ריטלין מסוכן כמו קוקאין

Spread the love

היום פורסם שוב כי עוד קיוסק, הפעם בתל אביב מכר סמים פסיכיאטרים לנרקומנים, ביניהם הסם תואם הקוקאין – ריטלין. לא מעט מורים המכנים עצמם בטעות אנשי “חינוך” שאינם מסוגלים להתמודד עם ילדיהם שלהם בבית מסממים אותם בריטלין כדי שיהיה להם שקט בבית. אותם אנשי “חינוך” מאיצים בהורים בבית הספר לתת לילדיהם ריטלין, לפעמים באמצעות איומים כי אם הילד לא יעבור “טיפול” באמצעות ריטלין הם יפנו לפקידת סעד וידווחו על “הזנחה” של הילד.

חוקרי אוניברסיטת ניו יורק מגלים כי ריטלין מסוכן כמו קוקאין.

המחקר שפורסם במגזין האקדמיה הלאומית למדעים הראה כי ריטלין מסוכן כמו קוקאין ומשנה מבנית את המוח. המחקר מאושש את מחקרה של נורה וולקוב משנת 2001.

נורה וולקוב ממעבדה למדעי החיים בברוקהייבן, דווחה שהסם המסוכן גורם לנזקים מוחיים בלתי הפיכים, ומייצר חורים במוח.

מחקר ההדמיה של נורה וולקוב ענה על השאלה בת 40 השנה לגבי מטילפנידט (ריטלין). ריטלין נילקח מדי יום על ידי 7 מיליון ילדים בארה”ב בלבד. התשובה של נורה וולקוב יכולה להטריד הורים רבים, מכיוון שהסם פועל במידה רבה כמו קוקאין ואפילו בעוצמה גדולה יותר. במחקר היא מראה צילומים של מוח פגוע שהתהוו בו חורים לאחר שימוש בריטלין.

חוקרי אוניברסיטת ניו יורק הכינו זריקות ריטלין יומיות שהוזרקו לעכברים בריאים. עכברים אלו פיתחו שינויים במרכזי הגמול של המוח, וחלק משינויים אלו דמו לשינויים שנצפו בעכברים שקיבלו קוקאין.

תרופה נפוצה המשמשת לטיפול בהפרעות קשב והיפראקטיביות (ADHD) גרמה לשינויים במוח של עכברים, הדומים לאלו שנצפו במצב שלהתמכרות לקוקאין, כך מדווחים חוקרים בבוקר (יום ה’, 5.2.09)

לדבריהם, עכברים בריאים שנחשפו לזריקות יומיות של התרופה ריטלין [methylphenidate] של חברת נוברטיס, פיתחו שינויים במרכזי הגמול של המוח, וחלק משינויים אלו דמו לשינויים שנצפו בעכברים שקיבלו קוקאין.

מתילפנידט (methylphenidate), האמור להיות מרכיב לא מזיק, עלול להיות בעל השפעות ביוכימיות ומבניות על אזורים מסוימים במוח, שעלולות להיות גדולות יותר אפילו מאלו של קוקאין. כך כתבו החוקרים – מאוניברסיטת ניו-יורק.

ממצאי המחקר פורסמו ב”Proceedings of the National Academy of Sciences”

צפו בשחקן אסי דיין שהתמכר לריטלין:

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות