פקידת אימוץ אורנה הירשפלד ושופטת משפחה גאולה לוין – דרכי רמיה לסחר בתינוקות לאימוץ

Spread the love

קישור מקוצר לכתבה: http://wp.me/p84aBG-1L4

יוני 2013  – פרשת חטיפת ילדי תימן ע”י משרד הרווחה והעלמותם מדיפה ריח של סחר בילדים במקרה הטוב או ג’נוסייד חלילה במקרה הרע. דוגמאות לסחר בילדים הוא סיפורם של דודו דהאן, גיל גרינבוים, אורי וכטל ועוד. משרד הרווחה ממשיך לסחור בילדים ללא ראיות בדלתיים סגורות ומדיניות בתי משפט לענייני משפחה ונוער היא לשמש חותמת גומי לרשויות הרווחה.

יוני 2013 – תמ”ש 99355-21-21 – תביעה להצהרת אימהות – סיפורה של אורה מור יוסף אמא נכה שרשויות הרווחה חטפו מבית החולים את התינוקת שילדה עבורה הפונדקאית.

א’ התובעת ילידת 1966, אשר בהיותה בת 10, אובחנה כסובלת ממחלת ניוון שרירים, א’ מעולם לא נתנה לנכותה להוות מכשול כלשהו בפניה, א’ מקיימת חיים עצמאיים בקהילה, כיהנה כיו”ר פרוייקט קהילה נגישה, ומתמודדת בגבורה עם הקשיים העומדים בפניה.

אורה מור יוסף מוקפת במשפחתה הקרובה והמורחבת, המסייעת בידה ועוזרת לה בכל הנדרש.

אורה ניסתה להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות מאחר והריונה עלול לסכן את חייה. ניסיונותיה להביא מגופה לא צלחו. א’ פנתה לנסות פונדקאות בחו”ל באמצעות ביצית, זרע והריון מתורמים ומתנדבים. ההליך בוצע בהודו למעט הלידה בישראל. ע”פ החוק בהודו א’ היא האם המיועדת.

מיד לאחר לידת התינוק בארץ הוציאה פקידת אימוץ ראשית צו לפי סעיף 11 ג הדרקוני לחוק האימוץ, בו קבעה כי התינוקת תישאר בבית החולים. בהתאם לסעיף 15 ב לחוק האימוץ, מונתה עו”ס לחוק האימוץ, גב’ רינה קריאף, כאפוטרופא על הקטינה.

השופטת גאולה לוין אישרה את צו פקידת הסעד.

דרכי רמיה השופטת גאולה לוין ופקידת הסעד אורנה הירשפלד:

קרקע פוריה לשחיתות וסחר בילדים – הוצאת תינוקת בצו חירום ע”י פקידת סעד מרשות היולדת, האמא המיועדת, והמשפחה המורחבת, הנו צעד חריג ואינו מקובל ומחייב הנמקה מדוע בוצע. השופטת גאולה לוין בהחלטתה  המשתרעת על 28 עמודים אינה מנמקת מדוע נחטף התינוק מידיהם. השופטת גאולה לוין כותבת בלקוניות (סעיף בלקוניות): “מיד לאחר לידת הקטינה, הוציאה עו”ס ראשית לחוק האימוץ (אורנה הירשפלד), צו לפי סעיף 11 ג לחוק האימוץ, בו קבעה כי התינוקת תישאר בבית החולים… בהחלטתי מאותו יום אישרתי את פעולת העו”ס לחוק האימוץ, לקבוע מקום הימצאה של הקטינה בבית החולים….., עד להחלטה אחרת“. האם התינוק היה בסיכון, האם היה לו דורש כלשהו, האם המשפחה המיועדת היתה חסרת מסוגלות הורית. התנהגותה החפוזה של השופטת לאשר צו החירום ללא הנמקה ראויה למהלך הדורסני יוצרת נורמה של חטיפת תינוקות מכל משפחה ללא הנמקה ומהווה קרקע פוריה לסחר בילדים מצד גורמים מושחתים בממסד.

החלטה רוויה מכבסת מילים לא רלוונטיות, מריחה ודמגוגיה ללא הנמקה להחלטה  – השופטת גאולה לוין כתבה החלטה ארוכה רווית מכבסת מילים באשר לפונדקאות והדין הישראלי בעניין במקום להתייחס עניינית לסיפורה הטראגי של האם המיועדת אשר עשתה כל מאמץ להביא ילד לשווא. כן לדוגמא כתבה (סעיף 27): “אין חולק גם כי אין איסור בדין הישראלי לבצע פונדקאות בחו”ל, עניין עליו הרחיבה התובעת את הדיבור. אך יש לזכור כי תביעה זו אינה עוסקת בפלילים אלא במעמד ההורות. העובדה שאין איסור על פונדקאות חו”ל, עדיין אין פירושה הקניית מעמד של הורות מכוח פונדקאות חו”ל, מקום בו מעמד כזה אינו מוכר על פי הדין הישראלי“, אולם אינה מתייחסת למקרה הספציפי כנדרש מדוע האמא המיועד א’ לא תקבל את האמהות הרי היא הביאה ללידתה של התינוקת לאחר שניסתה את כל האפשרויות להביא ילד לשווא. השופטת גאולה לוין פסלה את אמהותה של א’ מבלי שנימקה כנדרש, אלא טענה כי אין דין בשלב זה הקובע אימהותה, והרי זאת הסיבה בגינה ביקשה א’ אמהות.

צביעות, מריחה, העדר מדיניות – השופטת גאולה לוין דחתה את בקשת התובעת להורות וקובעת (סעיף 48): “החסם העומד בפני התובעת בהכרה בהורותה כלפי הקטינה הוא קיומו של אותו קשר גנטי או ביולוגי.. התובעת מבקשת שבית המשפט יכיר בהורות בדרך של פונדקאות, אך זאת מחוץ להסדר שהתווה המחוקק הישראלי. לכך אין בידי להיעתר” – ואולם גם במקרה של פונדקאות עם קשר גנטי רשויות הרווחה ובתי משפט למשפחה מערימות קשיים ואינן מאשרות הורות, כגון המקרה של ליטל ללזרי שביחד עם בעלה איתמר לאחר הליך פונדקאות ארוך ויקר בהודו הביאו בן לעולם. אך למרות שהוא בנם הביולוגי של שני ההורים, דבר שאף הוכח בבדיקת רקמות, המדינה לא מכירה בליטל כאם. העדר מדיניות לרשויות הרווחה ובתי משפט לענייני משפחה, מאפשר להם להלך אימים על משפחות ולהוות פלטפורמה לסחר בילדים באין מפריע מאחורי דלתיים סגורות.

סוף דבר

השופטת גאולה לוין אישרה צו חירום להעברת תינוקת שנולדה לחסות הרווחה מיד לאחר היוולדה מבלי שנימקה מדוע. השופטת גאולה לוין לא התייחסה כנדרש לבקשת האמהות של האמא א’ אשר ניסתה כל האפשרויות והביאה ללידתה של התינוקת. השופטת גאולה כתבה החלטה בת 28 עמודים רווית מכבסת מילים. התנהגותן של השופטת גאולה לוין ופקידת הסעד אורנה הירשפלד המעבירות תינוקת לחסות הרווחה ללא הנמקה, מאחורי דלתיים סגורות מהווה קרקע פוריה לסחר בילדים.

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות