מגפת מדינה תביעות השתקה בלשון הרע: קק”ל נעלבת ותובעת מח”כ מיקי לוי 100,000 ש”ח בגין הביטוי “חגיגות שכר ובזבוזים”

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה:http://wp.me/p84aBG-9cJ

מאז שבית המשפט העליון קבע, בניגוד ללשון החוק, כי גם חברות וארגונים יכולים לתבוע בלשון הרע מבלי להוכיח את הנזק בפועל, מסתמנת מגיפה של תביעות השתקה. מספיק שמישהו מעביר ביקורת על איזה ארגון או מוסד שהשחיתות חוגגת בו, הארגון נעלב ותובע בגין הוצאת דיבה. אלו תביעות השתקה פרופר, והגיע הזמן שבתי המשפט ילמדו איך לטפל במגפה הזו.

במקרה זה, חבר כנסת, לא פחות ולא יותר, שאמור להנות מחסינות פרלמנטרית ושעושה את מלאכתו כחבר בית המחוקקים, חטף תביעתת השתקה מקרן קיימת לישראל, בגין ביטוי כמו “חגיגות שכר ובזבוזים”. ברור שקק”ל מעוניינת להמשיך בחגיגות השכר והבזבוזים והקריאות של ח”כ מיקי לוי, מפריעות לחתולים השמנים לטרוף וללקק את השמנת הציבורית. אז מגישים תביעת השתקה.

מי שהגיש את תביעת ההשתקה הוא אשר אקסלרד.

אשר אקסלרד מומחה בתביעות השתקה וסלאא"פ
אשר אקסלרד מומחה בתביעות השתקה וסלאא”פ

תיקים אלה מגיעים לבתי המשפט, כאשר התובעת מתלוננת שהביטויים הם לשון הרע. בית המשפט לא דורש מהתובעת לצרף מסמכים וראיות לכך שהביטויים הם שקריים. בית המשפט מסתפק בכך שהתובעת “אומרת” שהביטוים הם לשון הרע, ומבחינת בית המשפט זה מספיק כדי להתחיל כמה שנים טובות של הליכים כדי להגיע למשפט. את הביטוי שהוא לשון הרע בית המשפט לא בוחן לאור זהות התובעת, או לאור הנסיבות, ואפילו לא לאור ההצדקה להשמעת הביטויים. בית המשפט בוחן את הביטוי מבחינה לשונית, צורנית, כלומר האם כלפי אדם שהוא צח כשלג, הביטוי בעברית הוא נעים לאוזן או לא נעים לאוזן. ממש בחינה לקסיקוגרפית – מילולית. כך למשל אם היום, אחרי כל מה שידוע על רות דוד או רונאל פישר, מישהו יקרא להם “מושחתים”, הם עדיין יכולים לתבוע בלשון הרע, להתלונן שהוצאה דיבתם לרעה, ובית המשפט לא ימחוק את התביעה על הסף, אלא ידרוש כתב הגנה ויתחיל לקבוע תאריכים לקדם משפט וגילוי מסמכים.

בגילוי מסמכים הנתבע ידרוש מהתובע ראיות לטענת אמת דיברתי, והתובע פשוט לא ימסור כלום, או יטען שאין מסמכים, ובית המשפט יקבל את זה. ואז מגיעים למשפט בעוד 4 או 5 שנים. התובע יטען שכל ההשמצות אינן מבוססות, בית המשפט לא ירשה לנתבעים לזמן עדים, וגם לא ירשה להציג כתבות מהעיתונות או הטלויזיה, כי זו עדות שמיעה, ואז יש סיכויים טובים לתובע לצאת נקי וצח כשלג, עם ניצחון ביד.

כך משתפים בתי המשפט פעולה עם המושחתים והנוכלים, כדי לייצר פעילות בבתי המשפט, לספק לשופטים פרנסה, ולהצדיק את הטענה שבתי המשפט עמוסים, ולכן צריך לבנות עוד בתי משפט ולמנות עוד שופטים (זה לא משנה את העובדה שחלק מהשופטים נמצאים 50% מהזמן שלהם בכל מיני הרצאות וקידום עצמי, או בכתיבת תשובות לנציבות תלונות השופטים על הזנחת תיקים).

ומה אנחנו מציעים? הגיע הזמן שיצוץ שופט אמיץ, וידרוש מכל תובע שמגיש תביעת לשון הרע, לפרט בכתב התביעה מדוע הביטויים שבגינם הוא תובע אינם מהווים “אמת דיברתי”, ולצרף את כל הראיות, הפרוטוקולים ותלושי השכר. כלומר אם קק”ל טוענת ש”חגיגות שכר ובזבוזים” זו לשון הרע, על קק”ל לצרף לתביעה את כל המסמכים הרלבנטיים כדי להוכיח שבאמת אין חגיגות שכר, ואין בזבוזים.

הגיע הזמן שכל מי שטוען שנעלב או שהוציאו דיבתו, יצרף לתביעה עצמה את כל המסמכים הרלבנטיים כדי להראות שזה לא נכון, והגיע גם הזמן שבתי המשפט יעשו יותר שימוש בכלי של מחיקה או דחייה על הסף, כאשר ההוכחות האלה לא מצורפות. בתי המשפט פשוט הפכו כלי למושחתים כדי לתקוף ולרסק את מי שמתלונן על שחיתות.

דני עטר מושחת שחוגג על סיר הבשר
דני עטר מושחת שחוגג על סיר הבשר

נציין שהעו”ד האחראי לתביעה המופרכת הזו הוא עו”ד אשר אקסלרוד. יו”ר קק”ל שאישר את הקמפיין להשתקת ח”כ מיקי לוי הוא דני עטר. קיראו עליו כאן: צפו: כך השתלט יו”ר קק”ל החדש דני עטר על שטחי ציבור וסלל כביש פרטי, לגבי קק”ל עצמה, קראו כאן:  “אני לא יודע למה צריך את קק”ל. תחזרי אליי עם זה” – כלכליסט

כתבה של דניאל הרצ בכיכר השבת:

קק”ל תובעת 100 אלף שקל מח”כ מיקי לוי

http://www.kikar.co.il/210657.html

בקק”ל זעמו על דברי ח”כ מיקי לוי שעסקו בחוסר השקיפות של קק”ל ואיימו בדרישה להתנצל ולשלם לארגון כפיצוי 100 אלף שקל. לוי בתגובה: “דפוס פעולה של קק”ל” (בארץ)

קרן קיימת לישראל (קק”ל) דורשת מח”כ מיקי לוי (יש עתיד), שהאשים את הארגון כי הוא פועל בהיעדר שקיפות ובקרה מספקת, לשלם לארגון פיצוי בסך 100 אלף שקל בגין “הנזקים שנגרמו לו ועתידים עוד להיגרם כתוצאה מהוצאת דיבה”. אתמול (ג’) קיבל לוי מכתב מעו”ד אשר אקסלרוד, הפועל מטעמה של קק”ל, שבה הוא דורש כי לוי “יחזור לאלתר מהדברים שפורסמו (נגד קק”ל) וכי יפרסם לאלתר התנצלות שתתואם עם אקסלרוד, הן בעל פה והן באתר שבו פורסמה הכתבה”.

על פי הדיווח ב”דה מרקר” הרקע למכתב שקיבל לוי הוא כתבה שהתפרסמה ביולי באתר “דה פולס”, שעסקה בהצעת חוק שהגיש לוי להגברת השקיפות בארגון. לוי ביקש להחיל את חוק חופש המידע על קק”ל, ומתח ביקורת על התנהלות הקרן, וטען, בין היתר, כי היא פועלת בהיעדר שקיפות מספקת, בלי מספיק בקרה, וכי בארגון יש חגיגות שכר ובזבוזים.

עוד ציין אקסלרוד במכתב כי “הכתבה, שעוסקת בהצעת חוק בענייני מרשתי, מוציאה את דיבתה של קק”ל. מובאים בה מפיך ציטוטים מכפישים ומשתלחים שמכילים נתונים שגויים ומטעים. פרסומים אלה עולים כדי הוצאת דיבה ולשון הרע נגד קק”ל. טענת כי יש מקום לשקיפות רבה יותר אצל מרשתי, כאילו קיימות ‘חגיגות שכר’ בקק”ל, בזבזנות וכאילו חלילה מי ממנהליה מושחת. מדובר בהאשמות מהתחום הפלילי שהן חמורות ביותר”.

אקסלרוד הוסיף: “טענת שקק”ל פועל כקופסה שחורה, בלא שקיפות, ללא בקרה וללא דין. הנזקים שנגרמו וייגרמו למרשתי מהפרסומים הללו גדולים ואינם ניתנים לכימות כספי”.

 אין זו הפעם הראשונה שנבחר ציבור מקבל מקק”ל מכתב איומים בתביעה. ביוני 2016 קיבלה נעמה שולץ, חברת דירקטוריון קק”ל מטעם יש עתיד, מכתב מעורך דין שמייצג את מנכ”ל קק”ל, מאיר שפיגלר, ובו התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים בעקבות שורה של שאלות ששאלה על התנהלות קק”ל.

ח”כ לוי אמר בתגובה למכתב: “זה ניסיון להלך אימים על נבחר ציבור ולהרתיע אותו מלעשות עבודתו — וזו אינה הפעם הראשונה. איומים בתביעות דיבה נהפכו לדפוס פעולה של קק”ל ככלי לסתימת פיות. כך קרה גם כאשר חברת הדירקטוריון שולץ שאלה שאלות לגיטימיות על הכספים שקק”ל הייתה אמורה להעביר למדינה — וזכתה במכתב מאיים דומה. כדאי שיפנימו בהנהלת קק”ל שזה לא יעזור להם. יש עתיד תמשיך להילחם בשחיתות ולנקות גופים ציבוריים מהתנהלות בזבזנית ומושחתת”.

לוי הבהיר כי “למרות האיומים, בכוונתי להעלות שוב להצבעה את חוק השקיפות בקק”ל כדי להחיל עליה את חוק חופש המידע. רק כך יוכלו קרני השמש לחדור פנימה לתוך הקופה ונוכל כולנו לדעת באמת איך מתנהל הארגון ומה יש להנהלה להסתיר”.

מקק”ל נמסר בתגובה: “הנהלת קק”ל הנוכחית מחויבת להטמעת נורמות מינהל תקין. יו”ר קק”ל מוביל מהפכת שקיפות בארגון המתבטאת, בין היתר, בפרסום תקציר הדיונים של ועדות הדירקטוריון ומליאתו והחלטותיהם באתר קק”ל. שמה הטוב של קק”ל והמוניטין שלה הם הבסיס הציבורי לתפקודה ובכוונתה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי למנוע מגורמים פוליטיים אינטרסנטים, המונעים משיקולים זרים, להשמיץ אותה ואת פעילותה הענפה”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות