“מוחמד חטיב המטפל במעון רמת חיפה חנק אותי”: החוסה אפרים בן ברוך מאושפז במצב אנוש

Spread the love

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5556238,00.html

אפרים בן ברוך, בן 29 התגורר בשנים האחרונות במעון “רמת חיפה” בחיפה, בפיקוח משרד הרווחה לבעלי מוגבלויות שכליות, פונה לפני 11 יום לבי”ח לאחר שבמעון שיקרו כי “נפל”. הוא סיפר כי המדריך חנק אותו והיכה אותו בראשו. לאחר מכן איבד את הכרתו, ואושפז במצב אנוש בבי”ח בני ציון. המטפל החשוד, תושב טמרה (בן 30), נעצר רק אתמול.

האירוע היה ביום שישי לפני 11 יום ונחשף לראשונה ברדיו “קול רגע”. אפרים בן ברוך סיפר שהמדריך חנק אותו עד שלא יכול היה לנשום. לדבריו, המדריך גם היכה אותו בראשו. בשעות שלאחר מכן איבד החוסה את הכרתו ומאז הוא מאושפז במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ בבני ציון ונשקפת סכנה לחייו.

רק אתמול טרחה המשטרה לעצור את המדריך. הוא הובא היום בפני שופט ומעצרו הוארך עד יום ראשון. למרות חומרים ויזואליים שהועברו למשטרה ממצלמות האבטחה של המעון, האירוע עצמו לא תועד, שכן הוא ככל הנראה התרחש בתוך חדר – שם לא מותקנות מצלמות בשל פרטיות החוסים.

בני המשפחה סיפרו כי כבר לפני שנתיים התלונן החוסה על אלימות שחווה באותו מעון, רמת חיפה. גם אז הוגשה תלונה במשטרה. במשטרה אמרו כי האירוע הקודם, ב-2017, נחקר וחומרי חקירה הועברו לפרקליטות, אולם הללו סגרו את התיק. ממשרד הרווחה לא ניתנה תגובה, למרות שהמעון תחת הפיקוח שלהם.

במשטרה מסרו כי התלונה הוגשה לתחנת מגדל העמק ב-15 ביולי, שלושה ימים לאחר התקיפה והיא הועברה לתחנת חיפה יומיים אחרי הגשת התלונה, אך בני המשפחה סיפרו כי כבר באותו יום פנו למשטרה. בזמן שחלף מאז הוצאו צווים לתפיסת ראיות, ביניהן מצלמות האבטחה. החוקרים צפו בעשרות שעות של צילומים וגבו עדויות, בין השאר מאנשי הצוות הרפואי בבית החולים ומאנשי המעון, ולאחר ביסוס החשדות נעצר המדריך.

דודתו של החוסה, יפית אוחנה מטבריה, אמרה: “הלקח הוא שאסור להשאיר לא מבוגרים ולא ילדים במעון, אלא אם כן יש במעון מצלמות שמחוברות לבית 24 שעות ביממה. לצערנו אי אפשר לתת אמון באף אחד. אנחנו לא יודעים מה יעלה בגורלו של האחיין שלו. אנחנו מקווים לטוב, אבל הרופאים לא אופטימיים”.

המעון מיסודה של הקרן החדשה לישראל.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות