פרשה 512: למה האברג’ילים זעקו לשופטת גיליה רביד שהיא “אשכנזיה מסריחה, תופרת תיקים ועושה להם עוול”? תפ”ח 24984-07-15

Spread the love

מה מסתתר מאחורי הדיווחים בעיתונות שהעבריינים יצחק אברג’יל מתריסים נגד השופטת גיליה רביד שהיא “אשכנזיה ועושה להם עוול”? גלעד מורג כתב ynet יצחק אברג’יל לשופטת: “את עושה לי עוול” – חדשות, ב”ישראל היום” צבי הראל פרשה 512: דיון טעון בביהמ”ש; יצחק אברג’יל: “נעשה לי עוול”. הראל כתב ש”הנאשם משה מלול הוצא מהאולם לאחר שצעק לשופטים ולצוות התביעה: “כולכם אשכנזים, אתם שולטים במדינה משנות ה-50“, ונדחתה בקשת הנאשם המרכזי יצחק אברג’יל, לדחות את שלב ההוכחות”. מור שמעוני ממעריב כתב ש”בתגובה לפרק הזמן הקצר שגיליה רביד נתנה לאברגיל להתכונן לתיק ההוכחות, הלין הנאשם כי “יש לבית המשפט קומבינה עם התביעה“.

מה מסתתר מאחורי הזובור שעושים הכתבים לאברג’ילים עם הכותרות הרעשניות הללו?

בכתב האישום יש 309 עדים. השופטת גיליה רביד רוצה שלסנגוריה לא יהיה זמן להתכונן עם החקירות ל- 309 עדים. לכן היא מאיצה ביצחק אברג’יל להתחיל את המשפט, גם אם אין לו עורך דין, וגם אם חילטו לו את כל הכסף. קראו את כתב האישום ואת הפרוטוקול.

פרשה 512 הגיעה לשלב ההוכחות בתחילת פברואר 2017. מדובר בכתב אישום חמור, שנפתח ביום א’ 2/2/2017, בשלב ההוכחות, ונאשמים בו כמה ממי שנחשבים בכירי ארגוני הפשיעה בישראל, בשורה של מקרי רצח, ביניהם בפיגוע הפלילי בתל אביב ב- 2003, שבו נרצחו שלושה אזרחים, אלימות, עבירות סמים ועוד. בחודש יולי 2015 הוגש כתב אישום נגד יצחק אברג’יל, אבי רוחן, מאיר אברג’יל ו-14 אחרים המואשמים בשורה ארוכה של עבירות בהתאם לחוק המאבק בארגוני פשיעה. לטענת אנשי התביעה, הנאשמים ומעורבים נוספים היו מאוגדים בארגון פשיעה בינלאומי שפעל במדינת ישראל ובמדינות שונות בעולם, בצורה היררכית ובתבנית מאורגנת ושיטתית בין השנים 2002 עד 2006.  לטענת התביעה, הארגון פעל תוך הפעלת מערך לוגיסטי בין לאומי מסועף שכלל זרועות באירופה, במזרח הרחוק ובישראל.

מכתב האישום שהוגש עולה כי בניסיון לבסס את מעמדו של יצחק אברג’יל העומד בראש הארגון, רצחו חברי הארגון בשנים 2002 ו-2004 את פליקס אבוטבול, דוד ביטון, חנניה אוחנה וניסו במספר הזדמנויות לרצוח גם את זאב רוזנשטיין. במהלך ניסיונות אלה נרצחו שלושה אזרחים תמימים ונפצעו עשרות אחרים.

האירוע המשמעותי בחקירה המיוחס לאברג’יל ולאנשיו הוא מלפני 12 שנים ניסיון להתנקש בחייו של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. ניסיון זה נכשל, אך שלושה אזרחים נהרגו בו: משה מזרחי ז”ל (28) מאילת, רחמים סרויה ז”ל (43) מתל אביב ונפתלי מגד ז”ל (19) מאשדוד. כמו כן נפצעו באירוע זה, שהוגדר כפיגוע פלילי, 19 בני אדם נוספים. בעקבות מקרה זה הוחלט להקים את היחידה המשטרתית להב 433.

גיליה רביד “אשכנזיה”. צילום: מוטי קמחי

גם בדיון בתחילת החודש (2/2017) ניסו הנאשמים ולהביא לדחיית התחלת המשפט, בראשם הנאשם המרכזי, יצחק אברג’יל. אברג’יל נאלץ לסמוך על הסנגוריה הציבורית, כי הפרקליטות חילטה לו את כל מקורות הכסף. אלא שהסנגורים מהסנגוריה מקבלים מעט כסף, שאינם מסוגלים להתכונן לתיק כמו שצריך, לצפות באלפי הקלטות, ובטונות ניירת שהפרקליטות זרקה על ההגנה. השופטת גיליה רביד, יודעת שההגנה איננה יכולה להשתלט על כמות החומר שמציפה הפרקליטות את ההגנה, וזו בדיוק הסיבה מדוע היא רוצה לזרז את התיק, כדי שאברג’יל יישאר בלי הגנה, ואז יהיה יותר קל לדפוק אותו. השופטת רביד מפחדת שחבריה בפרקליטות ייכשלו בתיק הדגל שלהם, ולכן היא עושה הכל כדי לדפוק את אברג’יל.

זו הסיבה שב- 2/2/2017 ובכל השבוע שאחרי, העיתונאים שפנפני החונטה, החלו להכפיש את יצחק אברג’יל כאילו הוא מעורר מהומות באולם, קורא לשופטת “אשכנזיה מסריחה”, ומתלונן שהשופטת “עושה לו עוול”. רביד באמת נחושה לתפור לו תיק. הבעיה היא שגם העיתונות נחושה לתפור לו תיק. בית המשפט העליון קיבל את עתירת עורכי דינו של אברג’יל מהסנגוריה להתפטר, בגלל שרביד לא נותנת להם מספיק זמן להתכונן לתיק. אברג’יל נותר ללא ייצוג.

בתמונה: עו”ד קובי בן שעיה, מייצג את הנאשם אבי רוחן. טוען שעד המדינה לא ייחס למרשו כל עבירה פלילית.

עו”ד קובי בן שעיה

האמת היא שכאשר רואים את תמונתה של השופטת גיליה רביד, אפשר להבין למה הדבר הראשון שעלה בראש של האברג’ילים שהיא “אשכנזיה מסריחה”. כאחת שהיתה 7 שנים תובעת במשטרת ישראל, ועוד 9 שנים סגנית בכירה לפרקליטת המחוז בת”א רות דוד, הרי ברור שאצלה אין נאשם שיזכה לזיכוי. עם קריירה כזו של 16 שנים כבורג משומן, רוטווילרית  לתפירת תיקים, זאת רק רוצה להרשיע. ככה לימדו אותה וככה היא מתוכנתת.

בתמונה: הנאשם משה מלול בבית המשפט, שצעק לשופטת רביד שהיא “אשכנזיה מסריחה” // צילום: גדעון מרקוביץ’

משה מלול, צעק לשופטת “אשכנזיה מסריחה”. צילום: גדעון מרקוביץ

בתמונה: מאיר אברג’יל, אחיו של יצחק אברג’יל, 5/2/2017 בבית המשפט.  צילום: גדעון מרקוביץ’

מאיר אברג’יל, בית המשפט 5/2/17, צילום: גדעון מרקוביץ’

מי מעורב בפרשה?

כתב האישום בפרשה 512 – 309 עדים, קובץ pdf

פרוטוקול מתאריך 7/2/2017 עם עו”ד ארז אבוהב:

עו”ד ארז אבוהב

יצחק אברג’יל הביא את עו”ד ארז אבוהב שאמר שהוא מוכן לקחת את היצוג, אבל רק אם יתנו לו זמן ללמוד את התיק. הוא גם רוצה שהסנגוריה תממן את זה. ראו באיזה זלזול השופטת גיליה רביד מתייחסת אליו. היא רק רוצה שארז אבוהב יעוף לה מהעיניים. גיליה רביד לא מוכנה להתחייב לעו”ד אבוהב מראש לכמה זמן יידחה הדיון, ולכן היא מסבנת אותו עם הבטחות סרק שהיא “תתחשב בו” ו”תבוא לקראתו”, הבטחות שקר, שברור שאם ארז אבוהב היה נופל בפח, ומסכים לקבל את הייצוג, מייד הייתה שוכחת מכל ההבטחות שלה, ודופקת את יצחק אברג’יל.

הבקשה לחילוט נכסיה של ליאת אברג’יל:

    ביהמ”ש מחוזי ת”א הרכב נויטל – כתב אישום תפ”ח 24984-07-15 מדינת ישראל נ’ יצחק אברג’יל, אבי רוחן, מאיר אברג’יל, ישראל אוזיפה, אילן בן שטרית, דודו בן שטרית, סמי ביטון, מוטי חסין, גולן אביטן, שמעון סבח, פטריק עמוס, עופר בוהדנה, ז’וז’ו לוי, אהרון סוסן, משה מלול, אבי לוקר, קובי מטיטה בן שטרית, זכי אדרי, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות