התאבד חנן דדון אבא בגירושין דובר מד”א: ” לא משנה מה אני שווה, הגירושין יביאו אותי לפת לחם (…) איך אשאר עם חובות ואשלם מזונות של 14 אלף שקל בחודש?”

Spread the love

16/5/2016 התאבד אבא גרוש Hanan Dadon‎‏.

הפרמדיק חנן דדון היה דובר מד”א של מרחב נגב. איש צנוע. מדויק. שקט. מרעיף אהבה. אדם שעסק כל חייו בהצלת חיים ובטיפול באחרים.

לצד עבודתו האינטנסיבית היה גם הורה במשרה מלאה. הוא טיפל בשלושת ילדיו, בישל, רחץ, האכיל, לימד וטייל. את ביתו ועבודתו השאיר מאחור רק כאשר הוזעק תכופות לשירות מילואים כפרמדיק ביחידת 669. חנן אמור היה להתחיל לימודים בבית החולים סורוקה במסלול חדש וייחודי שרק בודדים הצליחו להתקבל אליו. אבל תהליך גירושים סוער הוביל אותו לייאוש. ההחלטה על ההתאבדות לא התקבלה ברגע אחד. אחרי מותו התברר כי שבועיים קודם לכן ניסח צוואה מפורטת שבה הבהיר כי בכוונתו לשים קץ לחייו. עבור אוהביו הייתה זו הפתעה מוחלטת. הם ראו את מצוקתו, ואת ירידתו הדרסטית במשקל, אבל לא העלו על דעתם כי חנן, סמל היציבות הנפשית, יפגע בעצמו.

https://www.mdais.org/news/4472-%D7%97%D7%A0%D7%9F-%D7%93%D7%93%D7%95%D7%9F-%D7%96-%D7%9C,-%D7%A4%D7%90%D7%A8%D7%90%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A7-%D7%95%D7%93%D7%95%D7%91%D7%A8-%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%91-%D7%A0%D7%92%D7%91-%D7%91%D7%9E%D7%93-%D7%90-%D7%94%D7%9C%D7%9A-%D7%9C%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%95-%D7%91%D7%98%D7%A8%D7%9D-%D7%A2%D7%AA-%D7%95%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%91%D7%9F-40-%D7%91%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%95

חנן דדון אב גרוש שהתאבד
חנן דדון אב גרוש שהתאבד

מכתב ההתאבדות של חנן דדון

חנן נמצא ללא רוח חיים על ידי חבריו ההמומים ממד”א בגן השעשועים הסמוך לביתו. למרות החודשים שחלפו משפחתו מתקשה עדיין לדבר. היא החליטה לתת למילותיו האחרונות לדבר בעד עצמן:

“שלום לכולם”, כתב חנן במכתב שנמצא בכיסו.

היום הבנתי כי אין ערך לחיים. החיים שלי לא שווים כלום. לא משנה מה אני שווה, הגירושין יביאו אותי לפת לחם (…) איך אשאר עם חובות ואשלם מזונות של 14 אלף שקל בחודש? איך אעבוד בשתי עבודות ולא אוכל להסתכל על הילדים שלי בעיניים? אני אמור להתחיל בדרך חדשה בחיים ולהתחיל ב־15 לחודש תהליך הכשרה לעוזר רופא. מה הטעם בלעבוד ולעשות משהו עם עצמי אם בסופו של דבר לא יהיה לי לחם ומרגרינה ואגור אצל אבא שלי? 12 שנות נישואין מסתכמות בזה שהחוק המעוות שלנו במדינה נותן לנשים כוח מוגזם. מוגזם מדי. (…) איפה הצדק? מבקש שמכתב זה יעבור לחבר כנסת כלשהו שירים את הכפפה. הגברים אינם זבל במדינה וצריך להיות צדק“.

כאן פנה חנן אל כל אחד מילדיו במילים אישיות. הוא הסביר שלא הייתה לו ברירה לאחר שנדחק לפינה, ביקש את סליחתם והבטיח שישמור עליהם מלמעלה. חנן פנה גם לאחיו, אחותו ואביו, הודה להם על התמיכה וביקש גם מהם סליחה.

שלום לכולם, וסליחה אם אני פוגע או פגעתי בכם במהלך החיים הקצרים האלו. ביום ההולדת שלי תפריחו בלון לשמיים. יום העצמאות מחר ואני יוצא לדרך חדשה עצמאית, חופשי מכל דבר, שלכם, חנן“.

בדף האחרון כתב את הפסוק המלא של שמע ישראל, והוסיף כמה מילים על המקום שבו בחר לסיים את חייו:

בחרתי במקום הזה, כדי להיזכר איפה הייתי הכי מאושר עם הילדים שלי“.

במד”א מרכינים ראש.

חנן דדון ז”ל, פאראמדיק ודובר מרחב נגב במד”א הלך לעולמו בטרם עת והוא בן 40 במותו.

במד”א אבלים עם לכתו של חנן דדון ז”ל, פאראמדיק ודובר מרחב נגב במד”א: “תמיד היה מוכן לסייע לארגון, בכל מקום ובכל שעה ותמיד עם חיוך”, סיפרו החברים

הלווייתו של עובד מד”א, פאראמדיק ודובר מרחב נגב חנן דדון ז”ל שהלך לעולמו בטרם עת בגיל 40 והותיר אחריו שלושה בנים בני 4 , 7, ו-9 נערכה בבאר שבע ביום ה’ (12.5).

משימת הצלת החיים והסיוע הרפואי ליוותה את חנן דדון ז”ל במהלך כל תחנות חייו. כבר בזמן שירותו הצבאי שירת כלוחם ובהמשך כחובש מוטס והמשיך לשמש כפאראמדיק מוטס בשירות המילואים ביחידת 669 של חיל האוויר.

לאחר שירותו הצבאי, פנה חנן ז”ל ללימודי תואר ראשון ברפואת חירום באוניברסיטת באר שבע ובשנת 2000 הוסמך כפאראמדיק במחזור הראשון של מד”א ואוניברסיטית בן גוריון. לשורות מד”א הצטרף חנן ז”ל בשנת 2002 ובמשך 14 השנים האחרונות שימש במגוון תפקידים ביניהם גם דובר מד”א מרחב נגב, אחראי חשיפות זיהומיות במרחב ובתקופות שונות כממלא מקום פאראמדיק אחראי בתחנת שונות במרחב.

מסע הלוויה של חנן דדון ז”ל שנערך בבאר שבע, החל בביתו בעיר ועבר דרך תחנת מד”א, כאשר את שיירת הלוויה הובילו שלושה אופנועי מד”א ומספר אמבולנסים של הארגון ולקחו בו חלק בכירי המרחב. חנן דדון ז”ל נקבר בבית העלמין החדש בבאר שבע.

“הכרתי את חנן עוד מימיו הראשונים בארגון. הוא היה חבר, פאראמדיק, דובר ואיש משפחה, אחד שהילדים היו בשבילו כל עולמו והמשפחה היוותה חלק מאוד חשוב מחייו לאורך השנים” ספד לו חברו הקרוב הפאראמדיק ממרחב נגב כרמל כהן

מנהל מחוז דרום במד”א, יהודה שושן: “קיבלתי את חנן לעבודה במרחב נגב לאחר שעבד תקופה במרחב השרון כפאראמדיק. מיד בהתחלה הוא הפגין רושם חיובי מאוד והביע נכונות להשתלב במשימות מעבר לתפקידו כפאראמדיק. לאחר זמן קצר מונה לדובר המרחבי בנוסף לתפקידו כאחראי חשיפות זיהומיות של המרחב ובהמשך תפקד גם כפאראמדיק אחראי בתחנות במרחב. את כל תפקידיו הנוספים מעבר להיותו פאראמדיק מן המניין מילא חנן ז”ל בהתנדבות. הוא עשה זאת במקצועיות, באחראיות ולא מעט מעבר לשעות העבודה. לא פעם חנן ז”ל נשלח לייצג את המרחב במסגרת שיתופי הפעולה עם גורמי החוץ הפועלים עם מד”א ועשה זאת באכפתיות רבה. חנן ז”ל הקפיד ודקדק בפרטים באופן מעורר הערכה גם כפאראמדיק וגם בשאר תפקידיו הנוספים. חנן ז”ל היה לי לחבר אמיתי, הוא שיתף אותי והתייעץ איתי בלבטים שהיו לו. לכתו של חנן היא אבדה גדולה וקשה מנשוא למשפחת מד”א בכלל ולמרחב נגב ולי באופן אישי בפרט. נזכור אותו כאדם בעל תכונות טובות שדאג לזולת, כעובד מסור שפעל במקצועיות רבה וכבעל משפחה שדאג ואהב את משפחתו. יהי זכרו ברוך”

גדי אבוחצירה, סגן מנהל מרחב נגב במד”א, סיפר גם הוא על הנתינה העצומה של חנן:

“חנן ז”ל עשה עבודה מצוינת בכל אחד מתפקידיו במרחב. הוא היה דובר מעולה, אחראי על חשיפות זיהומיות של אנשי צוות ותמיד נתן מעל ל-100 אחוז למערכת לא משנה באיזה יום ובאיזו שעה. מקצוע הפאראמדיק היה בנפשו גם במד”א וגם מחוצה לו עת שירת גם במילואים כפאראמדיק ביחידת החילוץ בהטס של חיל האוויר 669. הוא יחסר לנו מאוד בנוף של מד”א מרחב נגב”.

אחראי מתנדבים במרחב נגב רונן גריזק:

“יצא לי לעבוד עם חנן ז”ל באופן צמוד בתחום המתנדבים במרחב. גם כאשר היינו חלוקים בדעותינו תמיד ידענו לסיים את הדברים בחיוך וברוח טובה. רק לפני כמה ימים עוד קנינו ארטיקים ביחד לילדים והוא אמר לי שהוא לעולם לא יעזוב את מד”א, במובן מסויים הוא באמת תמיד ישאר במד”א, בלב שלנו. יהי זכרו ברוך”.

פאראמדיק מד”א מתחנת דימונה אורגד כהן שהכיר את חנן שנים רבות:

“הכרתי את חנן כשהייתי מתנדב נוער בן 15, חנן תמיד היה מגיע למשמרת עם חיוך ותמיד דאג להצחיק את כולם. את הלידה הראשונה שלי באמבולנס כמתנדב חוויתי עם חנן ובזכות הקסם שלו הוא הצליח להפוך מקרה כל כך מלחיץ בשביל מתנדב נוער למקרה מדהים. הייתה לו יכולת מיוחדת לגעת באנשים כך שלא משנה כמה החולה היה לחוץ או עצבני הוא היה מצליח לרכך אותו ולגרום לו לצחוק ולהתמודד עם הסיטואציה המפחידה. כשהוסמכתי לפאראמדיק בעצמי הוא תמיד פירגן תמיד נתן מילה טובה ודאג להסביר לי שבמקצוע שלנו הדבר הכי חשוב הוא להיות קודם כל בנאדם. בזכותו אני לקחתי את זה כדרך חיים! לעולם לא אשכח את השיחות הארוכות איתו אל תוך הלילה בתחנה וכמובן שהוא תמיד יהיה חסר לי. אני מקווה שעכשיו הוא נמצא במקום טוב יותר”.

“חנן היה אדם מיוחד מאוד. הכרתי אותו לפני כ-10 שנים כשהחל לשמש כדובר מרחבי במרחב נגב” מספר דובר מד”א זכי הלר,

“דיברנו כמעט מדי יום כשהיה מתקשר לעדכן, להתייעץ ולדווח על אירועים שהתרחשו במרחב, הן בשעות היום והן בשעות הקטנות של הלילה. חנן ז”ל היה אדם מאוד צנוע ותמיד עשה את עבודתו במסירות ובשקט שאפיין אותו עם המון רצון לעזור ולסייע ומבלי כוונה או רצון לקבל תמורה או חשיפה אישית. הוא היה לויאלי ותמיד חשב והציע רעיונות חדשים שיכולים לסייע לחשוף את הפעילויות והפנים היפות של הארגון. בתקופות ובשעות הלחוצות ביותר חנן ידע גם כיצד לגרום לנו לחייך בזכות ההומור המיוחד והיוצא דופן שלו. חנן תמיד היה זמין וכמעט בכל פעם כשהייתי מתקשר מעבר לשעות העבודה הוא היה עונה לי כשברקע אני שומע את ילדיו בזמן שהוא מטייל איתם, משחק איתם בגן השעשועים או משכיב אותם לישון. הוא היה מנסה לעשות את המקסימום ובנימוס המיוחד שלו לעיתים היה עונה לי שהוא מסיים את המשימה החשובה שלו עם ילדיו, מתפנה וחוזר אלי. משפחתו מילאה חילק ניכר מזמנו ומחייו ואותם אהב מאוד. באופן אישי חנן ז”ל ייחסר לי מאוד. אזכור אותו תמיד”.

מנכ”ל מד”א, אלי בין:

“בית מד”א, העובדים, המתנדבים והנהלת הארגון מחבקים ברגעים קשים אלו את משפחתו של חנן דדון ז”ל שמידותיו וערכיו היו להערכה רבה. משפחת מד”א תמשיך ללוות את המשפחה האבלה ולסייע ככל הניתן. חנן ז”ל השאיר אחריו את משפחתו אך השאיר גם את משפחת מד”א כאובה והמומה”.

חנן דדון ז"ל. הגירושים הרגו אותו
חנן דדון ז”ל. הגירושים הרגו אותו
Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות