רות בן חנוך שופטת מבית משפט לנוער נתניה פסקה כי יש להוציא מהבית ילדי אלמנה עולה חדשה – כשהאמא ללא יצוג משפטי וללא תרגום ראוי רע”א 369/08

Spread the love

רות בן חנוך, פסקה כי יש  להוציא מהבית ילדי אלמנה עולה חדשה, כשהאמא ללא ייצוג משפטי ותרגום ראוי. רות בן חנוך, חותמת גומי של פקידי הסעד, ופוסקת את החלטות פקידי הסעד כעובדה גמורה, ללא שהיא מקיימת דיני ראיות או הוכחות, בניגוד לחוק.

רות בן חנוך הינה שופטת בבית משפט לנוער בתל-אביב ונתניה, החליטה להוציא ילדים מביתם לפנימיות, ללא שהיו מיוצגים ע”י עו”ד בבית המשפט, למרות התנגדות הילדים והתנגדות אימם, וחרף היותם עולים חדשים, אימם אלמנה, תרגום מהלך המשפט בפני האם היה חלקי.

השופט רובינשטיין כתב בערכאה עליונה: “במקרה דנא נודעת בהחלט חשיבות מרובה לייצוג, הן נוכח השנים המועטות ששוהה המשפחה בארץ, והן ובעיקר בשל מחלת הנפש של המבקשת, שהינה מטופלת”.

מרץ 2008 – תיק רע”א 369/08 האמא אלמנה, עלתה מאתיופיה בשנת 2001 עם שלושת ילדיה כיום בגילאים 17, 12 ו- 11. האמא אושפזה בעבר בתחום בריאות הנפש וכיום מקבלת טיפול תרופתי.

האם וילדיה מתנגדים לפירוק המשפחה, והוצאת שני הילדים הצעירים (בן 12 ובת 11) מביתם לפנימיות הרווחה, ע”פ דרישת פקידת הסעד דבי סבטוי ועובדת סוציאלית שוש ארגון מלשכת הרווחה נתניה.

 לילדים ואימם אין עבר פלילי, והם מתגוררים יחד ועוזרים אחד לשני לצורך קיום המשפחה.

לאחר שתי ערכאות שיפוטיות: בית משפט לנוער, בית משפט מחוזי, החליט שופט העליון אליקים רובינשטיין להוציא את הילדים מביתם לפנימיות הרווחה בכפייה.

הליך פגום בבית משפט לנוער – המשפחה לא מיוצגת ע”י עו”ד ותרגום חלקי למרות קשיי השפה

המשפחה לא הייתה מיוצגת בבית משפט לנוער (שופטת רות בן חנוך) על ידי עורך דין, והמתורגמן לא תרגם למשפחה את המסמכים שהגישו נציגי הרווחה לבית המשפט כך שלא ניתן היה לחקור את נציגי הרווחה. בנוסף לטענת האם וילדיה טוב להם בבית והם מתנגדים לגישה הפטרנליסטית של משרד הרווחה.

בית המשפט המחוזי תרץ את הכשלים בכך שעל פי חוק הנוער (טיפול והשגחה) אין חובה כי הוריו של קטין, שעניינו נדון בבית המשפט לנוער, יהיו מיוצגים על ידי עורך דין;  ומכיוון שאין כל ספק, שהמערערת “הבינה היטב את מהות ההליך”.

נשאלת השאלה, האם להבין היטב את מהות ההליך זה מספק?

הרי מדובר בהוצאת ילדים מביתם ומשפחתם, האם לא ראוי היה כי המשפחה (עולים חדשים, לא שולטים היטב בשפה העברית) יבינו את ההליך לפרטים ויהיו מיוצגים כראוי ע”י עורך דין?

השופט רובינשטיין בפסק הדין אף ציין חשיבות הייצוג: “במקרה דנא נודעת בהחלט חשיבות מרובה לייצוג, הן נוכח השנים המועטות ששוהה המשפחה בארץ, והן ובעיקר בשל מחלת הנפש של המבקשת“.

ברם זה לא גרם לשופט רובינשטיין לשנות החלטת רות בן חנוך, והוא חרץ את גורל הילדים וגורל המשפחה נגזר כי תפורק לרסיסים.

צדק לא נעשה.עוד משפחה הלכה לאבדון, כמו שקורה בבית המשפט מידי יום ביומו. על הציבור להיזהר ממערכת המשפט החולנית, בה יושבים שופטים חסרי מוסר, שחורצים גורלות ילדים וקטינים חסרי ישע, מפרקים משפחות לרסיסים והורסים כל סיכוי לילדים לחיים נורמליים.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

2 thoughts on “רות בן חנוך שופטת מבית משפט לנוער נתניה פסקה כי יש להוציא מהבית ילדי אלמנה עולה חדשה – כשהאמא ללא יצוג משפטי וללא תרגום ראוי רע”א 369/08

  1. 11דפי שיעורים
    מאת: לניצה , ב2
    אורפז הגיע עם 11דפי שיעורים למרות שלפני החופש
    הגעתי יומים ושלושה לפני החופש והזכרתי לך
    שאורפז לא מכניס את השיעורים לתיק ולמרות שאני מגיעה פעם עד פעמים בשבוע

    אני ביקשתי עוד משנה שעברה הבעיה חוזרת
    ואין פתרון לאי הכנת שיעורים בגלל סיבה חוזרת
    שלבית לא מגיעים החוברות והדפי עבודה

    אני רואה בזאת ניסיון להכשיל את
    הילד במקום לקדמו

  2. גם אנחנו היינו ללא יצוג עד היום אין לנו את החומר והמידע עליו התבססה פקידת סעד מחוזית להוצאת ביתנו הקיבוץהפסיק את עבודת האב לרושש אתהמשפחה הקיבוץ משמר השרון מונע מהמשפחה להתחבר לאינטרנט חברת אורנג חייבה את המשפחה ב7000 ש”ח וניתרה אתקווי הטלפון מזה 5 חודשים אך למשוך ממשיכה כדי לרושש את ההורים ולנתק אתהמשפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות