנט על הצד החיצוני של שער הכניסה שלה זה הסגת גבול והשחתת פני מקרקעין (כן… אני לגמרי רצינית :-\).
ברור לי שזה אישומי סרק ושזה מגוחך לטעון שיש פסול בלמגנט פלייר (זה הרי כמו הפרסומות של המנעולנים, קצת מציק אבל חוקי), אבל זה ממש מפחיד שהמשטרה מתגייסת ככה בשביל להפחיד פעילה חברתית ולהשתיק דברי ביקורת. ואני תוהה – האם תלונה של אדם מן המניין בגין פלייר ממוגנט לדלתו הייתה מסתיימת בחקירה וצו הרחקה?
 וכיסוי תקשורתי שהיא קיבלה: http://www.themarker.com/news/1.2988629
ויש פרטים נוספים על החקירה פה: https://www.facebook.com/amit.gonen.56/posts/10209598048565993

יש לי גם את הכתב ערובה שקיבלתי מהמשטרהשמפרט את סעיפי העבירות ותנאי השחרורבמידה ורלוונטי.

להלן וידאו שהעלתה עמית גונן ב 27 ליוני 2016:  כשאמרנו בצחוק בזמן שתכננו את הפעולה, שיהיה מצחיק לראות את מיכל הלפרין מתרוצצת ומורידה את הפליירים, לא דמיינו שכך יהיה. צפייה מהנה (=

עדכון: מיכל הלפרין הגישה תלונה במשטרה בעקבות הפצת הפליירים, דבר אשר מעודד אותי מאוד ומראה לי עד כמה הפעילות אפקטיבית ונכונה. אשמח אם תוכלו לשתף בשביל לעזור להביא את הדבר לידיעת הציבור. תודה!

תודה ושבוע טוב,

עמית גונן

בהמשך כותבת עמית גונן: פעילה חברתית נוספת, ורד לוי, נחקרה היום במשטרה בגלל אותה פעילות חלוקת פליירים וקיבלה טיפול דומה לשלי – חקירה באזהרה וצו הרחקה ל 30 יום. מהשאלות שעלו בחקירה שלי וממה שהיא סיפרה לי מהחקירה שלה, נראה שהם מגלים עניין רב במידע על פעילים נוספים, ככל הנראה על מנת “לטפל” בהם באופן דומה.

נראה שהאגרסיביות של המשטרה בטיפול בפעילים חברתיים רק הולכת ומקצינה, זה מדאיג אותי מאוד ואני מאמינה שגם אותך. אני חושבת שזה מאוד חשוב שהדבר יגיע לידיעת הציבור.
blob:https%3A//www.facebook.com/7f08dd3a-945a-41a7-9b11-35a381f5e5f6

הפעולה זכתה לכיסוי תקשורתי בדה מרקר ע”י העיתונאית אורה קורן.

מי הפיץ כרוז נגד עמדותיה של הממונה על ההגבלים בשכונת מגוריה?

הכרוז המצטט דברי ביקורת שהושמעו בתקשורת על עמדותיה בנושא מונופולים

הבוקר (ב’) הופץ כרוז בשכונה מגוריה של הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, המצטט דברי ביקורת שהושמעו בתקשורת על עמדותיה בנושא מונופולים. בין המצוטטים נכללים פרופ’ ירון זליכה וחברי הכנסת זהבה גלאון, איתן כבל, יעקב פרי ומיקי לוי לצד עורכי דין שחלקם קשורים בתביעות ייצוגיות נגד תנובה, לקוחה גדולה של הלפרין עד לא מכבר. תנובה היא אחד המונופולים שעשויים להינות משינוי עמדת רשות ההגבלים בנושא מונופולים.

הפצת הכרוז היא עליית מדרגה אישית במאבק ציבורי על עמדת הרשות בנושא מונופולים. ככל הידוע, לא היו מהלכים דומים בעבר נגד ממונים על ההגבלים, אף שעמדות שהציגו היו לא פעם שנויות במחלוקת.

הלפרין נכנסה לתפקידה במארס 2016 ומיהרה לבחון שלושה שינויים בעמדת הרשות בנושא מונופולים. הקפאה עם אפשרות לביטול, או סירוס של חוות הדעת של הממונה הקודם, דייויד גילה, שקבעה, כי חוק ההגבלים אוסר גביית מחיר מופרז של מונופול. בתי המשפט נוטים לקבל את הפרשנות הזו, ואילו הלפרין תומכת בהחזרת הפרשנות הקודמת, לפיה האיסור בחוק על גביית מחיר לא הוגן על ידי מונופול מתייחס רק למחיר נמוך מידי (טורפני), שנועד לדחות מתחרים מהשוק. עמדתה זו כבר מעלה חשש לפגיעה בכעשר תביעות יצוגיות בגין מחיר מופרז של מונופול, לכאורה, שש מהן נגד תנובה בעלות של מעל מיליארד שקל סך הכל.

שינוי נוסף שנבחן הרשות הוא הפסקת הכרזה על מונופולים. גם לכך תהיה השפעה שלילית על תביעות יצוגיות, כיוון שהוכחת קיומו של מונופול עולה עשרות אלפי שקלים, ולתובע יצוגי מן השורה אין אפשרות להוציא סכומים שכאלה, בנוסף לעלות התביעה היצוגית. כיום מחייב החוק את הרשות להכריז על מונופולים.

שינוי שלישי מתוכנן הוא הפוך – הגברת האכיפה נגד מונופולים. הלפרין אמרה, כי הגברת האכיפה תהיה משמעותית יותר משני השינויים האחרים. עם זאת, באחרונה גובש צו מוסכם נגד תנובה ובית יצחק על הסדר כובל ביניהן שנמשך 18 שנים, במסגרתו הושת על תנובה קנס זעום יחסית של 385 אלף שקלים. ברשות ההגבלים העריכו, כי סכום זה מספיק להרתיע חברות אחרות מהפרת החוק, מה גם שתנובה  הודיעה על כך ביוזמתה לרשות ההגבלים.

וזה הפרסום של חדר המצב בנושא: https://www.facebook.com/j14live/posts/1349249811769600

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “נשים בעולם העסקים 6 (פרק ב’) השוטר שמעון לביא (מרחב דן) מציק לסטודנטיות מבצלאל עמית גונן וורד לוי שביצעו מחאה מול ביתה של מיכל הלפרין הממונה על הגבלים עסקיים

  1. הגיע הזמן לא למחות. פשוט להתלונן שזה מפריע לכן. אז ככה יהיה מה לעשות לשוטריםם של לביא שהם לא השתעממו. שכל הסטודנטים בזה אחר זה יגישו תלונות… נראה את המשטרה מתמודדת עם תלונות הסרק הללו… “”””

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות