דיווחה על דיכאון בזמן ההיריון וכמעט איבדה את התינוקת שלה למשרד הרווחה לשכה שכונתית בוכרים עיריית ירושלים

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-ahV

http://m.nana10.co.il/article/1232786?sid=120&pid=55&service=10tv

נעה (שם בדוי) אושפזה לשמירת היריון וטופלה בהורמונים שגרמו לה למצוקה נפשית. הצוות הרפואי דיווח למשרד הרווחה שזימן את נעה לוועדת “תכנון וטיפול”. למרות ששני פסיכיאטרים קבעו כי היא כשירה לגדל את התינוקת, הבת עוכבה בביה”ח ורק פנייה של האם לביהמ”ש החזירה לה אותה.

גם פסיכיאטרית מטעם משרד הרווחה קבעה, כי האמא כשירה ואין כל אינדיקציה למנוע ממנה לגדל את בתה.

האמא מספרת שעו”ס לחוק הנוער הונתה אותה, אמרה לה שמדובר בשיחה, בעוד שדובר בועדה לחטיפת התינוקת שלה. “דקה לפני שנכנסתי ללידה הם פתאום אמרו לי שיש בעיה, שהילדה תעוכב בבית החולים ושיתכן שאולי אני בכלל לא אוכל לראות אותה. אני שנייה לפני לידה, גם ככה אני בלחץ. הרדימו אותי בהרדמה כללית, אחרי שהתעוררתי בכלל הייתי בבהלה, איפה הילדה, איפה הילדה”.

בשלב הזה נועה, שם בדוי, הבינה שהיא בבעיה ושיתכן והתינוקת תילקח ממנה על ידי עו”ס לחוק הנוער לשכת רווחה שכונה בוכרים עיריית ירושלים.

“הילדה שכבה כמה ימים בבית החולים בלי צו. לא חשבתי שהם עושים משהו לא בסדר. בכלל לא ידעתי את הזכויות שלי, ושהילדה יכולה להשתחרר הביתה”. עד לאותו רגע נועה לא היתה יוצגת. אף אחד גם לא טרח לומר לה שהיא זכאית לייצוג משפטי, לא בוועדת החלטה הראשונה, לא בוועדת החלטה השנייה, וגם לא בוועדת החלטה השלישית.

עו”ד אתי גוהר, המייצגת את האם: רשויות הרווחה בעצם גררו זמן, התינוקת כבר יכלה להשתחרר, ומרגע שנכנסתי לתמונה פעלנו במרץ. עו”ד גוהר פנתה מיד לבית המשפט לדיון דחוף. “היה דיון ארוך, כי העו”סיות מלשכת רווחה בוכרים ירושלים, התנגדו לשחרור התינוקת לבית אמה, אבל בסוף בית המשפט קיבל את עמדתנו, ומיד לאחר הדיון נסענו לבית החולים בירושלים להוציא את התינוקת.

זו לא הפעם הראשונה שהורים אינם מיוצגים בוועדות תכנון טיפול של משרד הרווחה, שקובעות את גורל ילדיהם. במאי האחרון האגודה לזכויות האזרח הגישה תביעה לבג”ץ להסדיר את סוגיית הוצאת הילדים מהבית, אבל לפני כחודש פרסם משרד הרווחה את הוראת תקנון העבודה הסוציאלית שלפיה עורך הדין המייצג את המשפחה לא ישתתף בדיון בוועדה בין בדיון בהרכב רגיל ובין בדיון בהרכב חדש ומורחב.

עו”ד משכית בנדל: “מדובר באיסור בלתי חוקי. אנחנו מאוד מקווים שבג”ץ לא יאפשר את זה, ואנחנו קוראים לשר הרווחה להיכנס לעובי הקורה ולאפשר ייצוג להורים הללו בוועדות ההחלטה. זה המקום שבו מתקבלות ההחלטות לגבי הטיפול בילדים ומדובר בהורים הפגיעים ביותר במדינת ישראל.

עו”ד אתי גוהר: אימהות מגיעות אלי אחרי שהתינוק כבר נלקח מהן והוא נמצא באומנה או בקלט חירום, והן לא הבינו את הזכויות שלהן. הן הסיכמו והלכו עם הרווחה באופן עיוור לחלוטין וברגע שהילד יוצא, מאוד קשה להחזיר אותו.

נועה לקחה את התינוקת החדשה הביתה, לחדר שהכינה לה והמתין לבואה. עכשיו היא תתרכז באימהות שלה, ובשמחה שחיכתה לה זמן רב כל כך.

נועה: “אני פניתי לבד לעזרה. אם לא הייתי באה ואומרת להם שיש לי ככה וככה מצוקה, הם בכלל לא היו עולים על זה. זה היה הזוי, שבמקום לתת לי עזרה הם התהפכו עלי ודיווחו עלי. זאת תקופה שאני מקווה שתישכח ממני מאוד מהר”.

עיריית ירושלים חטיפת תינוקת מאם חד הורית

ממשרד הרווחה לשככה שכונתית בוכרים, עיריית ירושלים נמסר בתגובה: “ההורים מוזמנים להגיע עם עורך או עורכת דין לִשׁלַב ההכנה לקראת הוועדה אך הוועדה עצמה היא פורום טיפולי ולא משפטי. נדגיש כי המשפחה יכולה לחזור בה מכול הסכמה וזכאית לערער על המלצת הוועדה, לבקש דיון נוסף ואף לדרוש את הכרעת בית המשפט”.

ממחלקת הרווחה לשכה שכונתית בוכרים, עיריית ירושלים, שבו מטופלת האישה נמסר כי הם מנועים מלהתייחס לעניין.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות