השופט פליקס גורודצקי דחה תביעת לשון הרע של גבר נגד גרושתו: העלילה עליו שפגע מינית בבנו וגרמה למעצרו – “כל אישה רשאית להגיש תלונת שווא במשטרה” תמ”ש 41296-06-13

Spread the love

גבר תבע את גרושתו לשון הרע בסך 500 אלף ש”ח, על עלילת שווא במשטרה שרקחה נגדו, בה טענה כי ביצע עבירות מין בבנו ועל עבירות אלימות כלפיה במהלך חיי נישואין. התיק הפלילי נגד הגבר נסגר ביום 30.10.12 בעילת חוסר ראיות מספיקות.

הגבר, אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, מצא עצמו בבית מעצר לצד פושעים אלימים ומסוכנים ביותר עקב תלונת השווא של הגרושה. בדיון שנערך בביהמ”ש השלום בבקשה להאריך את מעצרו של הגבר, הבהיר נציג המשטרה כי אין כל ראיות לגבי האשמות שהופנו כלפי התובע וכי מעצרו בוצע רק בעקבות תלונת הנתבעת.

הגבר טען בתביעתו, כי בהגשת תלונת השווא למשטרה פרסמה הגרושה לשון הרע כנגדו במטרה לפגוע בו ולכן תבע ממנה חצי מיליון ש”ח.

הגרושה טענה כי הקטין סיפר לה שהגרוש ישן עימו בעירום מלא כשהוא נוגע בו באופן לא נעים באזורים מוצנעים, וכששוחחה עם גרושה על מה שאמר הילד הוא צחק וניתק את השיחה. בנוסף, במעמד הגשת תלונת השווא במשטרה הגרושה גם סיפרה על עבירות אלימות של הגרוש כלפיה. האישה טענה שהתלונה נסגרה בעילה של חוסר ראיות ולא היעדר אשמה.

6 שנים ושלושה חודשים לקח לשופט פליקס גורודצקי, להכריע בתביעה ולדחות אותה בטענה שלכל אדם יש זכות להגיש תלונת שווא במשטרה. טוב, אולי לא במילים אלו, אבל כך בדיוק מתפרש מפסק הדין המעוול של שופט המשפחה.

השופט קובע כי הגבר לא עמד בנטל התשתית הראייתית כי הנתבעת ידעה שתלונתה היא תלונת שווא. הבלים! עצם העובדה שהמשטרה שחררה את הגבר מוכיחה שמדובר בתלונת שווא, שכן ידוע שהמשטרה ממררת את חיי הגברים הגרושים במדינת ישראל, מוציאה להם צווי הרחקה על ימין ועל שמאל, ועוצרת אותם חודשים ארוכים על לא עוול בכפם. נדיר שתובע מגיע לבית המשפט וטוען כי מדובר במעצר שבוצע רק בגלל תלונת האישה שהתבררה כעורבא פרח.

בשיא החוצפה השופט השית נגד הגבר 30 אלף ש”ח הוצאות למעלילנית. אנו תקווה כי הגבר יגיש ערעור על פסק הדין, המגיע עם סליפ “איסור פרסום”, אולם הדוברות פרסמה אותו.

פסק דין תמ”ש 41296-06-13 צ’ נ’ ש’, נדחתה תביעת לשון הרע של גבר נגד גרושתו בסך 500 אלף ש”ח על תלונת שווא במשטרה. האישה שיקרה שהגבר פגע מינית בקטין ונהג בה באלימות, תלונה שהתבררה כעורבא פרח. הגבר נעצר ושוחרר. השופט גורודצקי דחה את התביעה בטענה שכל אדם זכאי להגיש תלונה במשטרה, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות