השופט איתן כהן (שלום י-ם) זיכה גבר מאיומים על עו”ס: ציטט פסוקים הלכתיים מהתורה לא מדובר באיומים ת”פ 49115-05-17

Spread the love

עו”ס אברהם ברנשטיין לשכת רווחה רמת אשכול ירושלים, חטף לאבא את 6 ילדיו ופיזר אותם במוסדות רווחה שונים, לאחר מכן הגיש נגד האבא תלונת שווא כוזבת במשטרה בה טען כי הוא חש מאויים.

עו”ס אברהם ברנשטיין, הטריד את האבא ממנו הוציא את ילדיו באמצעות דואר אלקטרוני, מאחר והאבא לא רצה לשוחח איתו בטלפון והיה טורק לו טלפונים כשהיה מטריד אותו. האבא נסים חלבה, אדם מאמין ירא שמיים, השיב לו כשהוא מצטט פסוק מהתורה הקדושה, ספר שמות פרק כ”א פסוק ט”ז “וגונב איש ומכרו, ונמצא בידו”. האבא החסיר את המילים “מות יומת”, שכן לדבריו זו מידה של גסות לב.

האבא נסים חלבה כפר באשמה והשיב שהדברים שכתב לא מהווים עבירה פלילית, טען שדבריו הוצאו מהקשרם, ויש לפרש אותם על רקע משמעות הפסוק ובקשר להתנהלות עו”ס אברהם ברנשטיין.

כל הכבוד לשופט איתן כהן, שנהג ביושרה והגינות, וזיכה את האבא מכל אשמה, כשהוא קובע:

“לאחר שבחנתי את האמירות בזיקה לגרסת הנאשם ובזיקה להקשרן, מצאתי שלא מדובר בדברי איום הן בשל כך שאין לנאשם שליטה על התממשות הדברים והן בשל כך שלא מדובר בפגיעה שלא כדין”.

השופט פירט באריכות את הנימוקים לזיכוי האבא נסים חלבה.

המתלונן אברהם ברנשטיין העיד שהוא עו”ס לחוק הנוער בלשכת הרווחה רמת אשכול בירושלים, וכי במסגרת תפקידו הוא אחראי על תיק הנזקקות של ששת ילדיו הקטינים של האבא נסים חלבה. העו”ס המליץ להוציא את ששת ילדיו של נסים ממשמורתו ומהבית, ובית המשפט ציווה כדברי העו”ס.

העו”ס סיפר כי הקשר עם האבא נסים חלבה הוא אך ורק באמצעות המייל, מאחר ונסים עויין נגד לשכת הרווחה. מה בדיוק חשב העו”ס שהוא יחטוף לאבא את הילדים, והאבא יקבל אותו בלבביות?, יציע לו לשתות איתו קפה?

העו”ס הודה כי הוא מטריד את האבא באמצעות דוא”ל, מאחר והוא מתקשר לאבא והאחרון מנתק לו את הטלפונים כשהוא שומע את קולו. העו”ס טען כי הוא מסתובב עם גז פלפל כתוצאה מהתנהלות האיש המסכן, שבורח ממנו כמו מאש ומסרב להשיב לו לטלפונים.

תראו כמה הזוי פקיד הסעד, כשטען בסעיף 7 שהוא חש מאוים וכשיצא מלשכת הרווחה הוא מתבונן ימינה ושמאלה, לראות שאין מישהו שמנסה להגיע אליו. כשנשאל מדוע לא הגיש מיד תלונה במשטרה השיב: “אני חש מאוים. נקודה. כשהאיש כותב לי פסוק כמו שכתב אני מרגיש מאוים”.

האבא נסים חלבה, העיד שהגיש 29 הליכים משפטיים שונים בעניין ילדיו, בו הוא מבקש לקיים עימם קשר, ותלונותיו כלפי העו”ס ברנשטיין הינן שאינו מיידע אותו על ביטולי פגישות עם ילדיו, מונע ממנו לקיים עם ילדיו שיחות טלפון. האבא העיד שהוא תמיד פונה למתלונן בלשון נקיה ומכובדת, אך זוכה ממנו לתשובות ציניות והוסיף שהעו”ס מתנכל לו.

על הנסיבות של משלוח הודעת הדוא”ל השיב האבא, שהוא בתור אדם דתי יודע שאם היה נמצא במקום שאוכף את דיני התורה, העו”ס היה מוזמן לבית דין ונותן דין וחשבון על מעשיו. בית דין מעולם לא היה מוציא אדם להורג. האבא הוסיף שהעו”ס רוצח את נפשם של ילדיו בפגישות, בנוסף נתן הסבר לביטוי מידה כנגד מידה על פי הגמרא.

השופט כהן קבע שנסים חלבה ציטט ביטויים הלכתיים ידועים ופסוק מן התורה במקורו, ויש לבחון את אלה על פי הקשרם. בכל מקרה, השופט קבע כי כל הביטויים של האבא בהקשרם הדתי, אינם ביטויים הקוראים לפגיעה במאן דהוא, אלא מפנים לעיקרון כללי החל בעולם ומנווט בידי הקדוש ברוך הוא ולא בידי אדם.

לקריאת פסק הדין הקליקו: החלטה כבוד השופט איתן כהן ת”פ 49115-05-17 זיכוי האבא נסים חלבה מתלונת שווא של עו”ס לחוק הנוער אברהם חיים ברנשטיין, קובץ pdf

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

4 thoughts on “השופט איתן כהן (שלום י-ם) זיכה גבר מאיומים על עו”ס: ציטט פסוקים הלכתיים מהתורה לא מדובר באיומים ת”פ 49115-05-17

  1. כִּי-יִמָּצֵא אִישׁ, גֹּנֵב נֶפֶשׁ מֵאֶחָיו מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְהִתְעַמֶּר-בּוֹ, וּמְכָרוֹ–וּמֵת הַגַּנָּב הַהוּא, וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ. (דברים כד”ז)

    גניבת ילדי תימן ממשיכה בהילוך גבוה בתעשיית אימוץ ילדים, במוסדות רווחה ומשפט המשפחה. בדיחת מינוי עו”ס סימונה שטיינמץ נציבת תלונות ילדים שהוצאו מבתיהם למוסדות רווחה, וכולי.

    הוצאת 20,000 ילדים מבתיהם — לפחות חצי לא בצדק (ע”פ מנכ”ל רווחה לשעבר סילמן ואחרים). זה מושאל לכאילו רופאים הכורתים 20,000 רגלים ואומרים הינה היצלנו מקרים.

  2. איני יודע מי אישר לכם לפרסם, התיק אמנם אינו חסוי ופתוח לכל המעוניין בנט המשפט – אבל בכל מקרה התמונה שפירסמתם אינה של עו”ס ברנשטיין, נסים חלבה

  3. כתבה הזויה ובזויה.
    מי שכתב ואישר לפרסם צריך להתבייש.
    ציד מכשפות והכפשה נוראית שמראה כמה אתם מצפצפים על מערכת המשפט ותגנו על כל אחד בגלל שאתם מחבבים אותו.
    להגיד שעובד סוציאלי “הרס משפחה” זה נורא, וסביר שקורות טעויות, אבל הוא עושה את העבודה שלו והיא להגן על הילדים חסרי הישע מפני אבא שיכול להיות שהוא לא ראוי לגדלם ויכול להסב להם נזק.

    התביישו לכם.

  4. עו”ס אברהם ברנשטיין הינו אדם אכזרי במיוחד שמשתמש בשיטות פסולות בהן עבירות פליליות. המזל של כלל עם ישראל שהוא יסיים את תפקידו כדרכו של מורו ורבו – הפדופיל גארדנר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות