מאיר כהן שר הרווחה: “מדיניות הוצאת ילדים מבתיהם צריכה להשתנות”

Spread the love

מאות ילדים נלקחים מדי שנה מחזקת הוריהם בהוראת רשויות הרווחה וחותמת בית משפט (חותמת גומי), שלא בצדק ובניגוד לטובת הילד. נוכח תלונות הורים רבים, הקים שר הרווחה מאיר כהן ועדה בראשות יוסי סילמן, מנכ”ל משרד הרווחה, שתבחן את מדיניות הוצאת ילדים מהבית, במקום להשאירם בתוך הקהילה והוא אמור להגיש את המלצות הוועדה בתוך 60 יום.

ההורים התלוננו שילדיהם נלקחו מהם בלי שניתנה להם אפשרות להתגונן מול המערכת.

השר כהן: “חשוב להדגיש שפקידי הסעד עושים עבודה קשה ומורכבת, אבל קשה להתעלם מהטענות הרבות לאי צדק. לכן נבדוק את הענין לעומק, בשקיפות ובנחישות. מה שברור הוא שהמציאות הקיימת צריכה להשתנות.”

מאז נכנס לתפקידו  נפגש השר עם נערים שהוצאו מחזקת הוריהם. אחד מהם אמר לו: “להוציא אותי מהבית זו הטעות שהרסה את חיי”.

יו”ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק: “אנו מקווים שהוועדה תהיה קשובה לאנשי המקצוע, שמתריעים כבר שנים על היעדר מענים מספיקים בתחום, על משאבים חסרים ועל עומס רב. אנו מקווים שבמסקנות תבוא לידי ביטוי גם העבודה הנאמנה והמקצועית שעושים עובדים סוציאליים, שלא אחת חווים אלימות מילולית ופיזית”.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “מאיר כהן שר הרווחה: “מדיניות הוצאת ילדים מבתיהם צריכה להשתנות”

  1. חברי הוועדה צריכים להיות.לורי שם טוב יושבת ראש הוועדה.חיים אליהו חביבי.ויולט חביבי.אודליה חביבי.והמציאות של הוצאת ילדים מהוריהם תעקר.כל השאר סיפורי סבתא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות