השר חיים כץ: “אשתי רוצה את יאיר שמיר כיו”ר תע”א – אשתי תקבל” / טלי חרותי סובר

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-8u1

http://www.themarker.com/career/1.3139827

השר חיים כץ מסרב לקבל את החלטתה של השופטת בדימוס בילהה גילאור, הפוסלת את מועמדותו של יאיר שמיר ליו”ר התעשייה האווירית, ועושה מאמצים להביא לאישור המועמדות

השבוע נערכה מסיבת פרידה לרותי כץ, אשתו של השר חיים כץ (הליכוד), העובדת בתעשייה האווירית כבר עשרות שנים, לרגל יציאתה לגמלאות. במסיבה נכחו כחמישים אנשים כולל השר כץ. בברכה שנשא, סיפר כץ כי שאל את אשתו מה תרצה ליום הולדתה – תכשיט, טיול או משהו אחר. בתשובה ענתה כי תרצה את “יאיר שמיר כיו”ר התעשייה האווירית”. “כשאשתי רוצה משהו”, הוסיף כץ, “היא מקבלת אותו”.

אמירתו של כץ מעוררת שוב את סוגיית מעורבותם של השרים במינויי בכירים בחברות הממשלתיות. לאחרונה הודיעה הוועדה לבחינת מינויי בכירים, שבראשה עומדת השופטת בדימוס בלהה גילאור, כי מועמדותו של שמיר, שכבר כיהן בעבר כיו”ר תע”א, נדחית. זאת כיוון ששמיר מבקש למלא את התפקיד במקביל לתפקידו כיו”ר נת”ע, אותו הוא ממלא מאז 2012. לאור זאת לא בחנה הוועדה את הזיקה הפוליטית של שמיר לשר הממנה – שר הביטחון, אביגדור ליברמן – למרות קיומה הברור העולה מהעובדה ששמיר היה בעבר שר מטעם מפלגת ישראל ביתנו.

שר החקלאות לשעבר, יאיר שמיר
יאיר שמיראוליבייה פיטוסי

מסתבר שהודעתה של השופטת גילאור לא הניחה את דעתו של שר הביטחון, ששמיר היה מועמדו היחיד, וכן של השר חיים כץ, שעדיין עוסק בענייני תע”א באופן אינטנסיבי. השניים מתעקשים כי דווקא שמיר ולא כל מועמד אחר ימונה לתפקיד, ומחפשים דרכים עוקפות כדי לאשר את המינוי.

ל-TheMarker נודע כי ביום א’ הקרוב תערך פגישה בנושא במשרדי היועץ המשפטי לממשלה, שם מקווים שני השרים כי תמצא הדרך לאשר את המועמדות.

חיים ורותי כץ אמנם עזבו באופן רשמי את התעשייה האווירית, אולם בנם של בני הזוג וכן אשתו עדיין עובדים בחברה, ובנם אף משמש באחד מוועדי העובדים של התעשייה האווירית.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות