נשים בעולם העסקים 11: פרח לרנר היועצת של ביבי סורסרה ע”י בעלה לקידום לקוחותיו – מוקד שוחד ושחיתות עומדת לדין

Spread the love

עוד אישה התברגה לחונטה ע”י נישואיה לאחד, דוס מתנחל בשם אבי לרנר שסידר לה ג’וב כיועצת לראש הממשלה ביבי נתניהו. עכשיו האישה הזו עומדת לדין על קבלת דבר במרמה ושלל עבירות הקשורות לשוחד, ניגוד עניינים, ודאגה לכיסה. כל זה מפאר את הפמיניזם ואת הקלישאה הידועה שצריך להעצים נשים רק בגלל שהן נשים, כי נשים הן חומלות, נשיות, מסכנות ושהפטריארכיה עושקת נשים. בעלה של פרח לרנר הוא היחצ”ן של ישראל היום, שגם העניק את שירותי היח”צ ל”מקור ראשון” אשר נרכש על ידי אדלסון בשנה החולפת. לרנר נכנסה לתפקידה ולא חתמה על הסכם למניעת ניגוד אינטרסים.

לרנר היא חלק מצוות היועצים המצומצם של נתניהו, שמתווה את האסטרטגיה של הלשכה. היא אחראית, בין השאר, על הקשרים בין לשכת ראש הממשלה לכנסת. תפקידה הפך אותה לאחת הנשים החזקות בליכוד ולאחת הבכירות היחידות בסביבת ראש הממשלה.  נראה שפרח לרנר סורסרה ע”י בעלה אבי לרנר, יחצ”ן דוס-מתנחל, כדי לקדם את האג’נדות של לקוחותיו.

אבי לרנר מונה איש יחסי הציבור של העיתון “ישראל היום” שבבעלות מקורבו של נתניהו, שלדון אדלסון. לקוחות בולטים אחרים שלו הם מועצת גוש עציון וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. לרנר הוא גם קרוב משפחתו של אבי הרו, שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה והאחראי על פרח לרנר, וסיים באחרונה את תפקידו.  לרנר, הוא איש יח”צ ויועץ אסטרטגי מוכר בציונות הדתית, ומלבד תפקידו כיועץ לענייני דתיים של ראש העיר ירושלים ניר ברקת הוא גם מייעץ לבתי הדין הרבניים, המועצה האזורית גוש עציון ובבחירות האחרונות שימש לרנר כאחראי יחסי הציבור של ראש הממשלה נתניהו במגזר הדתי לאומי.

במסגרת תפקידיו, אבי לרנר מתקשר לעתים עם לשכת ראש הממשלה. כך למשל, בסוף 2014 ערכו לרנר ואבי הרו (קרוב משפחתו)  פגישה משותפת עם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. העיתונאי בן כספית הזכיר זאת באחד מטוריו, שהתמקד בברית בין נפתלי בנט לנתניהו בשנה שעברה. לטענת כספית, באותה פגישה ביקש הרו מברקת לפעול למינויו של איל גבאי ליו”ר הרשות לפיתוח ירושלים, לאחר שנתניהו ביקש לקרב אליו את בנט, שחפץ במינוי הזה. אלא שהמינוי לא יצא לפועל.

ערב הבחירות הבטיח נתניהו להחזיק בידיו את תיק ירושלים. במסיבת עיתונאים שקיים עם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שלושה שבועות לפני הבחירות, אמר נתניהו: “אשמור על תיק ירושלים במשרד ראש הממשלה תחת הנהגתי ותוך שיתוף פעולה הדוק אתך, ראש העיר, כדי להמשיך את הפיתוח של ירושלים. זו ההתחייבות שלי לתושבי ירושלים”.

באחרונה התקבלה החלטת ממשלה שקשורה באופן ישיר לירושלים ולניר ברקת, לקוחו של לרנר – וייתכן שיש לה קשר לרצון של נתניהו ושל שר הקליטה, ירושלים והתפוצות, זאב אלקין, למנות את לרנר למנכ”לית משרד הקליטה. לפי ההחלטה, האחריות לענייני ירושלים תועבר למשרד בראשות אלקין. אלקין הפך באמצעות ההחלטה לשר הממונה על החוק לפיתוח ירושלים ולחברת פיתוח מזרח ירושלים. הדבר נעשה בתיאום עם נציבות שירות המדינה ואגף התקציבים באוצר, ובתיאום עם משרד התפוצות.

ברקת זעם על הכוונה להוציא את תיק ירושלים ממשרד ראש הממשלה, בניגוד להבטחה שקיבל לפני הבחירות. לפי מקורות בליכוד, ברקת שאף להתמנות לשר מיוחד לענייני ירושלים.

ימים אחדים לפני כינון הממשלה, כשנתניהו התכוון למסור את תיק ירושלים לאלקין, הוזעק ברקת לאחר חצות לבית ראש הממשלה והשניים נועדו במשך כארבע שעות. ברקת הביע בפגישה מורת רוח ממסירת תיק ירושלים לאלקין. אבי לרנר, אגב, עבד גם כיועץ של אלקין בפריימריז האחרונים לרשימת הליכוד לכנסת.

בכתבה על פרח לרנר שפירסם שוקי שדה ב-MarkerWeek ב-3 בספטמבר 2013, סיפרו מקורביה של לרנר כי בינה לבין בעלה יש “הפרדה טוטאלית. אבי, לדוגמה, ייצג בפריימריז גם את אלקין ואת גדעון סער, אבל אבי ופרח לא החליפו על זה מלה ביניהם”.

קשה לדעת אם אמנם בני הזוג לא החליפו מלה ביניהם על עבודתם, אך עד כה לרנר לא דיווחה על ניגודי העניינים שבהם פעלה ולא חתמה על הסכם לניגוד עניינים עד שראש אגף המשמעת בנציבות, אסף רוזנברג, מתח ביקורת על כך.

“המינוי אושר בידי מקורבת לנתניהו”

ביולי 2015 היה ניסיון ע”י נתניהו ואלקין למנות את פרח לרנר למנכ”לית משרד הקליטה. בסוף יוני 2015 הביא אלקין את מועמדותה לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה. נציב שירות המדינה, משה דיין, היושב בראש ועדת המינויים, התנגד למינוי בשל העובדה שללרנר חסר ניסיון ניהולי, תנאי ראשוני להתמנות למנכ”ל. לרנר מעולם לא עסקה בניהול, ולפני שמונתה ליועצת של נתניהו היתה עוזרת פרלמנטרית.  ואולם, חרף התנגדות הנציב, ועדת המינויים אישרה את מינויה של לרנר. דמות מפתח באישור המינוי היתה נגה קינן, אחת משני חברי הוועדה שישבו לצדו של דיין ותמכו במינוי. קינן היא אשת עסקים שעומדת בראש פורום סמנ”כלי הכספים ופורום בכירי המשק, ומקורבת בעצמה לנתניהו.

למרות השמות המבלבלים, מדובר בשני גופים פרטיים. נתניהו הרבה לנאום בפני גופים אלה ואף קיבל מהם פרס של כבוד. נתניהו מינה את קינן לוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה, האחראית על מינויי מנ”כלים. בעבר גם שיתף אותה בצוות שייעץ לו בתקופת המשבר הכלכלי הגדול של 2009.

קינן, שהתייחסה ביולי 2015 לאישור המינוי של לרנר, סירבה אתמול לומר בכמה ועדות למינוי מנכ”לים ישבה מאז כינון הממשלה הנוכחית, והפנתה אותנו לנציבות שירות המדינה. שאלה נוספת שנותרה בלתי פתורה היא מדוע המינוי של לרנר עדיין לא הובא לאישור הממשלה, אף שחלפו כבר יותר משלושה שבועות. בסביבת לרנר אמרו שנתניהו מעוניין שהיא תמשיך לעבוד לצדו עד סוף מושב הקיץ 2015.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי לרנר מעולם לא פעלה בניגוד עניינים, וכי הפעם הראשונה שבה התבקשה לחתום על הסדר ניגוד עניינים היה במסגרת הליך מינויה לתפקיד מנכ”לית משרד הקליטה.  מנציבות שירות המדינה נמסר: “אנו מנועים מלהתייחס לנושא, אך לא התקבלה מאגף המשמעת קביעה כאמור בשאלתך”.  מלשכת שר הקליטה נמסר בתגובה: “פרח לרנר עתידה להתמנות למנכ”לית משרד הקליטה ולעסוק אך ורק בתחום משרד זה. למשרד האמון על ירושלים ומורשת ימונה מנכ”ל נפרד. המשרד נמצא בהליך הקמה, ואין קשר בינו לבין משרד העלייה והקליטה. לפיכך, פרח לרנר לא תעסוק בענייני ירושלים ולא תימצא בניגוד עניינים.  “חשוב לציין כי במסגרת מינויה של לרנר למנכ”לית משרד הקליטה היא חתמה על הסדר ניגוד עניינים מפורט המונע כל חשש לניגוד עניינים במסגרת תפקידה המיועד”.  למרות החקירה נגדו, אבי לרנר ממשיך לייעץ לניר ברקתהקשרים העסקיים של פרח ואבי לרנר, ,

הנה כתבה על פרח לרנר, דלה מאוד בפרטים ועובדות מידיו של שפנפן החונטה בידיעות, אלי סניור:

המשטרה: ראיות שיועצת נתניהו פעלה בניגוד עניינים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4821552,00.html

שנה לאחר פרוץ החקירה הודיעה המשטרה כי גובשו ראיות לכאורה נגד פרח לרנר, יועצת בכירה במשרד רה”מ, שנחשדה בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים

המשטרה הודיעה כי גובשו ראיות לכאורה לפעילות בניגוד עניינים של יועצת ראש הממשלה פרח לרנר. בהודעה נאמר כי היחידה הארצית לחקירות הונאה סיימה חקירת חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים על ידי לרנר, יועצת בכירה במשרד ראש הממשלה.

החקירה החלה ביולי 2015 לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, לאור חשד כי לרנר פעלה בניגוד עניינים במסגרת תפקידה. במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות, נתפסו מסמכים בהיקף נרחב, והיועצת לרנר נחקרה באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים, וכן בחשד שפעלה במסגרת תפקידה וקשריה לקידום עניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים של בעלה, איש יחסי הציבור אבי לרנר.

עם סיום החקירה אמרו במשטרה כי גובשו ראיות לכאורה לפעילות בניגוד עניינים והעברת מידע שאינו נגיש לציבור למקורב לה, בהתייחס לגורמים שהיו בהתקשרות עסקית איתו.

פרח לרנר בת ה-38, יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת מאז 2009, היא היועצת הוותיקה ביותר בלשכת נתניהו. בני הזוג לרנר נחקרו באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. במסגרת הפעילות ביצעה יחידת להב 433 חיפוש בבית החשודים ובמשרדי העסק הפרטי ותפסה מחשבים ומסמכים.

עו”ד רועי בלכר ממשרד גולדפרב זליגמן, בא-כוחה של גב’ פרח לרנר, מסר בתגובה: “גב׳ לרנר היא עובדת ציבור מסורה, חרוצה וישרה, שעבודתה זוכה לשבחים רבים, הן של גורמים מכל גוני הקשת הפוליטית, והן של גורמים מקצועיים בכל משרדי הממשלה. החקירה בעניינה בנוגע לניגוד עניינים אפשרי נמשכת כבר שמונה חודשים, וזאת כאשר מלכתחילה לא היה מקום לבדיקת העניין במישור הפלילי. אין לנו ספק, שלאחר שהפרקליטות תלמד את תיק החקירה היא תגיע למסקנה שלא נפל רבב בכל התנהלותה של גב׳ לרנר”.

יש לציין כי בניגוד להודעת המשטרה במקרה של שרה נתניהו, שם לא מסרה דוברות המשטרה כי ישנה המלצה להעמיד את שרה נתניהו לדין, הפעם בחרה דוברות המשטרה לציין כי התגבשה תשתית ראייתית נגד לרנר.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות