עינת הראל המדאם של ת”א מדגימה טיפים לניהול אסטרטגיית הגנה בתיק פלילי: צאו מייד לתקשורת ואל תפחדו מהאשמה בשיבוש הליכים

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-9pb

שאפו למדאם של תל אביב, עינת הראל, גרושה בת 50 פלוס שביתה עוד מעט מקבלת רישיון לעריכת דין. הפרקליטות האשימה אותה בסירסור נשים והעלמת 47 מיליוני שקלים. בלי להסס בכלל, עינת הראל התראיינה לתקשורת וסיפרה לכולם שהפרקליטות ממציאה שקרים, ובודה ראיות. שאפו. כך בדיוק צריך לנהוג חשוד בפלילים.

הבעיה היא שחשוד אשר רוצה לספר למדינה את גרסתו לעלילות השווא שהפרקליטות מפברקת, מסכן עצמו בהעמדה לדין על שיבוש מהלכי חקירה, ואף עורך דין פלילי לא מוכן להסתכן שיוסיפו לחשוד עבירה של שיבוש מהלכים, רק בגלל שאמר לציבור מה גרסתו לכתב האישום. זוהי עוד סטייה מעוותת של דיני העונשין בישראל, שנמנע מחשוד להתראיין בעיתונות על האסטרטגיה להגנתם, כי מייד בפרקליטות יוסיפו להם אישום בשיבוש. הגיע הזמן שאיילת שקד תבחן את העבירה הזו, ותבטל אותה. העבירה הזו היא כלי לסתימת פיות. זהו בעצם מונופול של המידע הזורם לציבור בשליטה בלעדית של הפרקליטות.

אז למה עינת הראל התראיינה בלי בושה? כי יש לה ספר שחור של לקוחות בעלי מעמד שהיא יכולה להפליל. לא נתפלא אם למשל השופט שמואל מלמד היה לקוח קבוע אצל עינת הראל. לאור דבריה שמעולם לא עשתה מאות מיליוני שקלים בתעשיית הספסרות, לנו נראה שהפרקליטות תפרה לה תיק כדי להפוך אותה לעדת מדינה ולהפליל לקוחות.

ראו הכתבה של שוש מולא, בידיעות

המאדאם של תל אביב: “המשטרה מנסה להתנקם בי”
עינת הראל, שמואשמת בהעלמת מס של 47.5 מיליון שקל, מספרת לראשונה על חייה הקשים, הגירושים שהובילו אותה למעגל הזנות מבחירה והישיבה בכלא, ודוחה את המיוחס לה. “היו מגיעים למכון הליווי עורכי דין, רופאים, אנשי טלוויזיה, שחקנים, אפילו שוטרים על אזרחי”, היא מתארת.

כבר יותר מ־15 שנה שעינת הראל מנהלת יחסי אהבה־שנאה עם המשטרה. אבל שום דבר לא הכין את מי שזכתה בתקשורת לכינוי “המאדאם של תל אביב” לכתב האישום החמור שהוגש נגדה בשבוע שעבר, המייחס לה הפעלה וניהול של שלושה בתי בושת בבנייני מגורים שונים בעיר, סרסרות למעשי זנות והשמטת הכנסות בגובה מסחרר של 47.5 מיליון שקל בשמונה השנים האחרונות. “אין לי שום קשר לסכומים האלה. לא היה לי, והלוואי שיהיה לי”, היא מפטירה. “כל התיק הזה מנופח. כך עובדת לצערנו משטרת ישראל. מסמנים מטרה ואז תוקפים”.

הראל בת ה-50 נכנסה למעגל הזנות בגיל 29, מבחירה, אחרי גירושים קשים מאדם עשיר מאוד. במשך שנים הפכה למייצגת של הנשים במעגל הזנות, ולטענתה זו גם הסיבה לכך שהיא סומנה על ידי המשטרה. “אני בלטתי, אני נאבקתי במשטרה כל השנים. התחלתי את התהליך הזה של המלחמה נגד סגירת המקומות (בתי הבושת – ש”מ). אני הפכתי להיות מעין נציגה ואחראית עליהן. אחת ששימשה להן פה הן בארגון העבודה והן בהליכים בכיוון של מיסוד הנושא”, היא אומרת. “הם מנסים לנקום בי, כי אני לימדתי את הבנות לא לפחד מהמשטרה ולעמוד בתוקף על זכויותיהן. ‘שוטר לא יכול להשפיל אותך, לאיים עלייך במעצר, או לאיים שייקחו ממך את הילדים’ – כי זאת השיטה שלהם: להפחיד. והבנות למדו לענות להם”.

עינת הראל

במהלך תקופת עבודתה הראל נעצרה, למדה להכיר את העולם המשטרתי וגם קיבלה את הכינוי “תפוזינה” בשל צבע שיערה. לדבריה, “היו מגיעים למכון הליווי עורכי דין, רופאים, אנשי טלוויזיה, שחקנים, אפילו שוטרים על אזרחי”. על הלקוחות היא אומרת ש”רובם לא מחפשים סקס, או באים כי רע להם בבית. רוב אלה שבאים זה לא כי חסר להם סקס, אלא כדי לדבר, לקבל מילה טובה”.

התפישה לגבי עולם הזנות רחוקה מאוד מהמציאות, מתארת הראל. “עבריינים לא מתעסקים בשטח הזה. שום משפחת פשע לא נמצאת ולא התעסקה בעולם הזנות, כי אין בזה כסף. רמת ההוצאות כל כך גבוהה שזה לא משתלם. יש גברים שמנהלים ומפעילים, ויש נשים.

אין לזה חוקים. את בעצמך יכולה מחר לקחת דירה, להפוך אותה לבית בושת, לשים מודעה או לפרסם באינטרנט. הסיכון היחיד שלך בשטח זאת המשטרה. בחיים לא היו עבריינים. זנות בשבילם זה לכלוך. כל חודש צריך להשקיע בפרסום בין 30 ל־60 אלף שקל”.

השוו לסיפורי הפרקליטות:

אישום: הפעילה 18 נערות ליווי בת”א – וגרפה 47 מיליון שקל

“ידיעות אחרונות”: עינת הראל, שזכתה לכינוי “המאדאם של ת”א”, חשודה כי הפעילה 3 בתי בושת ב-8 השנים האחרונות וצברה “משכורת” של 700 אלף שקל לחודש ■ צפו ב”מחירון” שהיא כפתה לכאורה על נערות הליווי

אחרונה הוגש כתב אישום נגד עינת הראל (51), שזכתה במשטרה לכינוי “המאדאם של תל-אביב”, בגין עבירות של סירסור ושידול לזנות, הלבנת הון, אי-דיווח על הכנסות, השמטת הכנסה ועוד. כפי שדווח בעיתון “ידיעות אחרונות”, בשבועות הקרובים אמור להיפתח משפטה.
לפי הדיווח, הראל הפעילה ב-8 השנים האחרונות 3 בתי בושת בתל-אביב, העסיקה 18 נערות ליווי וגרפה לכיסה סכום עצום של 47 מיליון שקל. לפי חקירה של ימ”ר תל-אביב בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים, מדובר ב-700 אלף שקל לחודש.

הראל נעצרה על-ידי היחידה המרחבית תל-אביב בשנת 2006 בחשד לניהול בתי בושת, אך שוחררה בתוך זמן קצר כיוון שלא היו מספיק ראיות להגשת כתב אישום נגדה.

לפי האישום, שיטת הפעולה של הראל הייתה כזו: בין השנים 2006 ל-2014 הראל הפעילה ב-3 דירות שונות שהשכירה בתל-אביב בתי בושת. בכל פעם שדירה אחרת שהושכרה נסגרה על-ידי המשטרה – היא שכרה דירה אחרת על-שם אחת הנערות שעבדו בה, ובה הפעילה את בית הבושת. 18 נערות הליווי הועסקו במשמרות, לפחות שתי נערות בכל משמרת ועד 12 נערות בכל פעם.

לפי האישום, על-פי “המחירון” של הראל, הנערות גבו 200-350 שקל עבור שעה של שירותי מין (לפי סוג הפעילות המבוקשת), והראל עצמה גבתה מהסכום הזה עמלה של 135-145 שקל (32%-58%). מכל נערה הראל גם גבתה 15 שקל ביום על קפה וקונדומים ועוד 30 שקל עבור שירותי כביסה או 4 שקלים לכל מגבת. כל נערה “שירתה” 2-20 לקוחות ביום.

סנגורה של הראל מסר בתגובה לכתב אלי סניור ב”ידיעות” כי “הראל כופרת במיוחס לה. מדובר בחומר ממוחזר מלפני שנים רבות. היא נחקרה וענתה לכל השאלות בעבר, ואני בטוח שבית המשפט לא ירשיע אותה”.

עינת הראל

 

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות