איילת שקד מינתה את יעל וילנר לעליון. ד”ר יואב מאז”ה מתקומם על מינויה לאור פסיקותיה: אב צריך לשלם מזונות כמעט מלאים במשמורת משותפת

Spread the love

הפרופוגנדה לעיתונות “ניצחון של איילת שקד“. את המינוי של יעל וילנר  הציגה איילת שקד בתור “ניצחון” או “גיוון בית המשפט”: ניצחון לשקד: שופטי העליון החדשים – יעל וילנר, יוסף אלרון, ג’ורג’ קרא, כך צוטטה אילת שקד:  “ההגאים של ספינת הדגל המשפטית שלנו שינו הלילה את כיוונם“,  בפועל שום הגה לא שינה את כיוונו. הנה עוד פרופוגדנה: שלושה שופטים שמרנים בדרך לעליון; שקד: “היום עשינו היסטוריה. לא היסטוריה ולא נעליים. יעל וילנר ושאר השופטים שמונו הם בדיוק מאותו חומר גרוע שממנו מורכב בית המשפט העליון, שופטים אנטי אזרחים, אנטי חופש הביטוי, ואנטי כל דבר שאפשר לדמיין. למעשה יעל וילנר היא העתק משוכפל של הסוציופת יצחק עמית, והיא גם מודה שהיא החברה הכי טובה שלו.

כל הכתבים העתיקו את ההודעות לעיתונות שאיילת שקד שלחה להם, כאילו היה קרב, ואיילת שקד “הצליחה” במשימה למנות שופטים ראויים ומאוזנים. כולם קונים את ערימת הלוקשים הללו, חוץ מהציבור.

האחריות של גיל ברינגר ויאיר הירש לפיאסקו

האחראים לפיאסקו הם גיל ברינגר, Gil Bringer עוזר השרה איילת שקד לענייני חקיקה, ויאיר הירש, ראש המטה של שקד.

גיל ברינגר

גיל ברינגר בן 37 פועל לספח את השטחים ולהחיל חקיקה ישראלית על שטחי הפלסטינים. הוא מתאר את עבודתו כך: “אני משמש מעין עורך דין של שקד. אני אמור להבין ולספוג את האינטרסים של ה’לקוחה’ שלי (אילת שקד) על בסיס הרעיונות שהיא מעוניינת לקדם והנסיבות הפוליטיות, ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לקדם אותם”, הוא מסביר את השיקולים השונים שהוא מפעיל. בסמוך למועד הוועדה יקיימו השניים שיחה ובה יוחלט באופן סופי מהי עמדתה ביחס להצעות, ומה הדרך הטובה ביותר להוציא אותה לפועל.  “לפי תפיסת העולם של שקד היא לא נכנסת לענייני המשרד של השרים השונים, אלא אם כן מדובר בעניין קיצוני. למשל, אם יהיו הצעות חוק פרטיות שנוגעות לאחד מהשרים והוא מתנגד, ההצעה לא תעבור. היא גם מצפה שבאותה מידה שאר השרים יכבדו את ההצעות שלה”.

בעברו היה היועץ המשפטי של זבולון אורלב. לטענתו של ברינגר “במסגרת תפקידו סייע לנסח מאות הצעות חוק והעברת כ־50 הצעות בקריאה שנייה ושלישית”. הוא מתגאה בכך שעזר לח”כ קארין אלהר לאשר דין רציפות על חוק האומנה ולהעביר אותו. הסיבה כמובן היא שבשטחי איו”ש משפחות מתנחלים רבות מתפרנסות מגידול ילדי אומנה, והם זקוקים לכסף שהוא ואיילת שקד מזרימים לשטחים באמצעות כספי ועמותות האומנה.

יאיר הירש

יאיר הירש, בן 41 נשוי ליעל ממטה בנימין, מהתנחלות קידה. מומחיותו מסיק שמני זית. ניהל את הקמפיין לעקירת עצי זית של פלסטינים בשושו ומסתורים, בתמיכת איילת שקד. הוא מנהל את משק אחיה, המונה אלפי עצי זית ובית בד, ממזרח לשילה. הוא גייס משקיעים והפך ראש צוות ניהול הפקת שמני זית. מה לו וליעל וילנר? אלוהים יודע.

דר’ יואב מאז”ה, מתקומם על מינוי יעל וילנר לעליון:

”דגל אדום בוהק” מעל מינוי יעל וילנר לבית המשפט העליון

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/340774

ד”ר יואב מזא”ה, ראש מכון המחקר למשפחה, שוויון ומשפט בקריה האקדמית אונו, אמר הבוקר (יום ה’) לערוץ 7 שהוא “מאוד מודאג” ממינויה של השופטת יעל וילנר לבית המשפט העליון.”ישנם שופטים שכאשר בודקים את הפסיקה שלהם באופן עקבי, רואים שיש שם הטיה מאוד בולטת וחדה; שופטים שמתעלמים מנסיבות, מעובדות, ממה שרלוונטי בתיק, ופועלים על פי איזושהי אג’נדה. השופטת יעל וילנר  היא בעיני שופטת עם אג’נדה מאוד מאוד מובהקת. אג’נדה שלא הייתי אומר שהיא פרו-נשית, כפי שהיא אנטי-גברית”, הסביר.

“הפסיקה שלה יעל וילנר עד עכשיו מעידה שהיא רואה במעורבות של אבות בגידול ילדים משהו שלילי; משהו שהיא מנסה לתקוף באותן הזדמנויות שבהן הוא מגיע לפתחה. במזונות ילדים היא פוסקת סכומים מאוד גבוהים ובלתי סבירים, ובעצם היא מענישה אבות המעורבים בגידול ילדיהם”, קבע מזא”ה.

בתמונה: איילת שקד וגיל ברינגר צוהלים אחרי שהכניסו את יעל וילנר לעליון

גיל ברינגר ואיילת שקד

לדברי מזא”ה, יעל וילנר קבעה שהאב צריך לשלם מזונות כמעט מלאים גם אם יש משמורת משותפת וגם אם המשכורת של האמא יותר גבוהה ממשכורתו. “בפסק דין מפורסם שלה ב-2006 היא קבעה שאב במשמורת משותפת – אב מעורב, שיוצא מוקדם מהעבודה בכדי לטפל בילדים – צריך לשלם באופן כולל יותר על הילדים מאשר אב שמתנכר לילדים שלו ומפתח את הקריירה שלו. היא נתנה הפחתה מאוד שולית במזונות ובשקלול כולל יצא שהחבות הכלכלית של האב עולה. כעבור עשר שנים היא חזרה על הדברים בשני פסקי דין. רואים את הקו הזה בפסיקות שלה גם בסוגיות של משמורת ובקשות למעבר מגורים”.

אצל יעל וילנר הגברים תמיד רעים

מכון המחקר למשפחה, שוויון ומשפט מבצע, לדברי מזא”ה, בדיקה שיטתית של פסיקות שופטים, בכדי לקבוע אם יש שם הטיה חד צדדית. “יש שופטים שהדבר הזה די בוטה אצלם – וכך היה עד עכשיו אצל השופטת יעל וילנר” , קבע. “אני מעריך שהיא תיכנס חזק למשבצת הזו של שופטים חד צדדיים, עם תפיסת עולם נגד מעורבות של אבות במשפחה, נגד שוויון בין גברים לבין נשים, שבעיניהם, הגברים תמיד הרעים ולכן יש להעניש אותם בחומרה, ואילו כשיש אמהות מתעללות מתייחסים בסלחנות ומקלים בעונש. זו התחזית שלי לגבי ההתנהלות של השופטת וילנר”.

מזא”ה אישר שהשופטת יעל וילנר  אף טענה (בהרצאה המוטמעת כאן) שיש לחייב גברים במאות אלפי שקלים בגין פגיעה רגשית בנשותיהם. “היא אמנם שילמה מס שפתיים ואמרה שזה פועל לשני הכיוונים אבל הוסיפה ש’כמעט תמיד אלה גברים שפוגעים בנשים’. אין שום מחקר שתומך בדברים שלה”, הדגיש מזא”ה. “היא פשוט מגלה את תפיסת העולם שלה, שבמערכת יחסים בין גבר לבין אישה, הצד הפוגעני הוא הגבר והצד הנפגע הוא האישה. וזה חבל, ששופטת שאמורה לבוא ללא משוא פנים, שאמורה לדון את שני הצדדים מתוך נקודת מוצא ששניהם באים בידיים נקיות, עד שיתברר אחרת, אומרת שיש לה תפיסה לא-שוויונית”.
למזא”ה אין ספק שמהזווית של זכויות אבות וחיזוק התא המשפחתי, מינויה של וילנר מסמן שינוי לרעה. “מעל השופטת וילנר מונף דגל אדום בוהק”, פסק.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות