השוטר מוטי חבה מתעלל בצרכני קנביס רפואי ודורש 13 חודש מאסר לגידול עצמי – השופט מיכאל קרשן קבע 250 שעות של”צ ת”א 1884-11-14 מדינת ישראל נ’ יבגני פורמן

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-9bJ

קשה להאמין ששופטי ישראל עדיין ממשיכים להרשיע אזרחים על שימוש עצמי וגידול שתילי מריחואנה. האם שופטי ישראל לא הפנימו שקנביס זה לא סם מסוכן, גם אם זה כתוב בפקודת הסמים המסוכנים, וגם אם השר גלעד ארדן משוחד לכאורה מתעשיית התרופות כדי לעכב את הלגליזציה. למה שופטים ממשיכים להרשיע על שימוש עצמי? למה הם לא זורקים את המשטרה ואת השוטרים המשועממים החוצה שילכו לחפש עבריינים אמיתיים?

זהו תיאור המקרה מפי השופט: “הנאשם יליד ברית המועצות לשעבר, עלה ארצה בשנת 1992 עם אמו. הוא נשוי ואב לארבעה אינו עובד בעת הנוכחית. הנאשם לוקה בעקמת מגיל צעיר ומחלתו החריפה בעקבות תאונת דרכים שעבר בשנת 2010. הנאשם סובל מכאב כרוני, בגינו מטופל במרפאת כאב וצורך קנאביס רפואי באישור החל משנת 2010. בנוסף סובל הנאשם מ- PTSD בעקבות התאונה שהוזכרה לעיל ומטופל תרופתית. הנאשם בוגר 12 שנות לימוד ולא גויס לצבא. לאורך השנים עד התאונה עבד בתחום הרכב והחשמל. מאז התאונה בשנת 2010 אינו עובד ומתקיים מקצבת הביטוח הלאומי. אין לחובת הנאשם הרשעות קודמות. הנאשם לקח אחריות על ביצוע העבירות אך התקשה להכיר בפסול ובבעייתיות בהתנהגותו. לדבריו ביצע העבירות בתקופה משברית בה נתון היה בקשיים כלכליים משמעותיים וחווה משבר זוגי. לדברי הנאשם היה לו קושי לממן התרופות להן נזקק, לרבות הקנאביס, ולכן בחר לגדל את הסם לצריכתו העצמית בלבד. בראשית הדרך הביע הנאשם התנגדות לטיפול וסירב לבצע של״צ. לפיכך נמנע השירות מהמלצה טיפולית בעניינו והציע להתחשב במצבו הבריאותי והנפשי ולגזור עליו מאסר על תנאי”.

בנסיבות כאלה, כאשר ברור שזהו אדם שזקוק לקנביס, ומותר לו לצרוך קנביס רפואי, רק שאין לו כסף לרכוש אותו, איזה אינטרס יש למשטרה להפליל אותו, או לשופט להרשיע אותו? למי יועילו 250 שעות של”צ שאדם כזה ייאלץ לבצע? בשביל מה בכלל דורשים ממנו להפנים שהוא עבר על החוק, כאשר מותר לו לצרוך קנביס רפואי והוא מטופל במרפאת כאב? מדוע בזבוז הזמן הזה של המשטרה, השופטים, וכל קציני המבבחן המטופשים למיניהם? האם לא הגיע הזמן להפנים שכל עבירות הקנביס הללו לא צריכות להגיע יותר לבית המשפט? מדוע בכלל השופט מיכאל קרשן לא סגר את התיק כמו שהוא, בלי מאסר, בלי של”צ, ובלי קנסות? למה אין שופטים אמיצים בישראל שמקשיבים לרחשי העם? העם הרי דורש לגליזציה, כמו כל שאר אומות העולם.

השוטר מוטי חבה

את כתב האישום הגיש השוטר מוטי חבה. לגזר הדין שלחו את עו”ד צליל משיח. התיק התנהל אצל השופט מיכאל קרשן. אכן, ניתן לראות אצל השופט את מידת הרחמים כלפי הנאשם שלפנינו. גזר לו מאסר על תנאי לחודש אלא אם כן יעבור עבירה במשך 18 חודשים ועוד 250 שעות של”צ, שזה המון.

אבל, ראו איזו ביקורת השופט מעביר על האדון מוטי חבה.

הטוען המשטרתי מוטי חבה בהתחלה הסכים לעונש של חצי שנת עבודות שירות, ואחר כך שינה דעתו ודרש ו”וטען למתחם עונש הולם שנע בין 8 ל-18 חודשי מאסר, כעונש עיקרי, ועתר לעונש באמצע המתחם. ב״כ המאשימה הגיש פסיקה לעונש”, אבל השופט קבע שהפסיקה לא רלבנטית, כי “הנאשם גידל צמחי מריחואנה בבית פרטי עם גינה. במקרה זה אין עסקינן במי שגידל את הסם לצרכים מסחריים, אלא באדם מוכה גורל שרשאי לצרוך קנאביס רפואי, אשר גידל את הסם ללא אישור בשל מצוקה כלכלית הנובעת, ביו היתר, מן העובדה שעליו לרכוש שלל תרופות יקרות אחרות, בשל מצבו”.

אז למה שופט יקר בזבזת את הזמן לכל העולם, ולא מחקת את כתב האישום הזה בהזדמנות הראשונה? על מה ולמה מפלילים אדם שמותר לו לצרוך קנביס רפואי, באחזקת קנביס? רק בגלל שאין לו כסף לשלם בבית מרקחת סכומים מופקעים?

עוד בנושא זה:  חברת ביטוח “הפול” ניסתה לחגוג על הליכים אלה ולשוב מידע על מנת לדחות פרמיות שמגיעות לבחור. הנה החלטה ראויה לדחות את העיון בתיק.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות