תביעת ענק נגד משפחה אומנת מתעללת

Spread the love

בישראל לא קיים חוק אומנה, דהיינו חוק הקובע מי רשאי להיות משפחה אומנת, כך שהכל פרוץ ולמעשה משרד הרווחה בוחר משפחות אומנה כראות עיניו ללא כל פיקוח של המחוקק. עובדות סוציאלות מגיעות לבית המשפחה האומנת לבדוק את הילדים רק פעם בחודש למשך שעה וחצי-שעתיים, זה הכל !!!

אישה בת 34 הגישה לבית המשפט תביעה של יותר מ-2.5 מליון שקל נגד משפחתה האומנת לשעבר, משרד הרווחה ועירית פתח תקוה.  האישה טוענת שכשהייתה בת 4 הפנו אותה משרד הרווחה ועירית פתח תקוה למשפחה אומנת שהתעללה בה קשות.

היא הועברה למשפחה עם אחד מאחיה, מאחר ואימם סבלה (לכאורה?) ממחלת נפש. בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו”ד רותם אלוני-דוידוב מתל אביב, נטען בין היתר:

“סבלנו שם מחרפת רעב, נאסר עלינו לגשת למקרר ולארונות המטבח. נתנו לנו מנות מזון קצובות, לפעמים רק פרוסת לחם ביום. בכל פעם שביקשנו עוד אוכל חטפנו מכות. פעם אחי אכל שקשוקה שהייתה במטבח והוכה. זרקו את השקשוקה לפח ודרשו מאיתנו לאכול אותה מתוכו.”

“במקרה אחר נעלו את אחי בשירותים, בעקבות כך הוא התחיל להרטיב בלילות. כעונש הכריחו אותו ללבוש חיתול ולעמוד במרכז הבית כשכולם צוחקים עליו”.
טענות נוספות שהעלתה האישה: “במשך כמה שנים שימשתי שפחת מין של אחד מבני המשפחה.”

רק כשהייתה בת 8, בעקבות התערבות של אחד מבני משפחתה הביולוגית, הועברו היא ואחיה למשפחת אומנה אחרת. בתביעה נטען שהחיים בבית המשפחה המתעללת שיבשו את חייה. עוד נטען: ” שירותי הרווחה של עירית פתח תקוה ומשרד הרווחה כשלו כשל חמור כשהעבירו את הילדים למשפחה אומנת ללא כל פיקוח.”

מעירית פתח תקוה נמסר: “האחריות על שירותי האומנה היא של משרד הרווחה”. ממשרד הרווחה נמסר: “נגיב כשהתביעה תגיע אלינו.”

כתבה נוספת בנושא: “אונס לכל החיים” מאת מרב דוד, מעריב “סופשבוע”, 2004

בעקבות התעללות: תביעת ענק נגד המשפחה האומנת
בעקבות התעללות: תביעת ענק נגד המשפחה האומנת
Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות