רשות מקומית חייבת לעדכן הורים על רישומו של ילד לבית ספר בתחומה כאשר ההורים פרודים או גרושים ת”א 49238-12-14 אבי לוי נ’ עירית יבנה, עירית חיפה ופוקס ימית ליאורה

Spread the love

רשות מקומית חייבת לעדכן הורים על רישומו של ילד לבית ספר בתחומה, כאשר ההורים פרודים או גרושים. כך קובעת לראשונה (6.7.16) סגנית נשיאת בית משפט השלום ברחובות, יעל טויסטר-ישראלי.

טויסטר-ישראלי מציינת, כי אומנם בשנת 2014 – בה אירע המקרה בו פסקה – לא הייתה חובה על בית הספר לקבל את הסכמת ההורה האחד במקרה בו השני רושם לבדו את הילד. כמו-כן, לא הייתה אז חובה על הרשות המקומית ליידע את ההורה האחר. אולם הייתה חובה לציין את כתובתו של ההורה האחר אם הם אינם מתגוררים יחדיו – ומכאן הרגישות שמגלה משרד החינוך למקרים של הורים פרודים/גרושים.

בתחילת שנת הלימודים ב- 2014, האבא המתין לברך את ביתו ביום הראשון ללימודים בבית הספר ביבנה והסתבר לו שגרושתו ביטלה את הרישום ביבנה, ורשמה את הבת ללמוד בחיפה. האמא הגישה תצהיר שהיא האפוטרופוס הבלעדי ושתי העיריות כיבדו את התצהיר מבלי לבדוק ואישרו לאם את ביטול הרישום ביבנה והרישום מחדש בחיפה.

“תפקידה הסטטוטורי על הרשות המקומית מטיל עליה אחריות חובה וכן מקנה לה סמכויות ביצוע ופיקוח בקשר לרישום ילדים למוסדות החינוך שבתחום שיפוטה, משכך, לטעמי הרשות חייבת חובת זהירות כלפי שני הורי הילד הנרשם. כך במקרה של הורים גרושים או פרודים, רשאים להניח, כי רישום או ביטול רישום של ילד לבית ספר על-ידי הורה אחד בלבד, יובא לכל הפחות לידיעתו של ההורה האחר על-ידי הרשות המקומית”.

השופטת טויסטר ישראלי חייבה את עיריות חיפה ויבנה לפצות ב- 40,000 שקל את אבי לוי. מסכום זה נוכה אשם תורם של האבא בשיעור 10%, וגרושתו חויבה לשפות את שתי העיריות ב-18,000 שקל. העיריות גם חויבו בתשלום הוצאות בסך 8,000 שקל, מתוכן תשלם הגרושה מחצית. את האב (שתבע 200,000 שקל) ייצג עו”ד אורי זמברג, ואת העיריות – עוה”ד ג’בארה ווסים ומישלין שחאדה.

פסק דין ביהמ”ש שלום רחובות שופטת יעל טויסטר ישראלי ת”א 49238-12-14 אבי לוי נגד עירית יבנה, עירית חיפה, פוקס ימית ליאורה -רשות מקומית חייבת לעדכן הורים על רישומו של ילד לבית ספר בתחומה, כאשר ההורים פרודים או גרושים, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות