דע את האויב – חנה סלוצקי עו”ס מסבירה מדוע מסוכן לפנות למשפחה

Spread the love

עובדי רווחה הם אויבי הילדים והמשפחות. עובדה זו מאששת העובדת הסוציאלית ופקידת סעד ראשית לחוק הנוער, חנה סלוצקי, אשר מודה כי מסוכן ליצור מגע עם שירותי הרווחה וכי עובדות רווחה הינן נשים לא אמינות שתפקידן, בין השאר, הוא להפר את האמון עם ציבור המטופלים שלהן, כמוצג בסרטון.

 במאמר זה נתאר כללים להתנהגות מול עובדי רווחה כאשר הינכם באים איתם במגע, בעל כורחכם, ובמיוחד יש להיזהר מפקידות סעד, שהינן עובדות סוציאליות בהכשרתן.

אין להכניס עובדי רווחה אליכם הביתה

  לעולם אל תכניסו עובדים רווחה לביתכם מיוזמתכם או מהסכמתכם אלא בצו בית משפט בלבד. עובד הרווחה המצוי עושה עבודתו מסיבה אחת בלבד: כסף. הוא צריך להתפרנס, ולכן יבצע את כל מה שהממונים יורו לו לבצע. כאשר מדובר בפקידת סעד, היא תבצע את הוראות המפקחת שלה, שהיא פקידת הסעד המחוזית.

מאחר וקיימות מכסות ויעדים שנתיים לפתיחת תיקים בלשכת הרווחה וכן להוצאת ילדים מהבית, עובדת הרווחה המקומית צריכה לעמוד בהם, שאם לא כן, היא תפוטר. כדי לעמוד במכסות הן מתפרסות על פני מוסדות החינוך ודורשות מן המורים והגננות לאתר להן ילדים עם בעיות למידה או התנהגות ממשפחות שנראות להן כמשפחות חלשות, עניות, חד הוריות וכדומה. משאותרו הילדים הללו, הן מתחילות בתהליך של מציאת פגמים באותן משפחות ותפירת תיק נגד המשפחות במסווה של תסקירים ודוחות שקריים על מנת שאת התסקירים הללו יוכלו להגיש לבית המשפט כדי להוציא צו נזקקות והוצאת הילד מן הבית.

 את התסקיר שהן מגישות לבית המשפט הן צריכות למלא בחומר כתוב, ולכן הן מצידן חייבות לבצע אצלכם ביקורי בית, על מנת לכתוב בתסקיר כי הבית מוזנח, לא מסודר, לא מאורגן, באמצע שיפוצים שמסכנים את הילדים, כלים בכיור, כביסה על הספה, מקרר ללא מעדנים ועוד ועוד. לכן, אין להכניסן אליכם הביתה בשום מצב !!

לעולם אין לבטוח בעובדי רווחה

 אפילו אם הן נראות נחמדות ולא מזיקות, זיכרו כי הנחמדות המזויפת שלהן היא מקור הפרנסה שלהן, הן זאבים במסווה של כבשים. הן תגענה לפתח ביתכם ותאמרנה לכם בחביבות כי “הן רוצות לעזור לכם”, והצעד הבא הוא הוצאת ילדיכם מן הבית בצו בית משפט. זכרו שוב !! גם אם הן גרמו לכם לחבב אותן באמצעות התנהגותן נעימת ההליכות כלפיכם, זיכרו כי מדובר בתעתוע והן נחמדות אליכם כדי לשלוט בכם באמצעות “טיפולים” או לקחת לכם את הילדים.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=x1E9vTPwrIw]

לא תאמינו אילו טיעונים מגוחכים הן ממציאות לבית המשפט. הן מציגות זוטות כעובדות בעלות משמעות ומשכנעות שופטי נוער שרובם הם חותמת גומי שלהן, לאשר כל בקשה שלהן.

 כך למשל, העובדת הסוציאלית אורלי רובין בן אסולין ממרכז החירום ויצו הדסים התלוננה כי אמא פרסמה את תמונות ילדיה הקטנים “ללא חולצה” באינטרנט, ומאידך אין לה שום בעיה שתינוקות עם חיתולי האגיס ללא חולצה יסתובבו בפרסומות.

לעולם אל תבטחו בעובדי רווחה.

 אין להסכים לטיפולים מטעם משרד הרווחה

 חלק ניכר מתקציב משרד הרווחה מוזרם למשכורותיהם של “מטפלים” למיניהם, רובם שרלטנים וה”טיפול” שלהם גובל בהונאה משום שהינו חסר כל ביסוס מדעי. במקרים רבים, עובד הרווחה יציע לכם מעין “עסקת פשרה”: הוא לא יקח לכם את הילדים ובתמורה, אתם וילדיכם תעברו טיפולים מטעם משרד הרווחה.  סרבו לכל “טיפול” כזה, משום שטיפולים אלו נועדו לאסוף נגדכם ראיות לכאורה.

מדובר בטיפולים אצל “מומחים” שעובדים עם משרד הרווחה. “מומחים” אלו מפרים את חוק החיסיון בין מטפל למטופל, עוברים על חובת הסודיות, ומדווחים לעובדי הרווחה על כל פרט ופרט שמסרתם להם. צנעת הפרט שלכם מופרת, והמעקב של עובדי הרווחה עליכם מאפשרת להם לשלוט בכם, לאסוף נגדכם ראיות לכאורה ולתפור לכם תיק בגין תפקוד הורי לקוי כביכול.

 ה”טיפולים” הללו אף יפגעו במהלך החיים התקין שלכם ושל משפחתכם, משום שהם יגזלו מחייכם זמן יקר וכמובן גם כסף. אתם תיאלצו לבזבז זמן על פגישות עם ה”מומחים המקצועיים”, להיעדר ממקום העבודה בשל כך, לארגן שמרטפות עבור הילדים בזמן

שאתם ב”טיפול”, ובכלל לשנות את כל אורח חייכם ולארגן אותם מחדש כך שייסובו סביב אותם “טיפולים”.

 הילחמו בהם באמצעות בית המשפט

 בתי המשפט לעניני משפחה ונוער ידועים כחותמת גומי של עובדי רווחה, ומאשרים כמעט כל בקשה שלהם להוצאת ילדים מהבית באופן עיוור, ללא בדיקה וללא דיני ראיות.

  על אף האמור לעיל, אם תסכימו לדרישותיהם של עובדי הרווחה ללא צו שופט, תעשו להם את החיים קלים יותר. אין לחתום על שום מסמך שלהם. רק בית המשפט יכפה עליכם לבצע “טיפולים”. התנגדו לכל דרישה שלהם ל”טיפול”. אלצו אותם להתנהל רק באמצעות בית המשפט, גם אם התוצאה ידועה מראש והשופט יתעלם מן הטיעונים שלכם ויאשר את הבקשה שלהם. בהליך משפטי תמיד קיים סיכוי (אמנם מזערי) שתנצחו אותם, בעוד שהסכמה לדרישותיהם ללא בית משפט היא מתכון בטוח לכשלון שלכם.

 דברו כמה שפחות עם עובדי רווחה

 כאשר לראשונה אתם נתקלים בעובדי רווחה, אתם תרצו להתפטר מהם כמה שיותר מהם, ואז באופן טבעי תסבירו להם מדוע אין צורך שהם ירדפו אתכם. היזהרו במה שאתם אומרים משום שכל מה שתאמרו ישמש נגדכם ובמרבית המקרים הם אף יעוותו את דבריכם.

אם כילדים, אתם עצמכם הועברתם לחסות המדינה, לעולם אל תציינו זאת בפני עובדים סוציאלים, משום שהם ינסו לאתר את התיק שלכם במשרד הרווחה כדי לדלות משם פרטים שליליים עליכם בילדותכם.

  אם אתם עצמכם עברתם התעללות בילדותכם, לעולם אל תאמרו זאת לעובדים סוציאלים, משום שהם יסיקו מייד שגם אתם מתעללים. לכן, אין לאמר משפטים בסגנון של: “אני לא מתעלל, אני יודע מה זאת התעללות, משום שאני עברתי התעללות…”

עובדים סוציאלים נוטים לחשוב שכל ילד שעבר התעללות בילדות הופך אוטומטית להיות מתעלל בעצמו.

התנגדו לכך שעובד סוציאלי ידבר עם ילדיכם ללא נוכחותכם

עובדים סוציאלים ירצו לשוחח עם ילדיכם לבד, ללא נוכחותכם, התנגדו לכך. הסכימו לשיחה רק בנוכחותכם ובנוכחות העורך דין שלכם. הקליטו את השיחה במלואה.

 אבל מה קורה אם בית הספר מזמן עובד סוציאלי וזה משוחח עם הילד שלכם בבית הספר מאחורי גבכם? במקרה זה שילחו מכתב רשמי לבית הספר, בחתימת עורך דין, האוסר על בית הספר לאפשר שיחה של הילד עם עובד רווחה ללא נוכחות ההורה. נדגיש כאן, כי מוסדות החינוך מהווים הגורם העיקרי שיוזם פניות למשרד הרווחה, וזאת משום רצונם להתפטר ולהקיא מקרבם ילדים שאינם תואמים את דרישותיהם, וזאת ע”י המצאה של בעיות מלאכותיות הן בילד והן במשפחתו על מנת שמשרד הרווחה יוציא את הילד מהבית וכך באופן אוטומטי הוא ייפלט מבית הספר.

שימו לב כי עובדים סוציאלים מסתובבים באופן תדיר בבתי ספר על מנת לאתר ילדים עם “בעיות” לכאורה.

 הסבירו לילדיכם על ההשלכות הכרוכות בהוצאה מן הבית

 ודאו כי ילדיכם ידעו להתנגד לשיחה עם עובדת סוציאלית ללא נוכחות הורה, עו”ד ועם הקלטה. ידעו את ילדיכם לגבי ההשלכות השלילית של שיחה עם עובדת סוציאלית, ובמיוחד על התוצאה ההרסנית של שיחה בה הילד מדבר כנגד הוריו, שמשמעותה ניתוק טוטאלי מן ההורים, המשפחה המורחבת, החברים, חיות המחמד, השכונה, ופגיעה בהם ע”י זרים, כולל מתן סמים פסיכיאטרים בכפיה מטעם רשויות הרווחה.

 אם ילדיכם בוגרים מספיק תאמרו להם כי אם הם יילקחו ע”י המדינה ויתלוננו יותר מדי על היחס של המדינה אליהם אז הם יאושפזו בכפיה במוסדות פסיכיאטרים סגורים.

 מחקר אמריקני קובע כי לילדים הגדלים במוסדות הרווחה יש סיכוי להתעללות מצד האחראים עליהם פי 8 עד 10 מאשר במשפחתם הטבעית.

 מכשיר הקלטה צריך להיות זמין תמיד

 מרבית האזרחים אינם מייחסים מרצינות רבה מדי להתערבותם של שירותי הרווחה, וזאת מתוך מחשבה מוטעית כי התערבות המדינה היא זמנית והכל יבוא על מקומו בשלום תוך זמן קצר. הנחה מוטעית זו מונעת מהם להצטייד במכשירי תיעוד והקלטה ומאוחר יותר הם יצטערו על שלא תיעדו את כל המהלכים והשיחות עם העובדים הסוציאלים. יש להיות ערוכים לביקורים מפתיעים של עובדי רווחה ולהצטייד מראש במכשיר הקלטה עם מיקרופון רגיש שיוכל להקליט את דבריהם גם מרחוק.

 אין למסור לעובדי רווחה מידע על טיפולים  פרטיים שלכם

 אם ילדיכם עוברים טיפולים באופן פרטי, אין למסור לעובדי רווחה את זהותם של המטפלים וכל דוח אחר של המטפלים. בקשו מן המטפלים דוח בכתב על מצבו של הילד וחוות דעת עליכם כדי שאחר כך תוכלו לנפנף לעובדים הסוציאלים בדוח  החיובי (אך לא להראות אותו להם).

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=g6lNvNdA9_M]

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות