פנים אמיתיות זעקת האבות הגרושים / משה הרוש ואיתי ברק

Spread the love

מאבק מר מלא אמוציות של אבות גרושים נגד מדינת ישראל. אבות שלא רואים את הילדים שלהם שנים, אבות שהידרדרו כלכלית והגיעו לפת לחם, גבר שמוכר את הכליה שלו, כי אין לו כסף לחיות, ואבות ששמו קץ לחייהם.

התוכנית אינה נכנסת לסכסוך הגירושין של גברים עם נשותיהם. הנושא הוא אבות גרושים מול חוקי המדינה. האם מדינת ישראל מפלה אבות גרושים בהליך הגירושין? כתבתו של משה הרוש, תחקיר איתי ברק.

עו”ד יניב מויאל, מומחה דיני משפחה: משפט הוגן ובלתי מוטה, הוא הבסיס לכל הדברים האלה.

ח”כ מרב מיכאלי: המצוקה היא מצוקה אמיתית, אבל המציאות היא גם שבישראל יש פער של 33 אחוז בשכר. נשים מרוויחות פחות מגברים. 33 אחוז. זה לא מעט. זה שליש. אני לא חושבת שלנשים יש כוח עודף בסכסוך הגירושין. אם אתה שואל אם יש אפליה כלפי גברים, במקום אחד אולי יש אפליה כלפי גברים. בהרבה מקומות אחרים יש עדיין אפליה גדולה נגד נשים.

אז האם אני באה לתקן עוול בעוול? התשובה היא לא. במצב העניינים הנוכחי יש ג’ונגל. כולם מנצלים לרעה את הפריבילגיות שיש להם בחוק.

האם יכול להיות שיש נשים שמנצלות לרעה את הכלים שהחוק נותן להן? יכול להיות.

האם יש גברים שמנצלים לרעה את הכלים שהחוק נותן להם? ללא ספק.

אין צודקים ואין צודקות. כולן סובלות וסובלים, כולן מפסידות ומפסידים וכולם הורגים את הילדים, ואת זה חייבים להפסיק.

אמנון לוי: גברים אכן מרוויחים יותר ברוב המקרים, אבל השאלה היא למה לא להשאיר את העניין לבית המשפט, שיחליט בכל פעם לפי העניין.

לא רק שהילדים נמסרים אוטומטית לאישה והגבר צריך לשלם, גם גובה המזונות הוא הגבוה ביותר במדינות המערב. בגרמניה, למשל, גובה דמי המזונות הממוצע מגיע ל- 180 אירו בחודש על כל ילד.

בדנמרק 173 אירו על כל ילד, בצרפת רק 91 אירו, ובישראל אב ישלם 447 אירו על כל ילד.

בגלל הסכומים הגבוהים האלה, אבות פחות מחויבים משעון פשוט קמים ובורחים מהמחויבות.

שמעון: הדרך הטובה היא לנטוש אותם. זה מה שהמערכת אומרת לך.

הנרי לוי: רק שם, כשאתה עומד על אדן הגג, שם אתה מחליט אם לקפוץ או לא.

שיעור התאבדויות גברים גרושים בגילאים 25 – 64 בשנת 2010 :

שיעור התאבדויות נשים בגילאים 24 – 65 בשנת 2010:

על פי דוח אובדנות בישראל שפרסם משרד הבריאות נמצא כי אחוז האבות הגרושים שמתאבדים בכל שנה גבוה פי שבעה מאחוז הנשים בסטטוס הזה. כך למשל בשנת 2010 שיעור המתאבדים בקרב הגברים הגרושים בגילאי 25 – 64, עמד על 82 לכל 100,000 לעומת 12.4 בקרב הנשים.

בובה לוי: הבעיה היא במילה מזונות, כי אם לא היו מזונות, אז לא היו מבקשים לא הורות משותפת ולא היו מבקשים יותר הסדרי ראייה, ולא היו מבקשים יותר שום דבר, אז בוא נקרא לילד בשמו.

רות הלפרין קדרי: המצב המשפטי הקיים היום, הוא של אחריות הורית משותפת.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות