אמיר שוורץ פקיד סעד ראשי במשרד הרווחה מנהל בשעות העבודה את עסקיו הפרטיים

Spread the love

תחקיר חדשות 10: האחראי על בעלי הפיגור מנהל את עסקיו בזמן העבודה

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=SnmYYpYFzBs&feature=youtu.be]

אמיר שוורץ, פקיד הסעד הראשי במשרד הרווחה שמופקד על רווחתם של אלפי החוסים, מנהל בשעות העבודה גם את עסקיו הפרטיים – רשת הוסטלים שלו ושל אשתו.

“לקחו לי 21 שנים מהחיים”, סיפר חוסה שאושפז במוסד שלא התאים לו, וכמוהו רבים נוספים.

משרד הרווחה: “נקיים בירור מידי ומעמיק והנושא יטופל באופן נחרץ”.

מוטי וינטר וכל חבר מרעיו שידעו על עסקיו המפוקפקים על גבם של החוסים, ידעו גם ידעו על הדילים של אמיר שוורץ, ושתקו.

איך קורה שבמשך שנים מאושפזים במוסד לבעלי פיגור שכלי מטופלים רבים שמצבם כלל אינו מתאים לו?

תחקיר חדשות 10 שפורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית חושף כי אמיר שוורץ, פקיד הסעד הראשי של משרד הרווחה ומי שאחראי על למעלה מ-6,000 בעלי פיגור שכלי בישראל, עסוק כבר שנים בעסקיו הפרטיים – על חשבון זמן העבודה, בו אמור לדאוג לחוסים.

אבנר שועה הוא בעל פיגור שכלי קל, בן 44. עד היום קשה לו להגיע לרמלה, למעון שבו התגורר לאחר שאובחן בטעות כלוקה פיגור שכלי.

“יש לי זיכרונות לא טובים, זיכרונות של 21 שנים שהלכו לי סתם”, הוא אומר. “כי בנאדם עם פיגור קל לא מביאים למקום כזה של מפגרים”. שועה טוען כי במהלך תקופת המגורים שלו במעון הוא סבל מהתעללות, השפלות והרעבות.

ועדה שהתכנסה לדון בעניינו קבעה כי “שועה אבנר מתפקד ברמה שאינה פיגור שכלי”. בימים אלה תובע שועה את משרד הרווחה, בגין הנזקים הנפשיים הקשים שנגרמו לו לטענתו בכל אותן השנים הארוכות שבהן שהה במוסד הסגור. מוסד שהוא, כאמור, כלל לא היה אמור להיות בו. אלא שכאמור, הוא ממש לא היחיד.

שוורץ מחזיק רשת פרטית של הוסטלים. כבר בשנת 2005 הוא הורשע בדיווח שקרי על שעות עבודתו ועל טיפול בעסקיו הפרטיים במהלך העבודה. שועה וחוסים נוספים, ששהו במרוצת השנים במעונות של שוורץ, לא טופלו כראוי ונותרו מתוסכלים. דבר לא מנע משוורץ מלהרחיב בשנים האחרונות את רשת ההוסטלים שלו. למרות ההרשעה הברורה, הוא ממשיך לעסוק בעניינים הקשורים לעסקיו הפרטיים במהלך עבודתו בשירות המדינה. תחקירנית חדשות 10 קבעה איתו פגישה בנוגע לאשפוז של אחיה באחד ממוסדותיו של שוורץ. כל זה התרחש במשרד הרווחה ובזמן העבודה שלו.

[vimeo http://vimeo.com/37016114]

Print Friendly, PDF & Email

לורי שם טוב

עיתונאית הסוקרת רווחה, עוולות המבוצעות על ידי שופטים נגד אזרחים, וניצול לרעה של עובדות סוציאליות את תפקידן.

One thought on “אמיר שוורץ פקיד סעד ראשי במשרד הרווחה מנהל בשעות העבודה את עסקיו הפרטיים

  1. כל מה שמפורסם פה זה רק קצה הקרחון בקרוב יחשף כי שוורץ הנו פדופיל מחליא שנהג גם לבצע מעשים מגונים בקטינות ובקטינים והכל בחסות קשר השתיקה המצחין הקיים בין מנהלי מוסדות מסוג זה לפקידי מדינה רמי דרג דוגמת שוורץ החלאה. החשיפה קרובה מתמיד וכאין וכאפס לעומת החשיפה על עיסוקיו הפרטיים. מומלץ לעקוב אחרי ערוץ 10 בחודש הקרוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות