נלקחה מהוריה בגלל שמועות. עו”ס שיקרה שהקטינה בת ה- 14 יוצאת עם פלסטיני ואביה יתנכל לה בעקבות כך הוצאה למרכז חירום. הוריה ערערו וביהמ”ש קבע שהכל שמועות והילדה הוחזרה הביתה

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-7Dj

“בת 14 בסכנה, היא יוצאת עם פלסטיני, והחשש הוא שאביה יתנכל לה בשל כך”, טענו רשויות הרווחה. בעקבות כך היא נלקחה למקלט מוגן. הוריה ערערו, בית המשפט המחוזי קבע שהכל שמועות, והנערה חזרה הביתה.

כתבה מאת ישראל מושקוביץ | ידיעות אחרונות

שמועות שווא על אבא אלים לכאורה ועל סכנה שנשקפה כביכול מחבר פלסטיני. זאת הסיבה שבגללה הוצאה נערה בת 14 מבית הוריה. בעקבות ערעור היא הוחזרה הביתה.

הפרשה הותרה לפרסום לבקשת עיתון ידיעות אחרונות. הכל החל כאשר לרשויות הרווחה בצפון הגיע מידע לפיו הנערה התרועעה עם פלסטיני מג’נין, וקיים חשש כי יחטוף אותה. בעקבות כך פנתה פקידת סעד (עובדת סוציאלית) לבית המשפט לנוער בבקשה להוציא את הנערה מביתה “כדי להגן על חייה”. לבית המשפט נמסר עוד כי אביה ישב בעבר בכלא, ועלה חשש שיפגע בה משום שהתרועעה עם פלסטיני.

שופט הנוער יובל שדמי שידוע כשופט חותמת גומי של עובדות סוציאלית ומאשר כמעט כל בקשה שלהן להוציא ילדים מהבית מבלי לבדוק את הראיות לעומקן, קיבל כהרגלו את עמדת נציגי הרווחה והורה להעביר את הנערה למקלט חרום למשך 3 חדשים. ההורים הנסערים ערערו לבית המשפט המחוזי בנצרת ובקשו להחזיר את בתם.

יובל שדמי חותמת הגומי של הרווחה
יובל שדמי חותמת הגומי של הרווחה

השופט אברהם אברהם קבע:
“עיינתי בחומר ולא יכולתי לראות את תמונת המצב כפי שראה בית המשפט לנוער. מסכת הראיות שהונחה לפני רעועה, עד כ אין היא עשויה לבסס היטב את הוצאתו של ילד מסביבתו הטבעית….ההתרועעות ע הבגיר מג’נין אינה מבוססת כי אם על שמועות שאותן הכחישה הילדה…שופט הנוער נסמך בין היתר על העובדה כי אביה של הילדה ריצה בעבר עונש מאסר, אלא שבכך אין כדי להצביע עליו כעל אדם בעל דפוסי התנהגות אלימים…מאז המאסר שיקם א חייו, הקים משפחה וחי חיים נורמטיביים…שוחחתי עם הילדה והתרשמתי מרצונה לשוב לבית הוריה ללא חשש”.

השופט הורה להחזיר את הנערה לביתה, לאחר 3 שבועות בהם שהתה במקלט של משרד הסעד.

“בחיים לא היה לי חבר, וגם לא ערבי. הרסו לי את החיים”, סיפרה אתמול הנערה. “עברתי סיוט של 3 שבועות עם נערות בעייתיות ורק בכיתי. כל יום ביקשתי מהוריי שיוציאו אותי”.

אביה סיפר: “הגיעו לבית שוטרים ועובדות סוציאליות ואיימו שאם לא אמסור את הילדה יעצרו אותי. הילדה הורידה 10 קילו מרוב יאוש. עולמי חרב עלי. בגלל שמועות ניתקו אותה מהמשפחה”.

עו”ד חשמונאי שייצגה את השפחה: “זו שערוריה שבשנת 2011 עוקרים ילדה מביתה על סמך שמועות, שאיש לא יודע את מקורן”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות