עומרי קיס ערבי תובע סדרתי מועדונים על פי חוק איסור הפליה ונעזר בעו”ד אייל אבולפיה למירמת בעלי המועדונים – שופטת ביהמ”ש המחוזי ת”א רות לבהר שרון עשתה לו סוף – ע”א 17537-05-14 ק.צ. יחסי ציבור ויזמות בע”מ ואח’ נ’ עומרי קיס

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-9pg

ערבי תבע סדרתית בטענה לאפליה במועדונים – שופטת המחוזית רות לבהר שרון התערבה בממצאי עובדה של בית משפט השלום וקבעה: עומרי קיס לא הופלה בכניסה למועדון מציינת שהגיש כבר 20 תביעות דומות וחייבה אותו בהוצאות של 20,000 שקל. הערבי הרמאי יוצג ע”י עו”ד אייל אבולפיה שנתן יד במעשי ההונאה שביצע

איתמר לוין, http://www.news1.co.il/Archive/001-D-368194-00.html

עומרי קיס הערבי מגיש בצורה שיטתית תביעות נגד מועדונים בטענות שווא כאילו מנעו את כניסתו מסיבות גזעניות, תוך ניצול לרעה של הליכי משפט. כך קובעת (3.8.15) שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, רות לבהר-שרון.

לבהר-שרון קיבלה את ערעורו של קובי צור, מארגן מסיבות, על חיובו לפצות ב-30,000 שקל את עומרי קיס, אשר טען שלא הורשה להיכנס באוקטובר 2012 למסיבה שארגן צור בתל אביב. באופן חריג התערבה לבהר-שרון בממצאים עובדתיים של שופט השלום עדי הדר ומצאה, כי לא היה להם על מה להתבסס.

השופטת לבהר שרון בחנה בעצמה את הסרטון שהגיש קיס לתמיכה בתביעתו. היא אומרת כי הסרטון מצולם באיכות ירודה מאוד, קיס נראה בו עומד ליד המועדון וכלל אינו מנסה להיכנס אליו, והעיקר – הוא מתעד את האירועים החל מ-45 דקות לאחר שהגיע קיס למועדון. לבהר-שרון קובעת, כי לא היו בפני הדר די ממצאים שיאפשרו לו להעביר לכתפיו של צור את נטל ההוכחה, כפי שעשה, וכי קיס לא הוכיח את טענותיו.

עוד מציינת לבהר-שרון, כי לקיס אין חזות ערבית ומבטא ערבי, ודאי לא כזה שיישמע בצורה ברורה במקום הומה כמו כניסה למועדון. היא גם עומדת על סתירות בגירסתו של קיס, ומציינת שהסרטון מלמד בבירור שבעלי חזות מזרחית הורשו להיכנס למועדון. צור טען, כי כניסתו של קיס נמנעה משום שהטריד את הסלקטורים ומשום ששיקר לגבי זהותו של מי שהזמין אותו למסיבה.

לבהר-שרון מצטטת מפסק דין שניתן בתביעה קודמת של קיס, בה נאמר שהוא תובע סדרתי שאינו נותן לעובדות לבלבל אותו, ומעירה שגם הדר התייחס להתנהגותו הקלוקלת. במקרה אחר, ממשיכה לבהר-שרון, התייחס בית המשפט לכך שקיס לא צילם את החלק הראשון של הגעתו למועדון – בדיוק כמו במקרה הנוכחי. לבהר-שרון אומרת:

“עצם העובדה שאדם הוא תובע סדרתי, שמגיע למועדון לא במטרה להיכנס כאחד האדם במטרה ליהנות, אלא כדי לעמוד שעה ארוכה מחוץ למועדון, כאשר הוא טוען שהוזמן אך אינו מצליח להוכיח זאת – עומד בחוץ ומתעד את הבאים והולכים – מלמדת כי הוא לא בא כדי ליהנות מהמועדון”. חשיבותו של עקרון השוויון והחוק מניעת האפליה, מסיימת לבהר-שרון, “לא נועדו לשמש ככלי לשם ניצול לרעה של הליכי משפט”.


עומרי קיס חויב בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל.

את צור ייצג עו”ד צבי רוטמן, ואת עומרי קיס, עו”ד אייל אבולעפיה.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות