המחוזי ת”א הפך החלטה של יהורם שקד: בוטלה הגירה שאושרה לאמא שנטשה את הילד אצל האבא בארץ במשך שנתיים כדי לבלות באמריקה עם ג’ייסון עמ”ש 1261-11-15 ד.מ. נ’ ל.ל.

Spread the love

בפסק הדין שלפנינו, אישה עזבה את הארץ, והשאירה את הילד שלה במשמורת האבא בישראל שנתיים. במשך שנתיים גדל הילד אצל האב, כאשר האם משקמת את חיי האהבה שלה באמצעות גבר גוי אמריקאי בשם ג’ייסון. אחרי שנתיים באה אישה זו לשופט יהורם שקד, והסבירה לו שהיא כעת משוקמת נפשית באמצעות הגוי האמריקאי של ג’ייסון, ועכשיו הגיע הזמן לקחת את הילד שהוא בן 7, אליה ואל ג’ייסון לאמריקה. האישה טענה שיש לראות בשנתיים שעברו, בהם הילד היה במשמורת אב מלאה, כ”בייביסיטר וולונטרי” ושאין כל משמעות לעובדה שהילד היה במשמורת האבא שנתיים, כי לטענתה כאשר אישה נוטשת את ילדיה, אין לראות אותה כאישה נוטשת, אלא פשוט כמי שלוקחת הפסקה קלה מהאחריות ההורית שלה, עד שתשתקם.

הגוי האמריקאי של ג’ייסון מאוד הרשים את השופט יהורם שקד. ג’ייסון הצליח לשכנע את השופט יהורם שקד שאכן אם הילד יהגר לאמריקה, “יישמר הקשר עם הילד והאבא הביולוגי”, ושבכלל כל הסיפורים על טלטול ילדים מהורה להורה, בכלל לא רלבנטיים, כאשר יש ערבות “אמריקאית” להבטחות האישה. השופט שלח את השניים למכון למסוגלות הורית “שקד” ברחובות.

“מכון שקד” כתבו על האבא שהוא כל כך גרוע שאם האמא לא הייתה מסוגלת, היו ממליצים להעביר את הילד לרווחה, כי האב סירב לשלם הון עתק על המבדק ששתי הבודקות דרשו. השופט יהורם שקד קבע שהילד יהגר עם אימו לארה”ב.

האבא הגיש ערעור על פסק הדין לביהמ”ש מחוזי. בערעור פסק הדין התהפך. קובי ורדי כתב את פסק הדין בערעור, והגרוטאה שנלר אפילו חיזק אותו (שנלר בדרך כלל זורם עם נשים בלבד). חגי ברנר הסכים. השופטים החליטו לדחות את המלצות מכון שקד והעבירו על הצרעות של מכון שקד ביקורת נוקבת. השופטים קיבלו המלצות של מכון נייטרלי, שאסרו עליו להיחשף לחומרי הרקע, ודרשו ממנו לתת נטו הערכות פסיכו-דיאגנוסטיות ללא קריאת המלצות העו”ס או מכון שקד או כתבי התביעה וההגנה. השופטים קבעו שלא ייתכן שאמא שנטשה את ילדיה, תיזכר פתאום בילד אחרי שנים, ותבוא ארצה ותבקש הגירה לילד. האבא עשה עבודה טובה בגידול הילד, ואין סיבה לשלוח אותו לגור עם האישה והג’ייסון האמריקאי שלה.

שופטי המחוזי לא קיבלו את המלצות מכון שקד אותו בחר יהורם שקד. למעשה נקבע ששתי הנוכלות המנהלות את המכון, ביצעו רצח אופי לאבא.

בא כוח האישה החמדנית איתן ליפסקר, הביא צילומי מסך שפורסמו על פסק הדין של השופט יהורם שקד, אבל שנלר טיפל גם בנושא זה: “ביחס להתרשמותו של בית משפט קמא, הרי בית המשפט ציין מפורשות – ובצדק, כי אין לבוא חשבון עם האב בגין התנהלותו שאינה ראויה באופן שיכול ויפגע בטובת הילד  אכן, יש ובית המשפט מסיק מסקנות גם מהתנהלות אחד ההורים במסגרת ההליך המשפטי, בקביעותיו אודות השאלה שעמדה בפניו במחלוקת. בנושא זה, אמר בית משפט קמא דברו, ואין אנו סוברים כי יש מקום להתערב בכל  הקשור להתנהלותו של האב. אולם עדיין יש מקום לבחון את שאלת טובת הילד בהתחשב במכלול החומר שבפנינו“.

“התנהלות האב” הכוונה לפרסומים במרשתת. אבל מה בדיוק ציפו השופטים שהאבא יעשה? שיישב בתור למשחטה? שייתן את הצוואר שלו לעריפת ראשו? שיסכים להזיות של יהורם שקד, או שיילחם כמו גבר? עובדה: המלחמה והפרסום נשאו פירות.

בנסיבות אלו, קשה לקבל את קביעת מכון שקד, שברשותו של האב יימצא הקטין בסיכון משמעותי להתפתחותו הנפשית ואת עדות המומחית ממכון שקד שאם תיקבע המשמורת אצל האב עדיף משפחה אומנת, שכן הנ”ל לא עולה בקנה אחד לכאורה עם המצב הקיים במשך שמונה שנות חייו של הקטין אצל האב כעולה מחוות דעת מכון שלם ומהתסקירים…”.

בנוסף, קיימים שלושה תסקירים, שנתי תסקירים מ- 2013 ו- 2014 ותסקיר מעודכן מ-2016 שהתבקש לבקשתנו במסגרת החלטתנו לקבלת חוו”ד מומחה נוסף, כשתסקירים אלו, שלא ניתן להם ביטוי בפסק דינו של בית משפט קמא, תומכים במסוגלות האב וביכולתו להיות משמורן ולא פוסלים אותו מהיותו משמורן.

גם האם מודעת לקושי בעזיבתה את הארץ לארה”ב לפני שנים רבות ובהשארת הקטין במשמורת ובחזקת האב וקוראת לכך אף “פצע” שיכול להתרפא לשיטתה באיחודה עם הקטין בארה”ב או “טעות” שיכולה להיות מתוקנת, אך “טעות” זו או “פצע” זה מלמדים על התנהגות של אם שעזבה את הקטין בגיל ארבע אצל אביו ועברה להתגורר למשך שנים בארה”ב כשהיא רואה באב משמורן ואחראי לגידולו בארץ (כפי שראתה זאת גם בהסכם הגירושין).

התוצאה

התוצאה הינה כי אמליץ לחברי להרכב לקבל את הערעור באופן שלא תאושר ההגירה, לבטל את פסק דינו של בית המשפט קמא ולקבוע כי המשמורת על הקטין תהא ברשות האב, כאשר הסדרי הראיה עם האם יהיו בהתאם להמלצות מכון שלם בחוות דעתו“.

כל הכבוד לשופט קובי ורדי. זה תיק שלא היה צריך להגיע להוכחות. היו צריכים להעיף את האמא הנוטשת בחזרה אל הגוי ג’ייסון בהזדמנות הראשונה.

בעקבות פסק דין זה, התפטר השופט יהורם שקד מתיק האב, והתיק הועבר לשופטת שפרה גליק.

השופט קובי ורדי
השופט קובי ורדי

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות