סיכום פגישה מיום 20.10.09 בכנסת ישראל בנושא מניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם על ידי פקידת סעד

Spread the love

סיכום פגישה בנושא מניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם על ידי פקידי סעד שנערכה בכנסת בארגונה של ח”כ ד”ר מרינה סולודקין ביום 20 אוקטובר 2009

גב’ אילה שטגמן, הינה הדוברת של עמותה לזכויות ילדים והורים – ע.ל.י.ה והיא זו שבזכותה הובא הכנס לידי ביצוע באולם “נגב” תחת ועדת זכויות הילד ביוזמתה ועידודה של ד”ר מרינה סולודקין, ח”כ.

בכנס עתיר חברי כנסת, בהשתתפות ה”ה:

1. פרופ’ אסתר הרצוג

2. גב’ אילה שטגמן

3. ד”ר מרינה סולודקין, ח”כ

4. מר אמנון כהן, ח”כ

5. מר רוברט טיבייב, ח”כ

6. גב’ אורית זוארץ, ח”כ

7. מר שלמה (נגוסה) מולה, ח”כ

8. מר אברהם מיכאלי, ח”כ

9. גב’ יוליה שמאלוב ברקוביץ

10. עו”ד טלי תמרי, קונגרס היהודי

11. עורכת דין ורוניקה ברומברג

12. מר שפיגל, סנטור – קונגרס יהודי של משפחות דוברי רוסית בבתי משפט בישראל

ועוד חברי כנסת רבים, שלצערי לא הספקתי לרשום פרטיהם.

ד”ר מרינה סולודקין, ח”כ – ביקשה מכל הנוכחים בכנסת, להרכין ראש ולעמוד דקת דומיה, לזכרה של האמא דיאנה ובעלה, אשר ילדתם נלקחה ממשמורתם לאימוץ על ידי לשכת רווחה ערד, וההורים התאבדו לאחר שהבינו כי לא יזכו לראות את בתם יותר.

 כל המשתתפים בכנס עמדו דקת דומיה.

 פרופ’ אסתר הרצוג, העלתה את היוזמה להבאת הצעת חוק לייצוג הורים אשר ילדיהם הוצאו מביתם באמצעות צווי חרום של פקידת סעד מלשכת רווחה.

 פרופ’ אסתר הרצוג, הסבירה בכנס, על כוחם העצום של פקידי סעד אשר פוגעים בשכבות החלשות במדינת ישראל, ילדים חסרי ישע, מרחיקים את הילדים מהוריהם, תוך שפקידי הסעד מגובים בהיררכיה של מערכות ממסד כוחניות כמו בית משפט, משפחה ורשות מקומית, בלא שהינם נזקקים להבאת ראיות, לקביעתם על הוצאת ילד בכפיה מביתו.

 גב’ אילה שטגמן, נאמה בכנס והסבירה כי החוק כיום מאפשר לפקיד סעד להתנהל באופן בלתי מרוסן, ולקבל החלטות שרירותיות על גורלם של אלפי ילדים במדינת ישראל.

 עוד הוסיפה גב’ אילה שטגמן, שהינה אשת חינוך במקצועה, כי מדינת ישראל מובילה במקום הראשון בעולם בהוצאת ילדים מהבית באופן יחסי לגודל האוכלוסיה.

 גב’ אילה שטגמן, העבירה בקורת על רשויות הרווחה אשר מוציאות ילדים מביתם בקלות יתר, בשל גירושי הורים. כ- 50% מן הילדים מגיעים ממשפחות עניות ומשפחות בעלות קשיים אחרים. הבעיות המתעוררות במשפחות ניתנות לפתרון באמצעים חלופיים.

 ד”ר מרינה סולודקין, סיפרה על הצלחתה במניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם, לאחר התערבותה ואף הגעתה לבית משפט עליון. פסק הדין בו הילדים הוחזרו לאימם, הינו חסוי.

 ח”כ אמנון כהן, שבעבר היה מ”מ ראש עירית רמלה, סיפר על הצלחתו בהשארת ילדים בביתם, לאחר שפקידי סעד רצו לשלוח ילדים בכפיה לאימוץ ו/או אומנה.

 ח”כ שלמה מולה, סיפר בזעזוע ניכר, על התנכלות פקידי סעד ממשרד הרווחה, בהוצאת ילדים בכפיה מקרב בני העדה האתיופית.

 ח”כ יוליה ברקוביץ, סיפרה כי הינה באה ממשפחה חמה ואוהבת, אולם התערבות שרותי רווחה בחיק משפחתה, גרמה להוצאתה בכפיה מביתה לפנימיה מגיל 3 עד 15 שנים. מאז הנושא נוגע וקרוב ללבה, והיא נמצאת בכנסת ישראל, על מנת להשפיע ולמנוע הוצאת ילדים בכפיה מביתם על לא עוול בכפם.

 ח”כ אורית זוארץ, שסיפרה כי התחנכה בפנימיה, מסרה כי הנושא מוכר לה מאוד, והיא תעשה את מיטב המאמצים שלה, למנוע הוצאת ילדים בכפיה מביתם על ידי פקידי סעד.

 קונסול הכבוד מר שפיגל, הביע תמיכתו בד”ר מרינה סולודקין, והודיע חד משמעית, כי יסייע למגזר הרוסי במדינת ישראל, למנוע הוצאת ילדיהם בכפיה מביתם, מתוקף חוק אמנת זכויות ילדים בעולם.

 גב’ נחמה דיכנה, המוכרת בפעילותה ההתנדבותית במדינת ישראל, כמו ארגון “וראייטי”, “ועדת הלב”, “עמותה לזכויות ילדים והורים – ע.ל.י.ה” סיפרה על מקרה בו טיפלה באופן אישי, על ילדה שהוצאה בכפיה מביתה, והוכרזה על ידי רשויות הרווחה בעיר כרמיאל, כסכיזופרנית, לוקה בנפשה, בעוד שבפועל מדובר בילדה רגילה ללא בעיות רפואיות, שאף הוגדרה כמחוננת.

 גב’ נחמה דיכנה, אשר הצילה את הילדה מאשפוז בכפיה, סיפרה כי הילדה ברחה מהארץ לחו”ל, וחיה כיום עם אביה שהינו רופא ידוע בחו”ל. גב’ דיכנה מסרה כי הילדה, לא תשוב לארץ, אולם היא נמצאת עימה בקשר טלפוני הדוק ויום-יומי.

 הנני מודה לד”ר מרינה סולודקין, ח”כ, על פועלה המבורך במשך שנים רבות במדינת ישראל, למניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם ומלחמתה היום יומית, העקבית יש לומר, ברשויות הרווחה באוכלוסית הילדים במדינת ישראל.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות