קורע לב: אמא קוראת לבנה שיצא החוצה ויראה אותה

Spread the love

סרטון קורע לב של אמא בפייסבוק, המבקשת למלא את חובתה וזכויותיה כלפי חמשת ילדיה שנחטפו ממנה, לפני שנה וארבעה חודשים, ע”י משרד הרווחה ובאישור בית הדין הרבני.

האמא מסבירה בסרטון את הפשעים שחטאו לגביה העובדים הסוציאליים. במעמד צד אחד הוציאו צו להעברת משמורת על ארבעה מתוך חמשת ילדיה לגבר, בלא שהתקיימה בדיקת מסוגלות הורית, הקובעת כי האבא כשיר לגידול ילדיו.

האמא הגישה תלונות במשטרה על התעללות נפשית ופיסית של הגבר כלפי הילדים וכלפיה מצד הגבר, וכל התלונות נסגרו ללא בדיקה.

מנגד, רשויות הרווחה, העדיפו שלא להתעסק עם הגבר, והעבירו למשמורתו את הילדים, ללא בדיקה. בית הדין הרבני בנתניה שהסתמך על תסקיר פקידות הסעד, לא טרח לזמן את האמא לדיון במעמד הצדדים, לבצע חקירות כנדרש.

בבית הדין הרבני, כמו בתי המשפט למשפחה ונוער, פוגעים באופן סיסטמתי ושיטתי בזכויות אימהות, שופטים מפלים בין נשים מוחלשות לגברים הנתפסים בעיניהם כחזקים, ומנתקים ילדים מאימהותיהן תוך פגיעה בזכות היסוד המוכרת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו לחיי משפחה, להעדר הפליה ולמשפט הוגן.

טעות מתגלגלת זו, של בית הדין הרבני בנתניה, הביאה למצבה של האמא, שכיום איננה רואה כלל את ילדיה באופן נורמטיבי. האמא, נמצאת בקצה גבול יכולותיה הנפשיות להתמודד עם הפשעים נגדה.

הגבר מביא 2 מתוך חמשת הילדים למרכז הקשר, והשלושה, מסרבים להגיע בשל ניכור הורי קשה.

האמא קוראת מעמקי לבה לבנה לצאת החוצה, כדי שתוכל לחבק אותו. במהלך קריאות האם לבנה היא מספרת כיצד ילדה אותו בסוף חודש שביעי בניתוח קיסרי, גידלה אותו וטיפחה אותו ומעולם לא התלוננה על קשיי הגידול שחוותה. הילה מעולם לא פגעה בילדיה. הם כל עולמה, ובלעדיהם חייה אינם חיים.

זעקתה של האמא, מעוררת תהיות עצומות על האטימות של העו”סיות בלשכת רווחה נתניה. לאחר שסיימו לפרק לאמא את משפחתה, הפקירו את האמא לגורלה, והיא צריכה להתחנן לראות את ילדיה, אותם גידלה לתפארת עד יום חטיפתם ממנה.

האמא מבקשת את עזרת הציבור במימון עו”ד להשבת ילדיה למשמורתה. במהלך העיכוב במשטרה והחקירה, פונתה הילה לבית החולים, עקב תשישות גופנית קשה.

בעקבות פרסום הסרטון, הושב הילד לאם, ועל פי בקשת האם הוסר הסרטון.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות