השופט עודד מורנו ביקורת נוקבת נגד משטרת פתח-תקווה על מעצר חולה נפש: “היה מקום כי היחידה החוקרת תפנה את החשוד לחדר מיון בבית חולים פסיכיאטרי בטרם מעצרו ובטרם הבאתו בפני בית המשפט להארכת מעצר”. מורנו שחרר את החשוד מ”י 46458-12-16 מדינת ישראל נ’ נתנאל תלוגוקר

Spread the love

את עודד מורנו, הכרנו כעו”ד מבריק בתיק בו שחרר את האמא איריס כהן, ממעצר, לאחר שנטען כי “חטפה” את הבן שלה ממרכז קשר. ראו בקישור: מבצע אנטבה: עוה”ד אדווה ויצמן ועו”ד עודד מורנו חילצו את האמא בוגרת הרווחה שהואשמה בחטיפת בנה התינוק ממרכז קשר עם גז מדמיע מ”י 15431-12-15 מדינת ישראל נ’ צ’ ואח’ ו- עמ”י 17365-12-15 כ’ נ’ מדינת ישראל

לאחרונה מונה בשעה טובה, כשופט בביהמ”ש שלום פתח-תקווה, וכבר אנו רואים תחילת תקווה לעתיד טוב יותר בבית המשפט הכי ארסי במדינת ישראל. עודד מורנו, שופט אמיץ, שאינו חושש לבקר את המשטרה בחריפות, לא מתחנף ולא עושה הנחות לשוטרים שסורחים בתפקידם.

בהחלטה שלפנינו, מורנו, מבקר בחריפות את המשטרה על שעצרו חשוד הלוקה בנפשו: “מדובר בחשוד בעל רקע נפשי מובהק ובעברו 5 הפסקות הליכים בשל אי כשירות נפשית. … היה מקום כי היחידה החוקרת תפנה את החשוד לחדר מיון בבית חולים פסיכיאטרי בטרם מעצרו ובטרם הבאתו בפני בית משפט להארכת מעצר”.

בהמשך קובע השופט שההליך הפלילי אינו נכון לנקוט כנגד החשוד הלוקה בנפשו, שכן עיקרון השיוריות של הדין הפלילי הוא אחד מהעקרונות החשובים במשפט הפלילי לפיו יש לעשות שימוש זהיר בהליכים פליליים, והטעם לכך נעוץ באופי החמור של האחריות הפלילית, שהטלתה פוגעת בזכויות אדם חוקתיות. מורנו כותב, שבסופו של יום, עומד אדם בעל רקע נפשי מובהק, ועל המשטרה היה להפנות את עניינו לפסיכיאטר מחוזי, שיעשה שימוש בסמכויותיו האזרחיות, שגם הן פוגעות בזכויות חוקתיות, אך יש בכוחן למלא ייעוד של טיפול פסיכיאטרי לחשוד הזקוק לכך, במקום שיכלא בבית המעצר ימים ארוכים.

סופו של דבר, מורנו הורה לשחרר את החשוד לבדיקה בחדר מיון בבית חולים פסיכיאטרי, כשהוא קובע: “למען הסר כל ספק החשוד משוחרר במסגרת צו המעצר שהוצא כנגדו“.

בתמונה: עודד מורנו. שופט אנושי כלבבנו.

השופט עודד מורנו

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות