הבת המאומצת נהרגה, אימה מחפשת את אחיה שהופרד ממנה ואומץ ע”י משפחה אחרת

Spread the love

כשהיתה בת 9 אומצה מיטל ע”י ברכה סרור, אם יחידנית מאור יהודה. בגיל 21 מיטל נהרגה בתאונת דרכים וברכה מגדלת את שני ילדיה של מיטל ומשמשת להם כאם. כעת מבקשת אימה המאמצת לאתר את אחיה הביולוגי של מיטל, שאומץ ע”י משפחה אחרת, ושאותו לא פגשה בתה מאז שאומצה. “אני רוצה שילדיה של מיטל יהיו בקשר איתו, כי זה קשר הדם היחיד שיש להם”, היא אומרת.

לפני כשבעה חדשים נהרגה מיטל סרור מאור יהודה בתאונה מחרידה כשהיתה בדרכה לחופשה באילת. בת 21 היתה במותה. כעת מחפשת אמה המאמצת את אחיה של מיטל, שהופרד ממנה כשהשניים היו ילדים.

ההורים המאמצים הפרידו את מיטל מאחיה וסירבו לקשר ביניהם

מיטל סרור ז”ל הוצאה מבית הוריה הביולוגיים יחד עם אחיה הקטן כשהיתה בת שש והוא בן ארבע. השניים אומצו על ידי משפחה אומנת, אך מיטל לא הסתגלה למשפחה החדשה, וכעבור כמה חדשים, ההורים המאמצים החליטו להחזירה לבית הילדים ולגדל רק את אחיה. מיטל נותרה בבית הילדים עד שהיתה בת תשע, ואז אומצה ע”י ברכה.

למרות הבית החם שמצאה, המשיכה מיטל להתמודד עם קשיים. בגיל צעיר נולדו לה שני ילדים, ולאחר שנהרגה הם נשארו בטיפולה של ברכה.

היא תמיד היתה מחזיקה את התינוק שלה והיתה אומרת לי ‘כמה שהוא דומה לאחי’

“הפרידה מאחיה ליוותה אותה כל החיים”, מספרת השבוע ברכה. “היא מאד רצתה לשמור עימו על הקשר, אבל ההורים המאמצים שלו התנגדו. היא תמיד היתה מספרת לי עליו. המצב שלהם בבית היה מאד קשה, והיא דאגה לו מאז שהיה תינוק ועד שהופרדו. היא תמיד סיפרה כמה היא אהבה אותו, ושהיא היתה הולכת משכנה לשכנה כדי להשיג לו קצת חלב כשהיה קטן”.

“זה ליווה את מיטל לאורך כל החיים, והיא כבר לא תלתה תקוות רבות בכך שיזכו להפגש שוב. בסוף השבוע האחרון חייה, הפצרתי בה שאולי תגיש בקשה לפתוח את תיק האימוץ. היא אמרה שהיא כבר לא מעוניינת. מיטל פחדה שהוא לא ירצה לפגוש אותה והיא תתאכזב שוב. היא תמיד היתה מחזיקה את התינוק שלה והיתה אומרת לי ‘כמה שהוא דומה לאחי’. גם החדר שלה היה מלא בתמונות שלו כשהיה ילד, עד שיום אחד היא הורידה את הכל מהקיר. אבל היא תמיד הזכירה אותו. זה כאב שנשאר לה כל החיים, והיא הלכה עם זה לקבר”.

ברכה ניסתה לדלות פרטים בכוחות עצמה בנסיון לאתר אותו. “לפי מה שאני יודעת הוא כיום בן 18 ואלי קצת יותר. הוא חי עם ההורים המאמצים שלו באזור הצפון”.

“לאורך השנים ניסיתי ליצור איתו קשר פעמיים דרך עובדות סוציאליות. פעם ראשונה היתה לפני 11 שנה, והפעם השניה לפני בת המצווה של מיטל, אבל ההודעות לא הגיעו אליו אף פעם. לדעתי, הוא אפילו לא יודע שהיא נהרגה”.

מאז מותה של מיטל, ברכה כאמור מגדלת את שני ילדיה, ומשמשת להם אם. “מבחינתם אני אמא שלהם. הבת כמעט לא זוכרת דבר ממיטל. הבן עדיין זוכר כמה דברים. זה מאד קשה, ובעיקר כואב”.

“היום אני רק מייחלת לכך שהילדים שלה יהיו בקשר עם הדוד שלהם, כי זה קשר הדם היחיד שיש להם. לשמור איתו על קשר זה גם משהו שמיטל מאד רצתה בחייה. אני רק רוצה לממש את הצוואה האחרונה שלה. היא עצמה לא יכלה להגיע אליו במהלך חייה, וזה כאב בפני עצמו, אז לפחות שהם יהיו בקשר עימו”.

הבת המאומצת נהרגה, אמה מחפשת את אחיה
הבת המאומצת נהרגה, אמה מחפשת את אחיה
Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות