מחוברים לעטיני החונטה 7: דניאל צידון סגן מנכ”לית בנק לאומי הלבין מיליארדי דולרים וגזר מהם בונוסים – החונטה הציעה לו להיות מפקח על הבנקים

Spread the love

זוהי כתבה שביעית על מחוברים ומחוברות לעטיני החונטה, והפעם על דניאל צידון, מי שהיה המשנה לרקפת רוסק עמינח, וליווה את גליה מאור במשך שנים בכל התקופה ששניהם ביחד התעשרו על חשבון הציבור מבונוסים שקיבלו תמורת הלבנת כספים ליהודים בחו”ל, בארה”ב, בשוויץ, בלוקסמבורג, ואמריקה הלטינית. הוא התפטר באפריל 2016. המשנה למנכ”לית לאומי דני צידון פורש מתפקידו בגלל חוק שכר הבכירים – גלובס. כתבו שהתפטר כי מקצצים לו בשכר. למעשה הוא התפטר בגלל שהיה צריך להחזיר את הבונוסים שגנב מבנק לאומי. עד עכשיו התקשורת לא התמקדה בו. הוא הצליח להישאר מאחורי הקלעים. אנחנו כאן בסקופ בלעדי מביאים לכם את חתימתו על הסדר הטיעון בכתב האישום שהוגש נגד בנק לאומי בקליפורניה. לנוכל הזה הוצע להיות המפקח על הבנקים!

אלה הפרטים על הביוגרפיה של הנוכל דניאל צידון מאתר הבנק: פרופ’ דניאל צידון הוא משנה למנכ”לית, וראש חט’ שוקי הון, בנקאות פרטית ואסטרטגיה בלאומי משנת 2013. מכהן בתפקידי ניהול בכירים בלאומי מאז שנת 2004, ושימש כראש מערך אסטרטגיה ופיתוח עסקי וכראש החטיבה לשוקי הון. בשנים 2000-2003 שימש כמנכ”ל ויו”ר מועצת המנהלים של המטה לביצוע הסדר בקיבוצים, ולפני כן היה דירקטור בפסגות ובאופק.  פרופ’ צידון הוא בעל תואר ראשון ושני מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר Ph.D מאוניברסיטת קולומביה”.חבר בוועד המנהל של עמותת “דרך הרוח”.

הביוגרפיה הזו מאוד מחמיאה לנוכל, אולם מסתבר שהוא זה שפעל לשלם כופר בארה”ב כדי למנוע פרסום שמם של עובדי בנק לאומי שביצעו את כל מעשי העבריינות: פתחו חשבונות בניגוד לחוק האמריקאי, ציידו יהודים באמריקה ובחו”ל בטלפונים חד פעמיים להתקשר עם שוויץ, שלחו שליחים לאסוף מזוודות מלראות כספים מזומנים להלבנת כספים, והטיסו את המזוודות ישירות לשוויץ, לצורך ההלבנה, העובדים נתבקשו להחביא פרטים בשרשראות, באיברי מין, בקונדומים, לעבור גבולות, לזייף חתימות, ואת כל זה הגה דניאל צידון. בנק לאומי: קנס על הפרת צו איסור הלבנת הון – בנק ישראל: לאומי הפר חוק איסור הלבנת הון, הבכירים לשעבר ייאלצו להחזיר חלקלאומי ישלם קנס במיליארדים – מנהליו יהיו פטורים מאחריות – שוק ההון, וינשטיין יבדוק את פרשת הלבנת ההון בבנק לאומי.  

בדה מרקר כתבו ש”צידון משמש כמרצה למקרו כלכלה באוניברסיטת ת”א ונחשב לאחד מהבנקאים הבכירים במערכת. שמו הוזכר בעבר כמועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל וכמפקח על הבנקים“.

העכברוש הזה היה מועמד להיות נגיד בנק ישראל או מפקח על הבנקים? חונטה או לא חונטה? החונטה נותנת לחתולים לשמור על השמנת? אופס, זה לא חתול. זה עכברוש.

על השאלה כמה צידון הרוויח מכל מעשי הנוכלויות שלו יש תשובה: דני צידון מרגיש “אויב הציבור”. כמה הוא הרוויח בעשור בבנק לאומי? – שוק ההון ..  פרופ’ דני צידון, המשנה למנכ”לית לאומי, שהודיע על סיום תפקידו, השתכר 4.8 מיליון שקל ב-2015 ■ צידון נחשב ליד ימינה של רקפת רוסק עמינח

מיכאל רוכוורגר כתב עליו כך: אחרי ההודעה של מנכ”ל הפועלים ציון קינן על עזיבתו הצפויה, בכיר נוסף במערכת הבנקאות בדרך לסיים את תפקידו. פרופ’ דני צידון, המשנה למנכ”לית בנק לאומי , הגיש 4/2/2016  (ה’) מכתב התפטרות והודיע על סיום תפקידו הצפוי, זאת על רקע החוק להגבלת שכר הבכירים בתאגידים פיננסיים ל-2.5 מיליון שקל בשנה, המוכר לצרכי מס.  צידון נחשב ליד ימינה של מנכ”לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, והצטרף ללאומי בשנת 2005. הוא נהנה בארבע השנים אחרונות מחבילת תגמול בעלות של כ-13.5 מיליון שקל, ובעשור האחרון — בעלות של יותר מ–20 מיליון שקל. ב-2015 השתכר צידון 4.8 מיליון שקל.

מה יקרה לתלוש של רקפת ולמה ציון פורש?

כיום משמש צידון בין היתר כיו”ר זרוע ההשקעות הריאליות בבנקאות להשקעות לאומי-פרטנרס, יו”ר החברה הבת לאומי טק, זרוע ההיי-טק של לאומי, אחראי על פעילות הבנקאות הפרטית והבנקאות בינלאומית, וכן על האסטרטגיה של הקבוצה.

פרופ’ צידון מסר:

“אני גאה בהישגים אליהם הובלנו את הבנק בשנים האחרונות. אני מודה לרקפת על השותפות המיוחדת בה פעלנו, שותפות שבנויה על אמון וחברות. “החלטתי לפרוש נובעת מאופן חקיקת חוק שכר הבכירים. חוק זה שעל סבירותו תעיד ההיסטוריה של ישראל בשנים הקרובות משדר מסר, שהוא נורא בעיני, כאילו המערכת הפיננסית הינה אויב הציבור ולכן היא מותרת בפגיעה. מערכת פיננסית איתנה, מקצועית וחדשנית הינה תנאי לקיומה של כלכלה בריאה וצומחת. מערכת כזו לא תצמח בערוגת החוק הנוכחי”.

בדה מרקר כתבו עליו ש”צידון הוא מהמרצים הבכירים בישראל בתחומי מקרו־כלכלה והשווקים הפיננסיים, ומלמד באוניברסיטת תל אביב. הוא הובא לבנק לאומי בתחילת 2005 על ידי המנכ”לית הקודמת של הבנק, גליה מאור. צידון, לשעבר ראש מטה הסדר הקיבוצים, בא ללאומי בין השאר כדי לשפר את תנאי ההשתכרות שלו.  בתחילה עסק באסטרטגיה ופעילות בינלאומית, ולאחר מכן מונה לראש חטיבת שוקי ההון, שאותה עיצב בימים שלאחר יישום הרפורמה של ועדת בכר. עם מינויה של רקפת רוסק עמינח למנכ”לית הבנק במאי 2012, מעמדו של צידון התחזק מאוד. רוסק עמינח מינתה אותו למשנה היחיד למנכ”לית ולממונה על חטיבת שוקי ההון, האסטרטגיה, הבנקאות הפרטית והפעילות הבינלאומית”. אף מילה על המעורבות שלו בהלבנות ההון בחו”ל!

למרות השוני באופיים, רוסק עמינח וצידון פיתחו מערכת יחסים קרובה וחברית, שהצליחה לא מעט מכיוון שרוסק עמינח לא ראתה בצידון כמי שעשוי לתפוס את מקומה. עזיבתו הצפויה היא אבידה ללאומי, שכן צידון מעורב כמעט בכל צומת החלטות חשוב בבנק, למעט בטיפול באשראי עסקי, שממילא נמצא בלאומי, כבשאר הבנקים, במגמת התכווצות.  צידון עוזב בעיצומם של המהלכים שרוסק עמינח מובילה אתו במטרה לשפר את ביצועיו העסקיים של לאומי. בין השאר, הוא הצליח לשכנע את רוסק עמינח בחשיבות הפעילות הריאלית של לאומי פרטנרס, וקידם בתוך הבנק לא מעט עסקות שלאומי פרטנרס ביצעה ומבצעת כיום. החברה תרמה בשלוש השנים האחרונות לרווחי לאומי כמיליארד שקל. צידון מעורב מאוד גם בהקמת הבנק הדיגיטלי שלאומי צפוי להשיק בהמשך 2016.

רוסק עמינח תצטרך להחליט עתה אם למנות לעצמה סגן רשמי במקומו של צידון או לפצל את סמכויותיו. כמו כן עליה למצוא מחליף לרון פאינרו, ראש החטיבה הפיננסית בבנק לאומי, שאותו מינתה למנכ”ל חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד.

רוסק עמינח אמרה: “ניסיתי להניא את צידון מהחלטתו אך לצערי מאמצי לא צלחו. בשמי ובשם הנהלת לאומי אני מודה על שותפותו בעשייה ייחודית ארוכת שנים בבנק לאומי ועל תרומה מכרעת להצלחותיו של הבנק”.

יו״ר הדירקטוריון, דוד ברודט  ציין את הערכתו האישית והערכת הדירקטוריון לתרומתו של צידון לבנק ולטיפול בסוגיות מרכזיות שעמדו  על סדר היום בשנים האחרונות.

צידון טיפל בשנים האחרונות בכל הקשור להסדר שאליו הגיע הבנק עם רשויות המס האמריקאיות, שבמסגרתו לאומי נאלץ לשלם קנס של כ-400 מיליון דולר.

דניאל צידון - הלבין מיליארדי דולרים והציעו לו להיות מפקח על הבנקים
דניאל צידון – הלבין מיליארדי דולרים והציעו לו להיות מפקח על הבנקים

עובדת בנק לאומי החביאה פרטי חשבון בשרשרת שענדה

עוד מספיחי פרשת החקירה של הסיוע להעלמות מס: ועד העובדים בבנק הורה לעובדים לא לשתף פעולה עם נציגי הרגולטורים האמריקאים – כתבה של עירית אבישר בגלובס. 2/8/2016

חקירת הרשויות בארה”ב בפרשת הסיוע להעלמות מס אמנם הסתיימה לפני כשנה וחצי, אך נדמה שספיחי הפרשה, שבגינה שילם בנק לאומי 400 מיליון דולר, עדיין באוויר. היום (ג’) פורסמו באתר בלומברג פרטים על עסקת הטיעון בארה”ב עם איש העסקים מסעוד סרשר, יליד איראן שקיבל אזרחות אמריקאית, והבעלים של חברת האופנה אפרל (Apparel). פרסום פרטי הסדר הטיעון מאפשר הצצה לאופן שבו סייעו הבנקים הישראליים ללקוחות להסתיר את חשבונות מרשויות המס.

סרשר הודה כי הסתיר יותר מ-21 מיליון דולר בחשבונות של בנק לאומי ושל שני בנקים ישראליים נוספים. במסגרת המשפט טענו אנשי התביעה כי עובדת של בנק לאומי הבריחה את דוחות החשבון שלו באמצעות דיסק-און-קי שהוסתר במחרוזת שענדה לצווארה. נציין שבמסמכים שהוגשו לבית המשפט לא מואשמים שני אנשי הקשר של סרשר בהפרת החוק.

לפי הפרסום בבלומברג, סרשר פתח ב-2007 שלושה חשבונות בבנק לאומי, והוא הסתיר אותם על ידי כך שפתח אותם על שם ישויות שיצר. הוא האמין שאשת הקשר שלו “ידעה על רצונו לשמור בסוד את חשבונותיו בבנק לאומי” והיא “פעלה בהתאם”, נכתב בהסכם הטיעון. עוד נכתב כי העובדת אמרה כי תטען שלא ידעה על קיומו של סרשר אם היא תישאל על חשבונותיו בבנק לאומי, וכאמור במסגרת ביקוריה בארה”ב היא החביאה בשרשרת את קובצי החשבון שלו.

מנהלי החשבון של סרשר גם הציעו לו הלוואות Back to back המאפשרות לו גישה לחשבונות בישראל באמצעות הלוואות בסניפים בלוס אנג’לס. כך הוא העביר 19 מיליון ד’ לארה”ב בלי לעורר את חשד רשויות המסים האמריקאיות. לפי פרטי עסקת הטיעון, הוא גם העביר כספים לבנק ישראלי נוסף בשנת 2011 ו-5.8 מיליון דולר מחשבון בנק לאומי שלו לבנק בהונג קונג.

ב-2011 סגר סרשר את חשבונותיו בבנק לאומי ואמר למנהל שלו כי הוא חושש שחשבונותיו ייחשפו בפני חוקרים אמריקאים, ככל הנראה משום שבאותה עת החלו פרסומים בדבר חקירה של הרשויות האמריקאיות נגד בנק לאומי. במסגרת הסכם הטיעון ירצה סרשר עונש מאסר של שנתיים וישלם 8.3 מיליון דולר וקנס בגובה של 50% מיתרת השיא של חשבונותיו בגין אי-דיווח עליהם.

מבנק לאומי נמסר: “כפי שעולה מהכתבה, מדובר בפרשה ישנה שנידונה בימים אלו בבית המשפט בקליפורניה. בדצמבר 2014 לאומי היה לבנק הראשון והיחיד בישראל אשר חתם על הסדר עם רשויות החוק בארה”ב בנוגע לפעילותו מול לקוחות שהינם נישומי מס בארה”ב, ובכך שם את הפרשה מאחוריו. כפי שניתן לראות בכתבה, בפרשה מעורבים שני בנקים ישראליים נוספים, שבגינם הפרשה עדיין עומדת בעינה. כיום לאומי פועל בהתאם לדרישות הרגולטוריות המחמירות ביותר בתחום של מדיניות כסף מוצהר”.

בתוך כך, נראה שלאומי, בניהולה של רקפת רוסק עמינח, מתמודד עם ספיחים נוספים של החקירה. במסגרת ההסדר שגובש עם הרשויות בארה”ב, נקבע כי נציג של הרגולטור הפיננסי של מדינת ניו יורק יעקוב בתקופה הקרובה אחר פעילות הבנק, יוודא כי הוא עומד בנהלים המחמירים של הרגולציה בארה”ב וכי הפיק לקחים מהפרשה הזו.

במסגרת פעילות זו, נציגי אותו רגולטור נפגשו עם עובדי הבנק, וככל הנראה חלק מאותן פגישות נעשו באווירת תחקיר. בעקבות כך הפיץ ועד העובדים מכתב ובו הוא קורא לעובדים לסרב להתייצב לפגישות התשאול. “אנו רואים בפעילות זו אפשרות שבה העובדים שיעברו תשאול יסתכנו ויסכנו את עתידם המקצועי. לפיכך אנו מבקשים מכולכם לסרב לכל פנייה או בקשה לפגישה”, כתבה יו”ר ועד העובדים מירי רובינו.

רקפת רוסק עמינח וציון צידון
רקפת רוסק עמינח וציון צידון

כתב האישום שהוגש נגד בנק לאומי לישראל, בנק לאומי ארהב, בנק לאומי לוקסמבורג בקליפורניה עמ’ 1-7, בהמשך: הסכם הטיעון עליו חתם דניאל צידון – ראו בעמוד 28 את חתימתו, בהמשך בקשתו של עו”ד אבי גסר מניו יורק להופיע בבנק לאומי ולהציע לפרקליטות קליפורניה הצעות מרחיקות לכת לשלם פיצויים, על מנת שלא יפורסמו שמות עובדי בנק לאומי המעורבים בהלבנות הכספים, קובץ pdf

ספריה:

United States of America, plaintiff, v. Masud sarshar, defendant, CR 16 00527, קובץ pdf

United states district court central district of California – United states of america V. Babk Leumi Le-Israel B.M 2:14-cr-00731-UA, קובץ pdf

United States District Court for the central district of California – United states of America Plaintiff V. Bank Leumi Le-Israel B.M The bank Leumi Le-israel trust company ltd – no.cr14-0731, קובץ pdf

United States Dostrict Court Central district of California – United States of Americal Plaintiff V. Bank Leumi Le-Israel CR14-0731, קובץ pdf

UNITED STATES DISTRICT COURT FOR THE CENTRAL DISTRICT OF CALIFORNIA – UNITED STATES OF AMERICA, Plaintiff V. BANK LEUMI LE-ISRAEL B.M, עמוד 28 חתימה של דניאל צידון, קובץ pdf

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 22 23 24 25 26 27 28 29 30 32 33 34 35

36 37 38 39 40 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 91 111 221 311 321 411 421 511 521 621 811

1

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “מחוברים לעטיני החונטה 7: דניאל צידון סגן מנכ”לית בנק לאומי הלבין מיליארדי דולרים וגזר מהם בונוסים – החונטה הציעה לו להיות מפקח על הבנקים

  1. I ועוד מחיבים אותנו על המראה מי שקלים לדולרים ועוד 3% על העברה לחשבון שלנו לארה”ב זאת גנבה עים רישיון. בושה לבנק לאומי לישראל. בתור נכה צה”ל אשר לא מסוגל לחיות הארץ מבחינה בריאותית הכסף שאני מקבל למחיה יורד בשליש ולא מספיק למיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות