נצ”מ מוריס חן המליץ על הגברת השימוש בטייזר במשטרה דרס קטין למוות חן בלוך מכיתה ה’ בשל פזיזות

Spread the love

נהיגה פזיזה של השוטר מוריס חן הובילה למותו של תלמיד כיתה ה’, חן בלוך מהישוב תקוע.  30/11/2016.

חן בלוך, בן 10 נדרס למוות בשל נהיגה פזיזה של השוטר מוריס חן
חן בלוך, בן 10 נדרס למוות בשל נהיגה פזיזה של השוטר מוריס חן

תאונת דרכים קטלנית ביישוב בגוש עציון: חן בלוך, בן 10 מההתנחלות תקוע, נהרג אמש (יום ג’) כשרכב על אופניו, לאחר שפגע בו כלי רכב משטרתי ממוגן בו נהג נצ”מ מוריס חן.  התאונה התרחשה בכניסה ליישוב, ומד”א קבע את מותו במקום. נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות התאונה. “היישוב תקוע אבל וכואב את מותו, ומשתתף בצערם הכבד של בני המשפחה”, נמסר.

עוד מסרו כי בלוך, תלמיד כיתה ה’, היה תלמיד מצטיין ואהוב מאוד על חבריו, עדין ורגיש מאוד לסביבתו. במהלך הימים האחרונים הוא הכין עבודה שעסקה בנושא זהירות בדרכים, לקראת תחילת התנדבותו במשמרות זה”ב.

זירת התאונה, אמש בתקוע (צילום: מעטי בלומברג, TPS)

ממלא מקום ראש מועצת גוש עציון, משה סוויל, הוא גם שכן של משפחת בלוך. “הכאב הוא נורא”, הוא אומר. “זו משפחה אוהבת ושמחה שברגע אחת מאבדת בן. עדיין אני יכול לשמוע את הצחוק שלו ברחוב עם שאר הילדים, ועכשיו דממה. שקט כואב שילווה אותנו לעוד הרבה מאוד זמן. זאת לא התאונה הראשונה שאיתה אני נפגש בתפקידי, אף פעם זה לא קל, אבל הפעם זה השכן מהבית ממול. אנחנו במועצה ובתקוע מחבקים את המשפחה, כואבים איתם, ונלווה את חן בדרכו האחרונה. הצוותים שלנו יהיו עם החברים מהיישוב ומהכיתה ויחד נחזיק ידיים בשעה הקשה הזו”.

נצ”מ מוריס חן דרס קטין

דובר מד”א, זכי הלר, מסר: “ב-19:15 נמסר למד”א מרחב ירושלים על ילד שרכב על אופניים ונפגע מכלי רכב סמוך לכניסה ליישוב באזור גוש עציון.  חובשים ופרמדיקים קבעו את מותו”.  פרמדיק מד”א אלדד בנשטיין סיפר: “כשהגעתי למקום ראיתי ילד שוכב מתחת לרכב ובסמוך אליו האופניים. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום”.

הדורס ניצב משנה מוריס חן, מונה לבחון את השימוש בטייזר כמהלום חשמלי, כתב את הנהלים המאפשרים שימוש כזה. החשש בציבור הוא שמסקנותיו יצדיקו בדיעבד, מדעת או שלא מדעת, את הנוהל. מוריס חן טוען שהגיעו תלונות בודדות בלבד על השימוש בטייזר.

צוות הבדיקה בראשותו של ראש מחלקת חירום במשטרה, ניצב משנה עו”ד מוריס חן, הגיש את מסקנותיו וקבע כי הגורם העיקרי לרצף אירועים חריגים, שהביאו להחלטת המפכ”ל להקפיא השימוש בטייזר, היה המרכיב האנושי. “השילוב של רמת היכרות נמוכה עם הנהלים מחד, וחוסר משמעת בראיית ריסון הכוח מאידך, יצר מצע להתרחשות אירועים חריגים אלה”, נאמר במסקנות צוות הבדיקה. “אין חולק לגבי היותו של המכשיר, בהפעלה נכונה, אמצעי אל-הרג יעיל וראוי לביצוע אכיפה, שמירה על ביטחון השוטר וצמצום פגיעה קטלנית בחשוד. חלופה זו בראש ובראשונה באה כדי להגן על האזרחים”. צוות הבדיקה ממליץ לעדכן את נוהל ההפעלה של הטייזר בידי השוטרים, לרענן הנחיות שימוש ודיווח בנושא הפעלת השוקר.  עוד ממליץ מוריס חן למנות בעלי תפקידים ביחידות המשטרה שיטמיעו בקרב השוטרים את הנוהל החדש, ינתחו אירועים, יפיקו לקחים ויוודאו את יישומם. צוות הבדיקה גם ממליץ על טיפול משמעתי במקרים של הפעלת מכשיר הטייזר בדרך שחורגת מהנוהל. החזרה המדורגת לשימוש בטייזר כשוקר חשמלי תתאפשר רק ליחידות ולשוטרים שעברו ריענון הכשרתם בהתאם לנוהל החדש.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות