ישראל 2011 – מדינה של ילדי פנימיות

Spread the love

מספר ילדי הפנימיות בישראל גדל והולך משנה לשנה, חלקם מוצאים בכפיה על ידי עובדים סוציאליים וחלקם מחוסר ברירה. אף ילד לא יוצא לפנימיה כי הוא רוצה ללכת לפנימיה. כל ילד רוצה לחיות עם משפחתו, אך המציאות מכתיבה לו הוצאה בכפיה מהבית לפנימיה, זאת משום שישראל אינה מדינת רווחה. ישראל היא מדינה שמספקת פרנסה לעובדי רווחה אך לא למשפחות מוחלשות ונזקקות.

המאמר על התעצמותו של מנגנון העבודה הסוציאלית בישראל מתאר איך מספר הנזקקים בישראל עומד ביחס ישר למספר העובדים הסוציאליים בישראל, קרי, ככל שיש עובדים סוציאליים בישראל, כך נוצרים יותר נזקקים בישראל. העובדים הסוציאלים מיצרים למעשה נזקקים כדי לספק לעצמם פרנסה.

כ-75,000 ילדים חיים מחוץ לבית. רובם הוצאו בכפיה ע”י משרד הרווחה. ילדים רבים מנותקים ממשפחותיהם רק משום היותן משפחות עניות ומעוטות יכולת.

כ-500 פנימיות קיימות במדינת ישראל, דבר שאין לו אח ורע באף מדינה בעולם המערבי.

עלות ממוצעת של החזקת ילד בפנימייה עולה לך, למשלם המיסים כ-10,000 ש”ח בחודש. עלות זו גבוהה פי 3 עד 4 מעלות החזקתו בקהילה. במקום להקצות את המשאבים האדירים הללו לעזרה למשפחות במסגרת הקהילה, מדינת ישראל מעדיפה להוציא ילדים מן הבית ולייעד את הכסף לתפעול הפנימיות.

אנשים רבים שואלים איזה אינטרס יש לעובדים סוציאליים להוציא ילדים מהבית ללא סיבה?
האינטרס הוא כלכלי ופוליטי. כל ילד שמוצא מחוץ לבית מפרנס תעשיה שלמה של פקידי סעד, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים, מרכזי “טיפול” למיניהם, צוותי פנימיות, קבלני משנה שעובדים עם פנימיות, צוותי אומנה, אנשי מנהלה, מכוני אבחון למיניהם כולל אבחוני מסוגלות הורית, צוותי מרכזי חירום, משכורות לעמותות פרטיות שעוסקות בהשמה חוץ ביתית, משכורות למשפחות קלט ועוד.

התוצאה – כ- 5 מיליארד ש”ח בשנה מבוזבזים מדי שנה על השמה חוץ ביתית של ילדים, כל זאת מכספי משלם המיסים. במקום לקדם ולשקם את הילד בקהילה משרד הרווחה מעדיף להוציא אותו למוסד. כל ילד כזה יפרנס סוללה רחבה של עובדים מיותרים, אוכלי כספי מסים.

בטבלה כאן, מחירון החזקת ילד במוסד חירום נכון לשנת 2013 המדינה משלמת למוסד 16,350 ש”ח לחודש על כל ילד. נניח שהוציאו 4 ילדים למרכז חירום התעריף של המוסד הינו 65,400 ש”ח לחודש. תכפילו את זה בשנה, שזה הזמן בערך שהילד נמצא במרכז חירום ותגיעו לסכום אסטרונומי. מדינת ישראל, מדינה העוסקת בסחר בילדים.

מרכז חירום תעריפים

צפו בפרומו לסרטה של נאוה מזרחי המתאר את סיפורה העצוב והנוגע ללב של משפחה שמאבדת את ביתה ונאלצת לשלוח את ילדיה לפנימיה, מתוך פרוייקט “התעוררות” שמשודר ב- YES דוקו. שימו לב לטון המונוטוני והמרוח של עובדת משרד הסעד שמביעה התנצלות קרה, נעדרת כל אמפטיה לסבלה של המשפחה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות