עובדים סוציאליים באיטליה הוציאו מאות ילדים ממשפחותיהם בתואנת שווא להתעללויות

Spread the love

על פי חקירה שנפתחה בימים האחרונים, הילדים בני שנתיים עד תשע הוצאו בשנים האחרונות מבתיהם, בעזרת מסמכים מזויפים, ומכרו אותם למשפחות אומנה. בין היתר, החשודים זייפו ציורי ילדים שחשפו לכאורה ניצול ואלימות.

https://www.haaretz.co.il/news/world/europe/1.7570543?fbclid=IwAR0t6fIneXDddYuGSnyFDFleCrTcb6d7vJ3ZJKY6yhicW2BoL-cbr7ZCti4 סביונה מאנה

מאות ילדים בני שנתיים עד תשע ממחוז רג’ו אמיליה שבצפון איטליה נלקחו מהוריהם בשנים האחרונות ללא סיבה על ידי רשויות הרווחה ומכרו אותם למשפחות אומנה ולקרובים. כך נחשף בפרשה חדשה שמזעזעת בימים האחרונים את איטליה. מהעדויות החדשות עולה כי עובדים סוציאליים הציגו מסמכים מפוברקים בבית המשפט כדי להצדיק את הוצאת הקטינים מבתיהם.

במסגרת החקירה, שנקראת “מלאכים ושדים” ושנפתחה בחודש שעבר בהוראת השופט החוקר לוקה ראמפוני, נחקרו עד כה 27 איש ונעצרו 18 – אחד מהם ראש העיר ביביאנו. עוד נעצרו עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, רופאים ופוליטיקאים נוספים, והם חשודים בין היתר בזיוף מסמכים, התעללות בקטינים וגרימת נזקים חמורים וזיוף.

לפי דיווחים בתקשורת האיטלקית, מ-277 דפי החקירה עולה בין היתר שפסיכולוגים ועובדים סוציאליים זייפו ציורים של הילדים והשתמשו ב”משחקי תפקידים” כדי לטעת בלבם פחד מהוריהם. הם שטפו את מוחם, גם בעזרת מכות חשמל, בסיפורי אימים על התעללות גופנית ומינית שעברו לכאורה בידי אחד מהוריהם, שאותם הציגו כאלימים, מכורים לאלכוהול ולסמים. המזימה החלה להיסדק בקיץ 2018, אחרי שהשופטת ולנטינה סאלווי החליטה לפתוח בחקירה, נוכח הגידול החריג בבקשות להרחקת ילדים מהוריהם.

עיקר פעילותה של רשת הפשע התנהלה על פי החשד בין השנים 2015 ל-2018, שבהן חל זינוק חשוד במספר הילדים שהוצאו מחזקת הוריהם והועברו למשפחות אומנות: “מאפס ב-2015 ל-104 ב-2016, ומ-110 ב-2017 ל-92 בששת החודשים הראשונים של 2018”, כפי שמדווח המקומון רג’וסרה. במקביל, מוסיף העיתון, נרשמה גם עלייה במספר הילדים שהוצאו מחזקת משפחותיהם בגלל אלימות לכאורה: מ-136 ב-2015 ל- 183 ב-2016, ל-235 ב-2017, ול-178 במחצית הראשונה של 2018. בשנים אלה גם נרשמה עלייה בהוצאות הסיוע לקטינים של הרשויות, מ-245 אלף אירו ב-2015 ל-342 אלף אירו ב-2018.

בצו בית משפט, הוחזרו לפני כחודש ארבעה ילדים לחיק הוריהם. “מי שעקר מידינו את הילדים שלנו צריך לתת את הדין”, אמרה אחת האימהות שאמורה לראות מחר שוב את בתה, אחרי שנה וחצי. “אני רוצה אותה חזרה בבית, אני חיה רק בשביל זה”.  “כבר שנים שאנחנו יודעים על הסיפורים האלה”, אמר אחד התושבים בביביאנו, שצוטט היום בעיתון לה סטמפה.

בביקור בביביאנו הודיע אתמול סגן ראש הממשלה ושר הפנים מתיאו סאלוויני שבקרוב תיפתח חקירה ממלכתית מקיפה לבדיקת הליך הוצאת כ-10,000 ילדים במחוז רג’ו אמיליה מבתיהם ומסירתם למשפחות אומנה. עוד הבטיח סאלוויני כי “נבדוק עד השורש לא רק את עשרת אלפים המקרים ברג’ו אמיליה, אלא באיטליה כולה”.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות