לייק ושיתוף פוסט בפייסבוק אינם לשון הרע. השופט עודד מאור דחה את תביעת נידיילי תקשורת בע”מ נ’ בני הזוג יואל וגלית שאול מגבעתיים ת”א 19430-03-14

Spread the love

יואל וגלית שאול מגבעתיים עשו לייק ושיתוף פוסט בפייסבוק וחטפו תביעת לשון הרע. מזל שהתיק הזה הגיע אל השופט עודד מאור, ולא אל משה סובל שלום, שגם הוא מקבל תיקי לשון הרע בהשלום תל אביב. לעודד מאור אנו עושים לייק. לצ’ילבה שלו, משה סובל שלום אנו עושים דיסלייק בענק.

שכחנו לציין שסובל שלום הוא דוס וגם עם זה יש בעיה. הרקע המשפטי הדוסי ואהבת “הדין העברי” מעוותת את המחשבה, מייצרת פלפולי סרק, ושותלת בשופט הדוס או הדוסית הזיות סרק מיושנות ואידיוטיות שעל השופט לדמיין עצמו כאילו הוא היה “דבורה הנביאה” ושאנו חיים בימי הסנהדרין. העולם קצת השתנה מאז, אבל זה עדיין לא נקלט במוחותיהם של השופטים הדוסים והדוסיות.  

מדובר בתביעת ענק על סך 640,000 ש”ח שקרסה ונכשלה. את התביעה הגישה חברה הוצאה לאור מקומון ברמת גן וגבעתיים. השופט מאור כתב: “בהערת אגב אציין שכשלעצמי תהיתי שדווקא גוף תקשורת, מי שחופש  הביטוי נר לרגליו, והוא מי שמכונה “כלב השמירה על הדמוקרטיה”, פועל לצמצמו באמצעות תביעה זו; אולם, תמיהה זו תישאר בגדר הרהור בלבד“.

בשנת 2014 פרסם אלמוני ברשת הפייסבוק פרסומים שונים. בני הזוג גלית ויואל שאול, עשו לייק וגם שיתפו את הפוסטים. על כך הוגשה נגדם תביעת לשון הרע מצד חברת נידיילי תקשורת בע”מ בסך 6,400,000 ש”ח ובמילים: שש מיליון ארבע מאות אלף ש”ח, ולצרכי אגרה הועמדה התביעה על סך 640,000 ש”ח. השופט עודד מאור, דן בשאלה האם יש לראות במי שביצע שיתוף ועשה לייק, פרסום לשון הרע, והגיע למסקנה שיש לדחות את התביעה.

התובעים הודיעו שלא ידוע להם מי ערך את הפרסומים או מי פרסם אותם מלכתחילה. בני הזוג שאול, הודו כי ביצעו שיתוף לגבי הפרסום הראשון בו מופיעה תמונת המקומון מושלך לפח אשפה לצד 4 שורות מלל, והודו כי סימנו לייק לסטטוס הראשון של קבוצת פייסבוק שפרסמה תמונת כלב עושה צרכיו על המקומון.

אין חולק על כך, כי בני הזוג שאול, לא פרסמו את נשוא התביעה בלשון הרע. ברגע שהשופט קבע ששיתוף פוסט או לייק אינו לשון הרע, היה מקום לדחות את התביעה על הסף. חברת נידיילי טוענת שאם קוראים למקומון “זיבלון”, זה פוגע בכבוד המקומון ומהווה עלבון לאינטליגנציה. איזה שטויות.

לא היה כל מקום שהשופט ידון לגבי הסטטוסים עצמם, מאחר והנתבעים לא יצרו אותם.

השופט עודד מאור, נותן סקירה ארוכה ומתישה ובלתי מעניינת על מהות לשון הרע, במקום לסגור את פסק הדין בעמוד אחד ולקבוע שלא הייתה לשון הרע. כשקוראים את פסק הדין, מבינים מדוע התיקים בבית המשפט נמשכים במשך שנים. השופטים פשוט מייצרים לעצמם עבודה, כמו בתיק זה ומבזבזים זמן שיפוטי יקר. פסק דין 31 עמודים, שהיה ניתן לתמצת אותו ב- 6 מילים: לייק ושיתוף בפייסבוק אינו לשון הרע. ביג לייק לעודד מאור.

בני הזוג המדהימים גלית ושאול
בני הזוג המדהימים יואל וגלית ושאול

לייק ושיתוף בפייסבוק אינו לשון הרע! פסק דין השופט עודד מאור ת”א 19430-03-14 נידיילי תקשורת בע”מ נ’ יואל וגלית שאול, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות