מי האבא שמבקש לפסול את הילה גורביץ שינפלד בבית משפט עליון ולמה היא פסולה בעיניו? בש”א 8224/16

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-8Se

לפנינו בקשה להארכת מועד לפסול את השופטת החיפאית הילה גורביץ-שינפלד. רשמת העליון ליאת בנמלך דוחה את הבקשה מטעמים טכניים, אבל החידה נותרה בעינה, מה כבר הילה גורביץ עשתה? למה האבא רוצה לפסול אותה? שימו לב כיצד שופטי בית משפט עליון כותבים החלטה בה הם מחרטטים מכל הבא ליד, אבל את הדבר הכי בסיסי הם מסתירים מאיתנו, ולא כותבים בהחלטה. מה עילת הפסילה? מה עצם התלונה נגד שופטת זו?

נו, מי יכול לסמוך על שופטי ישראל כאשר הם כותבים את פסקי הדין באופן כל כך מגמתי, שאי אפשר להבין מהם מה באמת הרקע לעלילה.

שימו לב שהילה גורביץ לקחה את מלאי התיקים של השופטת אספרנצה אלון הופמן. מאז מצטברים אין ספור תלונות של גברים על שופטת זו. משדולת הנשים ומרכז רקמן הודיעו שהן מאוד מחבבות את השופטת הילה גורביץ-שינפלד.

בש”א 8224/16 פלוני נ. פלוני

החלטה בתיק בש”א 8224/16

בבית המשפט העליון

בש”א 8224/16

לפני:  כבוד הרשמת ליאת בנמלך

המבקש:  פלוני

נ ג ד

המשיבים:
1. פלונית

2. פלונית

3. פלוני

בקשה להארכת מועד

החלטה

בפניי בקשה להארכת מועד להגשת ערעור על החלטת כב’ השופטת ה’ גורביץ שינפלד מבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, שלא לפסול עצמה מלדון בהליכים התלויים ועומדים בין המבקש לבין המשיבה 11.

לאחר שעיינתי בנימוקי הבקשה ובחומר שבתיק ושקלתי בדבר החלטתי לדחות את הבקשה, ואלו נימוקיי:

ההחלטה עליה מעוניין המבקש להשיג ניתנה ביום 28.7.2016, וביום 4.8.2016 מונה עורך דין לייצוגו מטעם הלשכה לסיוע משפטי. בהתחשב בימי פגרת הקיץ היה על המבקש להגיש את הערעור עד ליום 15.9.2016.

בבקשה נטען כי המבקש פנה תחילה להגשת בקשת רשות ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה ביום 26.9.2016. בעשותו כן טעה בא-כוח המבקש פעמיים – ראשית, בניגוד לסברתו לא היו נתונים למבקש 20 ימים להגשת ההליך הערעורי, כי אם עשרה ימים בלבד (תקנה 471ג(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ”ד-198); ושנית, היה עליו להגיש ערעור בזכות לבית משפט זה (סעיף 77א(ג) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ”ד-1984). בקשת רשות הערעור אותה ניסה המבקש להגיש בבית המשפט המחוזי אכן לא התקבלה לרישום, ומכאן בקשתו הנוכחית (אותה הגיש ביום 27.10.2016) למתן ארכה להגשת הליך ערעורי, וזאת עד ליום 27.11.2016.

מן ההשתלשלות המתוארת עולה כי פנייתו הראשונה של המבקש לבית המשפט (המחוזי) נעשתה כעשרה ימים לאחר שהמועד להגשת הערעור חלף, וממילא לאחר שהתגבשה הסתמכותה של המשיבה 1 על סופיות ההחלטה. ביחס לטעותו זו של המבקש בנוגע למניין הימים שהיו נתונים לו להגשת הערעור סבורני כי בתחשב בהוראה המפורשת הקבועה בדין, ומשבא-כוח המבקש לא פירט אילו פעולות סבירות נעשו על ידו לבירור מספר הימים הנתונים להגשת ההליך, לא הוכח כי מדובר בענייננו בטעות אשר “[א]דם סביר היה יכול להיקלע אליה” במישור האובייקטיבי או במישור הסובייקטיבי (ראו בש”ם 6229/11 דון – יחיא נ’ הועדה המקומית לתכנון ובניה, חיפה, פסקה 8 (10.12.2001)).

עוד אוסיף כי המבקש לא הבהיר מדוע לא הפנה את ההליך הערעורי לבית משפט זה מיד לאחר שמזכירות בית המשפט המחוזי בחיפה העמידה אותו על טעותו וניסה להגישו רק כחודש לאחר מכן, ביום 25.10.2016. ואם לא די בכך, גם לבקשה הנוכחית לא צורף הליך מתאים והתבקשה ארכה של חודש נוסף, עד ליום 27.11.2016.

התנהלות זו תמוהה בפרט בהתחשב במהות ההליך שהגשתו מתבקשת – ערעור על החלטה בבקשת פסלות, אשר ניתנה כאמור עוד ביום 28.7.2016 – הליך אשר על פי טיבו יש לבררו במהירות האפשרית על-מנת להימנע משיבושים אפשריים של הדיון בערכאה הדיונית וכן כדי להסיר את החשש הכרוך בטענות הפסלות. עוד יוזכר כי נוכח אופיו זה של הליך הפסלות נקבע בפסיקה כי יש לנקוט גישה מצמצמת וזהירה בבחינת בקשות להארכת מועד להגשת ערעורי פסלות (ראו: בש”א 1635/09 דונבוק נ’ מדינת ישראל, פסקה 2 (3.3.20099)), ולכך אוסיף, בזהירות המתבקשת, כי על יסוד החומר שבפניי – וכאמור לא צורף לבקשה עותק של הודעת הערעור – אין בידי לקבוע כי סיכויי הערעור, כשלעצמם, תומכים בהיעתרות לבקשה.

מטעמים אלו הבקשה נדחית.

משלא נתבקשה תגובה – אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ‏ח’ בכסלו התשע”ז (‏8.12.2016).

ליאת בנמלך

ר ש מ ת

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות