הוגשה עתירה מנהלית לביטול יישום הלכות אלמליח וזאדה בג”ץ 6964/19

Spread the love

העיתונאית לורי שם טוב הגישה עתירה מנהלית ציבורית לביטול הלכות זדה ואלמליח הפוגעות יתר על המידה, בזכויות נאשמים, בחוק כבוד האדם וחירותו, וביחסי השוויון הלכאורי בין התביעה להגנה. הלכת זאדה, גורמת למעצרי שווא, נוגדת את השכל הישר, ומציפה את בתי המשפט באין ספור ערעורים, תסקירים, והחלטות מעצר עד תום ההליכים שניתן למנוע אותם אילו תתקבל עמדת כבוד השופט דליה דורנר, בדעת מיעוט שבהלכת זאדה. העתירה בקובץ pdf בקובץ הכחול מעלה.

העתירה הוגשה לאור פרקטיקות בתי המשפט במשך שנים, מאז ניתנה הלכת זאדה, המאפשרת לעצור אנשים על סמך ראיות גולמיות, סתמיות, פוטנציאליות, ואף מופרכות וחסרות היגיון, אשר בפועל גורמת להכפלת המעצרים המיותרים פי 15, מקנה כוח עצום לתביעה אשר שולטת בראיות ומגישה לשופטים רק את מה שנוח לה, ומייצרת תהליכים דו שלביים מיותרים, לפיהם בשלב הגשת האישום, התביעה נדרשת להגיש כתב אישום רק אם יש ראיות טובות מעבר לספק סביר, בשלב המעצר הרף הראייתי יורד כמעט לאפס, וכל חתיכת נייר או מזכר יכולה לשמש עילת מעצר, ובשלב הכרעת הדין שוב נדרשת התביעה לעמוד בדרישה שראיותיה, יהיו חזקות דיין שאין כל ספק סביר בהן.

כמו טיל בליסטי השופטת דפנה ברק ארז דחתה את העתירה, דקות ספורות לאחר שהוגשה, מבלי שהיא דנה בעתירה לגופו של עניין. ראו פסק הדין מספר שורות, ומתחתיו בפירוט מלא הסבל והעינויים הנגרמים לנאשמים מידי יום ביומו בשל ההלכות הפוגעניות בזכויות אדם.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות