השופט מני מזרחי ביקורת קשה על החוקר יצחק אבישר ממשטרת רמלה: “לא ניתן לסמוך על עדותו של עד זה” ובכל זאת הרשיע את הנאשם ת”פ 57226-03-19

Spread the love

אלימות מטורפת של סוהרי שב”ס בכלא איילון רמלה נגד עצור בשם כוטייר עודה. הכרעת הדין של השופט מנחם מזרחי (ביהמ”ש שלום רמלה), משתרעת על 68 עמודים עמוסים במלל, וכל זה על יריקה בפניו של סוהר. על כך אמר מי שאמר: “רב מהומה על לא מאומה”. בכלל לא היה צריך להגיש נגד עודה כוטייר כתב אישום, מאחר ומדובר בעבירה בתוך שב”ס, שהעצור נענש על היריקה כשקיבל דוח משמעת, נכבל ונכלא בתא צינוק ונשללו ממנו זכויותיו.

השופט מנחם מזרחי קבע שהסוהר המתלונן מני חיים לא אמר אמת בעדותו, וגם החוקר יצחק אבישר מרמלה, פשוט שיקר, למרות זאת הוא הרשיע את כוטייר, כשהוא מתעלם מההתרחשות האלימה והמתגלגלת כלפי קוטייר שהובילה לקללות שלו נגד הסוהרים. נקווה שעורכי דינו שי טובים ונעמה אלחדד יגישו ערעור.

השופט מנחם מזרחי מפרט, כי בתאריך 22.3.19 בשעה 20:15 בעת שכוטייר עודה היה עצור באגף הפרדה 13 בתא 20 בכלא איילון, הוא פנה אל הסוהר מני חיים, וביקש ממנו כי יפתח לו את אשנב דלת תאו. מדובר באשנב דרכו נכנס אוויר לעצורים. ראו בתמונה לדוגמא, את האשנב הפתוח, ממנו מוציא עציר את ידו להתקשר. לכך התכוון העציר. הסוהר סירב. השופט כותב שבקשתו של העצור מנוגדת לנוהלי שב”ס, אולם זה אינו נכון. האשנב יכול להישאר פתוח, תלוי במחווה של הסוהר והרצון להיטיב עם העצור או האסיר.

בעקבות סירובו של הסוהר, ירק עליו כותייר דרך הסורגים, והיריקה פגעה בו סמוך לעינו השמאלית, כך לדבריו.

בעקבות היריקה, הזעיק הסוהר מני חיים את מפקד משמרת האגף, הסוהר חייר עלווה, אשר הגיע אל המקום עם צוות הסוהרים: עודד פרץ, חייר שנאן, זידאן חמדאן, ונביל נאסר אלדין. 7 סוהרים נגד עצור כבול בתוך תא, בשביל יריקה.

עד להגעתם של הסוהרים למקום, דפק הנאשם על דלת התא, והסוהר מני חיים לחץ על לחצן המצוקה. לצורך הבנת התמונה, העצור לא יכול לשבור את דלת הברזל בתוכו הוא נעול, כך שהסוהר שלחץ על לחצן המצוקה, התנהג בצורה היסטרית ומטורפת, בדיוק כמו כל המנגנון המטורף של שב”ס.

הסוהר חייר עלווה פנה אל כוטייר וביקש ממנו, כי יושיט את ידיו דרך אשנב דלת תאו לצורך כבילתו והוצאתו לתא צינוק, אך כותייר סירב ואמר לו: “שם עליך זין ועל הצינוק”.

הסוהר חייר עלווה פנה על כוטייר בשנית וביקש ממנו כי יושיט את ידיו מבעד לאשנב דלת תאו לצורך כבילתו, אחרת יכנס אל התא עם צוות הסוהרים. בתגובה איים כותייר באומרו, כי אם יכנסו לתא יזיין אותו ואת אחותו וזאת כשהוא מחזיק מקל מעץ בידו. מדובר במקל של המגב.

הסוהרים נכנסו אל תאו של כוטייר כדי לכבול אותו. בתגובה, קפץ כוטייר על הצוות, 7 סוהרים, כשהוא אוחז בידו במקל העץ, החל להכות את צוות הסוהרים באמצעות המקל. הסוהר נאיל אלאדין הדף את כותייר ונפל ארצה. הסוהרים ניסו לכבול אותו אך הוא התנגד לכבילתו בבעיטות, ופגע ברגלי צוות הסוהרים וניסה להדוף אותם. כתוצאה מהתנגדות לכבילתו והשימוש הלא סביר בכוח של הסוהרים, נחבל כוטייר בחבלות ושפשופים על פניו. בהמשך מתואר שכוטייר איים על הסוהרים.

כוטייר כפר במיוחס לו. לדבריו הוא אכן פנה אל הסוהר מני חיים, וביקש ממנו שיפתח את האשנב, אך לא ירק עליו. בנוסף טען כי לא אחז במקל והוא זה שהותקף על ידם ונחבל וגם לא איים.

הסוהר מני חיים העיד, כי במסגרת אותה משמרת היתה זו הפעם הראשונה שהוא פגש בכוטייר, ובאותו ערב הוא עבד לבדו באגף ההפרדה.

בשעות הערב ביקש ממנו כוטייר לפתוח את אשנב דלת תאו והוא השיב לו בשלילה. כאשר הוא עמד מולו, ירק כוטייר לעבר פניו והיריקה פגעה בו, תוך שהוא מקלל אותו. לדברי הסוהר כוטייר היה עם פרצוף נורא מאיים. בעקבות זאת הוא התקשר אל מפקד המשמרת חייר עלווה מפקד האגף וסיפר לו על היריקה.

קוקו עודה כוטייר. צילום: מגד גוזני
קוקו עודה כוטייר. צילום: מגד גוזני

חייר עלווה אמר לו שהוא בדרך להוריד את האסיר לצינוק. לאחר מכן החל כותייר לחבוט בחוזקה כחצי דקה על דלת התא, ואז הסוהר מני חיים לחץ על לחצן המצוקה המזעיק את צוות הסוהרים, בעקבות הדפיקות על דלת התא.

אל המקום הגיע צוות הסוהרים ומפקד המשמרת פנה אל כוטייר כדי שיוציא את ידיו מבעד לאשנב דלת התא לצורך כבילתו וכותייר סירב.

מפקד המשמרת העיד כי אותה עת הוא ראה את כוטייר אוחז במקל של מטאטא ביד, והוא איים עליו עם המקל הזה, ומיד כשהוא פתח עם כל הצוות את התא, כוטייר קפץ עליהם עם אותו מקל.

הצוות הדף את כותייר אשר נפל על הרצפה והמקל נפל ממנו ארצה.

הסוהר מני חיים טען כי ראה מה שהתרחש בתוך התא דרך דלת התא המסורג בעת שהיה מחוץ לו בפרוזדור. לדבריו עמד “בערך 5 מ’ מהתא, לכיוון עם הפנים לכיוון התא, וראה את שהתרחש בפנים”. הסוהרים אזקו את כוטייר והוציאו אותו מן התא. לאחר מכן כתבו דוח פעולה, ואמרו לכולם לכתוב דוחות.

אחר כך הוא מסר את הדוח למפקד המשמרת חייר עלווה סמוך לשעה 24:00. הנ”ל כתב דוח משמעת על כוטייר.

השופט מזרחי מתאר את סדר ההתרחשות:

“ראשית, קללות ויריקה – התקשר למפקד המשמרת חייר עלווה.

שנית, דפיקות בדלת – לחץ על לחצן המצוקה.

שלישית, חייר עלווה, מפקד המשמרת, הגיע יחד עם שלושה סוהרים.

רביעית, חייר עלווה נעמד עם הסוהרים מול דלת תאו של הנאשם שוחח עמו וביקש שיכניס את ידיו לאשנב לשם כבילתו.

חמישית, דרך חלון דלת התא, הוא ראה את הנאשם אוחז ביד אחת במקל מטאטא, כאשר חייר עלווה משוחח עימו.

שישית, הסוהרים התחמשו בציוד פריצה לתא.

שביעית, הוא הלך לפתוח לסוהרים את התא באמצעות כפתור שנמצא ביומן. הדלת נפתחה, בוצעה כניסה פנימה. הנאשם קפץ עליהם, על המגנים עם המקל. הנאשם נפל על הרצפה.

שמינית, הוא סגר את הדלת והלך ליומן.

תשיעית, השתלטות על הנאשם”.

השופט מני מזרחי, קבע שהסוהר מני חיים לא דבר אמת, כשהוא מציין שהוא מכיר את אגף ההפרדה, מביקור שערך בתיק אחר וציין כי העד לא יכול היה לראות את שאירע בתוך התא, בין הכוח הפורץ לנאשם, וזאת החל מהרגע הראשון של הפריצה פנימה והלאה, מאחר ודלת הכניסה לתא צרה, כך שקו הראיה של הסוהר נחסם בגופם של יתר הסוהרים המצוידים במגנים, כך שהסוהר לא יכול היה לראות את הטחת כותייר לרצפה ונפילתו.

השופט אף קובע כי עיון במצלמות האבטחה מלמד, כי ברגע הפריצה לתא הסוהר מני חיים היה ביומן האגף, הוא זה שלחץ על כפתור פתיחת הדלת של כוטיי, כלומר ברגע הפריצה הסוהר היה במסדרון, מרוחק מפתח הכניסה ולא יכול היה לראות את הרגעים הראשונים, לאמור, את הקפיצה הנטענת של כוטייר אל עבר המגנים והדיפתו לאחור בידי הסוהרים עד לנפילתו מטה.

בנוסף התברר, כי המשא ומתן בין חייר עלווה לבין כוטייר נערך בשפה הערבית. מני חיים אינו דובר השפה הערבית. השופט תהה: כיצד התיימר להבין את אותם משפטים?

השופט עבר על עדותם של כל הסוהרים, כולל החוקרים, כשהוא מחריג את השקרים של החוקר יצחק אבישר וקובע: “לא ניתן לסמוך על עדותו של עד זה, ומפאת כבודו לא אוסיף”. עמ’ 29 להכרעת הדין.

סופו של דבר, השופט מנחם מזרחי הרשיע את עודה כוטייר, למרות העדויות הפתלתלות והשקריות של הסוהרים והחוקרים. הכרעת דין ת”פ 57226-03-19 מדינת ישראל משטרת ישראל תביעות שלוחת רמלה ע”י עו”ד יסמין נוי נ’ כוטייר עודה (עציר) ע”י עוה”ד נעמה אלחדד ושי טובים, קובץ pdf

 

Print Friendly, PDF & Email

אדם

כתב לענייני משפט.

One thought on “השופט מני מזרחי ביקורת קשה על החוקר יצחק אבישר ממשטרת רמלה: “לא ניתן לסמוך על עדותו של עד זה” ובכל זאת הרשיע את הנאשם ת”פ 57226-03-19

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות