השופטת ורד שביט פינקלשטיין: ניתן לפתוח תיקי משפחה בדלתיים סגורות כשמדובר בנבחרי ציבור שסרחו או מעלו – פרשת בנימין בן אליעזר תמ"ש 39826-12-15

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/pxMec-4SW

לפנינו החלטה אמוציונלית ולא מנומקת של השופטת ורד שביט פינקלשטיין לפתוח תיק המתנהל בדלתיים סגורות בבית המשפט למשפחה, ולפרסם הכל לציבור. מדובר בפסק דין נדיר שכן שופטי המשפחה שומרים באדיקות כל המתרחש באולמותיהם בדלתיים סגורות, בנימוקים מופרכים של צנעת הפרט, או פגייעה בקטינים. הפעם למרבה הפלא, היות ומדובר בחבר הכנסת לשעבר בנימין בן אליעזר, השופטת ורד שביט פינקלשיטיין התירה לפרסם את ההליך, בגלל שהוא חשוד בעבירות פליליות.

אבל השאלה היא: אם בן אליעזר לא היה חשוד בעבירות פליליות, אז האם לא היה אינטרס לציבור לדעת, כי בן אליעזר היה נבחר ציבור? לא הצלחנו להבין מדבריה של השופטת למה דווקא את סיפורי בן אליעזר היא מתירה לפרסם, אבל כאשר מגיעים סיפורים אחרים, לא פחות עסיסיים של עובדי ציבור שסרחו, ואפילו נבחרי ציבור שסרחו, לפתע פתאום הזכות לפרטיות גוברת, והסיפורים נשארים בדלתיים סגורות, כמו לדוגמא אח של שרה נתניהו טען ששרה גנבה כספים מחשבון בנק הפועלים של אביהם שנפטר. הדיון התנהל בדלתיים סגורות.

נציין שהזכות לפרטיות היא “מפלטו של הנבל” והיא טענה אירונית שנועדה להגן על אינטרסים זרים. למשל במקרה של חטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן, מסרבת המדינה לשחרר את החומרים בטענה של פגיעה בפרטיות של מי שהיה מעורב בחטיפות, ויתגלה קלונו.

השופטת ורד שביט פינקלשיין לא הצליחה לנסח כלל מוגדר מתי יש פגיעה בפרטיות, ומתי זכות הציבור לדעת. היא פשוט החליטה מה שהחליטה באמוציונליות, אספה כמה משפטים מתוך כל מיני פסקי דין ישנים, סימנה את המטרה ונתנה החלטה. שיקולים רציונליים או משפטיים אין פה.

“מונחת לפני בקשה שהוגשה על ידי עיתון “כלכליסט” ועיתונאית “כלכליסט” גב’ זוהר שחר לוי להתרת פרסום ההליך המשפטי בתביעה שבכותרת אשר הוגשה על ידי מר אופיר בן אליעזר ורעייתו גב’ שירלי בן אליעזר כנגד אביו של המשיב 1, מר בנימין בן אליעזר, להשבת סך של 2,035,800 ₪ אשר לטענתם מוחזק על ידו בנאמנות עבורם.

סגרת בקשתם טוענים המבקשים  (כלכליסט וזוהר שחר לוי) כי לאור כתב האישום החמור שהוגש נגד הח”כ לשעבר, מר בן אליעזר, ולאור העובדה כי שימש שנים רבות כאיש ציבור ונבחר ציבור, ראוי להורות על פרסום ההליך דנן, לרבות חשיפת החומר המצוי בתיק בית המשפט, שכן פרסום ההליך ישרת את האינטרס הציבורי באמצעות מתן מידע לציבור אודות עבירות שעבר לכאורה מר בן אליעזר תוך מילוי תפקידו הציבורי. את בקשתם מבססים המבקשים על עקרון פומביות הדיון שהנו עקרון יסוד חוקתי במשפט הישראלי, ועל זכות הציבור לדעת”.

1 2 3 4 5 6 7

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות