השופט אלכס שטיין העביר מקום מחוז דיון בראשל”צ לקרית שמונה: מקום תאונת העבודה באיזור צפון בש”א 6013/19

Spread the love

השופט אלכס שטיין קיבל בקשת נתבעות להעברת מחוז דיון מביהמ”ש לראשל”צ לביהמ”ש קרית שמונה, בעניין תאונת עבודה שאירעה ביום 21.1.18. התובע גולן פרץ תושב ראשל”צ, ובשל הנוחות הגיש תביעתו באזור מגוריו, אלא שהשופט אלכס שטיין קבע שהנתבעות ומקום תאונת העבודה נמצאים באזור מחוז צפון, לכן התיק יתנהל באזור צפון.

מאות בקשות שמגיעות לשופט אלכס שטיין בהם מקום התאונה נעשה באזור אחר, והשופט מסרב להעביר את הדיון. באופן מפתיע הוא הסכים להעברת מקום הדיון, סביר להניח מהסיבה שמדובר בחברת ביטוח, גורם חזק מול אזרח מוחלש. השופט אלכס שטיין פוסק תמיד נגד האזרחים המוחלשים.

בבית המשפט העליון
בש”א 6013/19
לפני: כבוד השופט א’ שטיין
המבקשות: 1. מאפייה מרחבית קריית שמונה (1986) בע”מ
  2. הפניקס חברה לביטוח בע”מ
  נ ג ד
המשיב: גולן פרץ
בקשה להעברת מקום דיון
בשם המבקשות: עו”ד יצחק שפרבר
החלטה
  1. לפניי בקשה לפי סעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ”ד-1984 (להלן: חוק בתי המשפט), להעברת הדיון בת”א 11430-07-19 מבית משפט השלום ראשון לציון לאחד מבתי משפט השלום במחוז צפון. מדובר בתביעה שעניינה תאונת עבודה שאירעה ביום 21.1.2018.
  1. כמוסבר בבש״א 5948/18 מדינת ישראל נ׳ פלונית ואח׳ (6.9.2018), התובע זכאי לכך שתביעתו תתברר בבית משפט מוסמך שבו הוא בחר להגישה. זכות זו מהווה נקודת מוצא לדיון והכרעה בבקשות העברה אשר מוגשות על ידי נתבעים וצדדים שלישיים בהישען על סעיף 78 לחוק בתי המשפט. נקודת מוצא זו איננה תמיד זהה לנקודת הסיום, שכן קורה לא אחת שהנתבע (או צד שלישי) משכנענו בנחיצות ההעברה. מבקש ההעברה מרים את נטל השכנוע המוטל עליו כאשר הוא מראה כי הקשר שבין בית המשפט שבו בחר התובע להגיש את תביעתו לבין מקום האירוע העומד לדיון ומקום מושבם של בעלי הדין ועדיהם הינו רופף עד כדי מלאכותי.
  1. המבקשות דנן הרימו נטל זה בהצלחה. מהבקשה עולה כי מקום תאונת העבודה, ומקום מושבם של העדים הפוטנציאלים, של המבקשת 1 ושל המשיב, מצויים כולם באזור מחוז צפון. בנסיבות אלה, מאזן הנוחות נוטה בבירור לטובת העברת הדיון לאחד מבתי משפט השלום במחוז צפון.
  1. אשר על כן, אני מקבל את הבקשה ומעביר את הדיון בת”א 11430-07-19 (שלום ראשל”צ) לבית משפט השלום קרית שמונה.

ניתנה היום, ‏כ”ה בתשרי התש”פ (‏24.10.2019).

    ש ו פ ט

_________________________

19060130_F02.docx   עב

מרכז מידע, טל’ 077-2703333 ; אתר אינטרנט, http://supreme.court.gov.il

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות