מזל בר-אושר אסירה בכלא נווה תרצה תקפה אסירה עם מכסה קופסת טונה וחתכה אותה בפניה

Spread the love

מזל בר-אושר, אסירה המרצה 24 שנות מאסר על רצח והריגת שכנתה טלי עטר שהייתה בחודש השמיני להריונה בדקירות סכין, כתוצאה מהדקירות נפטר גם היילוד, מואשמת כי תקפה אסירה עם מכסה של קופסת טונה, חתכה אותה בפניה. אסירות שניסו להפריד, נחבלו אף הן, אחת בידיה ואחת בפניה. בר-אושר הועברה לאגף הפרדה לתא בידוד.

מזל בר-אושר מסוכנת לציבור, וגם לאסירות בכלא. התנהגותה לא צפויה. בשנת 2015 תקפה אסירה בשעות הלילה כשהאסירה ישנה, מזל בר-אושר הרתיחה קומקום מים רותחים, ושפכה על האסירה את כל המים הרותחים. האסירה נפצעה קשות, ונותרה מצולקת. על תקיפה זו נשפטה בר-אושר, וביהמ”ש גזר נגדה 4 שנות מאסר נוספות. בגין התנהגות אלימה ומסוכנת לציבור, הושמה במשך שנתיים באגף הפרדה, שם קיבלה חדר מצויד במקרר קטן, טלויזיה ומאוורר. נאסר עליה להחזיק קומקום חשמלי, והיא מקבלת הספקת מים חמים מהסוהרים או מאסירות המחזיקות בחדרן קומקום חשמלי.

בשנת 2017 הוצאה מאגף הפרדה ושולבה באגף א’ בתא קטן (2 מיטות) עם עצורה בשם מאיה, דוברת השפה ההודית. בר-אושר תקפה ואיימה על שותפתה לתא, כשהיא חותכת את בגדיה של חברתה לתא עם מכסה קופסת השימורים של הטונה, המשמש כסכין לאסירות בכלא.

בחודש אפריל 2019 בעקבות החלטת בג”ץ הקובעת כי כל אסיר זכאי ל-3.5 מ’ למחיה, הועברה מזל בר-אושר לתא קטן עם מיטה אחת באגף א’. כעבור כשבועיים בערך, היא דמיינה שאסירה אחרת מנהלת רומן טלפוני עם אסיר מכלא איילון, איתו גם היא מדברת, ואיימה לפגוע באסירה. כתוצאה מכך הועברה לאגף ב’, באותם תנאים בהם שהתה באגף א’, בתא קטן עם טלויזיה חדשה ומאוורר. שבועיים לאחר ששהתה באגף ב’, הסתכסכה עם אסירה אחרת המרצה אף היא עונש מאסר על רצח אימה, בטענה שהאסירה ניסתה לגנוב ממנה את כספי הקנטינה שהופקדה לה. האסירה עימה היא רבה, הועברה לאגף א’ ובר-אושר נשארה באגף ב’.

מעשי התקיפה של מזל בר-אושר כלפי אסירות אחרות, לא גררו פרובוקציה של הצד השני נגדה. בר-אושר חולת סכיזופרניה, מטופלת בכדורים פסיכיאטריים המחמירים את הדלוזיות בהן היא לוקה, והיא מדמיינת שרוצים לפגוע בה, שמדברים עליה ומקנאים בה.

במוצאי שבת 26.10.19 לאחר תקיפת אסירה בחדר האוכל עם מכסה הטונה, הגיעו שוטרי תחנת רמלה לתשאול של בר-אושר בתוך הכלא, לאחר מכן היא הועברה לאגף הפרדה בתא בידוד ל-7 ימים, ואחר כך תשהה בתא קטן באגף הפרדה. בעקבות פתיחת התיק במשטרה, יתכן ויוסיפו לה שנת מאסר על התקיפה החבלנית כלפי אסירה אחרת בתוך כותלי בית הסוהר, בהתווסף למאסר אותו היא מרצה משנת 2010.

לא ברור מדוע בכלא נווה תרצה, ממשיכים ומשלבים את בר-אושר בתוך האגפים, כשברור שהיא לא כשירה להסתובב בתוך האגפים הפתוחים ומקומה באגף הפרדה, ממנו היא יוצאת לחוגים שהכלא מפעיל באגף החינוך. בר-אושר יוצאת מידי יום ללימודים באגף חינוך בכיתת יהדות שם היא לומדת תורה בין השעות 08:00 – 12:00 בימים א’ – ה’, ונחשבת לאישה חכמה וידענית.

גם בשנים 2015 – 2017 כשהייתה באגף הפרדה, המשיכה ללמוד תורה באגף החינוך, והתנהגותה היתה טובה, כל עוד היא חוזרת לתא שלה באגף הפרדה, ואין מסביבה רעשי רקע שגורמים להתפרצות הדלוזיות בהן היא לוקה.

השילוב של בר-אושר בתוך האגפים הפתוחים והרעשניים, גורם להצפת המחלה של בר-אושר.

העברתה של בר-אושר מאגף לאגף היא שגרתית. סביר להניח שלאחר חודשיים באגף הפרדה, היא תשולב שוב באחד האגפים בהם תבחר.

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות