ארגוני אבות גרושים הגישו עתירה לבג”ץ 5001/12 למינוי נציגים מארגונם למועצה לעבודה סוציאלית

Spread the love

ארגוני האבות הגרושיםהגישו עתירה לבג”ץ 5001/12 ביום 26.6.12 נגד שר הרווחה משה כחלון, בדרישה למנות 2 נציגים מארגוני האבות למועצה לעבודה סוציאלית. 

המועצה לעבודה סוציאלית, גוף סטטוטרי שנועד להתוות לשר מדיניות. על פי חוק חייב שר הרווחה, למנות שלושה נציגי ציבור ושלושה נציגי אוכלוסייה נזקקת. עד כה סירב שר הרווחה למנות נציגים לאוכלוסיה נזקקת, פרט לנציגי להט”ב. העותרים מבקשים מינוי נציג אחד לאבות ונציג אחד לאימהות, שיבחרו על ידי הציבור ומקרב הציבור, ולא יוכתבו לציבור על ידי השר או הפקידים הכפופים לו.

מקורות יודעי דבר מדווחים כי בתיה ארטמן יועמ”ש משרד הרווחה, התחלחלה מהרעיון שנציגי הציבור יוכלו להיכנס בסוד העניינים ולקבל גישה לחומרים מסווגים. משהועלתה הצעה למנות את לורי שם טוב, אמא לוחמת על זכויותיה ההוריות, בתיה ארטמן כמעט נזקקה לאשפוז. 

גם שאר הפקידות הבכירה נחום איצקוביץ מתנגד למינוי נציגי אבות כגון: גיא שמיר, אלי דניאל, ראובן ניסן או יעקב בן יששכר.

מסתבר כי לשר אין ברירה היות וכאשר נחקק חוק העובדים הסוציאליים, משרד הרווחה הבטיח לפעול בשיתוף פעולה עם לקוחות המשרד, בגילוי מלא ללא התנשאות או פטרנליזם. עם התנפחות מנגנוני הרווחה, הצטברו סודות כמוסים במשרד אשר אם יחשפו עלולים לזעזע את צמרת משרד הרווחה ולגרום לפיטורין המוניים. 

על פי העתירה, גיא שמיר נ’ משרד הרווחה, בג”ץ 5001/12 ארגוני האבות והאמהות מעוניינים להציע לשר מתוך המועצה המייעצת לשר דרכים ושיטות לצמצום מעגל הנזקקות, צמצום ההזדקקות לפקידי סעד ועובדים סוציאליים, וסגירת פנימיות ומוסדות הרווחה.

לעזרת האבות והאמהות נחלצה ח”כ עינת וילף אשר אף הגישה שאילתא לשר ‘הרווחה’ משה כחלון בכנסת, אולם השר השיב כי אינו מוצא מועמדים “ראויים”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “ארגוני אבות גרושים הגישו עתירה לבג”ץ 5001/12 למינוי נציגים מארגונם למועצה לעבודה סוציאלית

  1. ישר כוח ללורי שם טוב וכל לעותרים בגץ 5001/12

    אין בכלל גוף בקרה ופיקוח על מערכת הרווחה מחוץ למשרד הרווחה (פרט למבקר המדינה.) משרד הרווחה עוברת את החוק חופש המידע ומחבלת בזכויות הציבור כל יום. יש קיר שתיקה המגינה על תעשיית הרווחה, על פשעי ומחדלי עו”ס רווחה. ח”כ הרב אברהם רביץ זצ”ל תיאר את הקיר האוטמת את משרד הרווחה במבט שני ששודר לראשנוה ב-14-4-2008.

    נעזור לשר הרווחה כחלון לקרוא את המפה ונציע מועמדים אפשריים לממש נציגי הציבור. נציגי ציבור האזרחים המטופלים ע”י עו”ס רווחה ולא נציגים מטעם מנגנון מושחתת של עו”ס רווחה.

    בין השמות מועמדים אפשריים עולים:

    רו”ח יעקב איליה, מחבר הספר ילדים רחוקים — קשר השתיקה סביב הרחקת ילדים ממשפחותיהם (2006)

    עו”ס מילי מסס, מחברת הספר בשם טובת הילד – אובדן וסבל בהליכי האימוץ (2010)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות