בגנות הפסיכותרפיה – ספר נוקב של הפסיכולוג ג’פרי מוסאייף מייסון

Spread the love

פסיכותרפיה היא תחום שאינו מעוגן בחוק בישראל, ולמעשה כל אדם בישראל יכול לעסוק בפסיכותרפיה. העובדים הסוציאלים מנצלים את הפרצה הזו, וכאשר אין להם פרנסה, הם פותחים “קליניקות” של פסיכותרפיה. עובדי הרווחה הרחיקו לכת בנושא והם כופים את עצמם על אזרחים ומכריחים משפחות שמטופלות על ידם לעבור אצלם טיפולי פסיכותרפיה על חשבונן של המשפחות או על חשבון משלם המיסים.

בגנות הפסיכותרפיה‘ הוא ספר שכתב הפסיכולוג ג’פרי מוסאייף מייסון.

הפסיכותרפיה בטעות יסודה“, טוען ג’פרי מייסון, מחבר הספר בגנות הפסיכותרפיה. הקשר הטיפולי הוא מטבעו לא שוויוני ומוביל בהכרח לעריצות. ההנחה שמישהו אחר יודע טוב ממך מה אתה מרגיש, חושב, ומה באמת קרה, ויש לו הכוח להחליט במקומך מה טוב בשבילך, אינה יכולה להיות הדרך להקל על מצוקותיך ולפתור את בעיותיך.

מייסון מעגן את טענותיו בגנות הפסיכותרפיה בהתפתחות התיאוריות של ריפוי הנפש. הוא מאשש את קביעותיו בחשיפה מדהימה של מעלליהם של אבות הפסיכולוגיה – מפרויד, דרך פרֶנצי ויונג, ועד ג’ון רוזן, קרל רוג’רס ותיאורטיקנים בני ימינו.

ג’פרי מוסאייף מייסון קיבל את הכשרתו כפסיכואנליטיקאי וכפסיכותרפיסט במכון לפסיכואנליזה בטורונטו. בשנים שעסק בטיפול הלכו וגברו ספקותיו בתועלת של הקשר הטיפולי. כשהביע את הסתייגויותיו הקים עליו את הממסד הפסיכותרפויטי וכיום הוא אינו עוסק יותר בשום צורה של טיפול נפשי ומייחד את זמנו לכתיבה בנושא ולהרצאות. עדיין לא קם שום תיאורטיקן של הפסיכולוגיה שהתמודד עם הטענות המועלות בספר בגנות הפסיכותרפיה.

בגנות הפסיכותרפיה הוא ספר חובה לכל העוסקים בבריאות הנפש. לכל מטופל – בעבר ובהווה – ולכל מי שההיסטוריה הרעיונית והפוליטית של הפסיכותרפיה קרובה ללבו.

מאמרים נוספים:

  • מישהו מטפל בך, אבל מי? – מאמר נוקב בעיתון הארץ על תעשיית ה”טיפולים” שמשגשגת בעיקר בתחום הפסיכותרפיה, משום שהתחום הזה פרוץ לחלוטין.
Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות